Jump to content

Gaten in blaadjes van spitskool

Recommended Posts

Hallo,

Ik ben helemaal nieuw wat betreft de makkelijk moestuin. Ik vind het wel ontzettend leuk om dit forum te lezen wat mensen er allemaal van gemaakt hebben.

Ik heb een anderhalve week geleden 4 stekjes Spitskool gekocht op de markt in Rotterdam. Zo'n mooie bak heb ik nog niet dus heb ik de spitskool in een plantenbak gezet.

Wat me nu opvalt is dat er in alle 4 de stekjes gaten in de blaadjes zit. Ik heb gezocht naar rupsen alleen die kan ik niet vinden.

Hebben jullie wat advies voor mij?

Alvast bedankt!

1003_848bf70b26e7a9cb5acf0cfb5a069786.jpg

zolang het niet te erg wordt kan dit ook geen kwaad. Af en toe eens kijken of je geen rupsen of slakken ziet, en verder gewoon met rust laten.

Je eet toch enkel de binnenste bladeren, dus dat de buitenbladeren niet puntgaaf zijn maakt niets uit.

Hoi, ja ik wil er verder ook niets aan doen,vindt het juist zo super om groente eten zonder dat er korrels etc aan te pas komen. Maar je hebt ze dus gevonden, ja kon niet anders, gisteren ook zat er weer een licht groen rupsje precies op de nerf in de lengte, ja ik blijf aan de gang met ze te verwijderen, maar ja al met al is het een hoop nakijken, en ze leggen de eitjes zo slim. maar succes met ze te verwijderen jeanne

• 2 weeks later...

Alle rupsen heb ik verwijderd (tenminste die ik heb gezien). Wat me wel opvalt is dat ik tussen de spitskool en op de aarde kleine groene bolletjes zie. Zijn dit eitjes ofzo? Zo ja, dan moet ik ze gelijk verwijderen.. Ik heb ze al een keer verwijderd alleen ze komen terug.resized_2_eccbc87e4b5ce2fe28308fd9f2a7baf3.jpg