Jump to content

Rampspoed!

Recommended Posts

ja dit is ook met mijn courgette's in pot gebeurt, het weer... volgend jaar overkap ik de hele tuin!

hoewel mijn courgette's al een tijdje zo zijn zijn de mijne wel weer een beetje bijgetrokken... heel traagjes gaan ze toch nog door en had deze week zowaar weer bloeiende bloemen.

Maybe Slowpoke is pretty slow downstairs in the feet, but he's pretty fast upstairs in the cabeza.

ik dacht mijn planten zes weken veilig achter te laten bij mijn ouders.

Zes weken vakantie middenin het teeltseizoen da's natuurlijk vragen om moeilijkheden Mispel

Dat het nat is geweest zou je courgette niet hoeven deren, zie ik op de planten ook geen sporen van trouwens. Ik zie meer verdorde en vergeelde bladeren, eerder een teken dat ze op de dagen dat het niet regende te veel zon en te weinig water hebben gehad. Met name omdat ook de volle grond plant nergens last van heeft (!). En er liggen ook wat (onvolgroeide) bloemetjes naast de potten, kan niet helemaal goed beoordelen van welk geslacht ze zijn maar misschien wat weinig beesten in de tuin van pa en moes? En tot slot, die potjes! Wat mij betreft kan dat echt niet. Gewoon in de volle grond met die courgettes of anders een flinke kist, maar met deze potjes - plus die 6 weken - verbaast mij het resultaat niet.

Edited by Guest

Veuvecouderc

De weduwe in 2012 blog/veuvecouderc/

Hier hebben de zucchini (courgette's) het ook erg slecht gedaan deze "zomer".

Zowel die in de plastic bakken op het balkon, als in de volle grond.

Die in de bakken zijn bemest.

Maar we hebben weinig courgette's mogen oogsten.

Dit geldt zowel voor de bakken als de volle grond.

Wij denken dat de lage temperaturen daaraan debet zijn.

Hebben we eens een paar mooie dagen, dan hebben we ook snel courgette's.

Onze nieuwe habitat :

https://youtu.be/BapOVa6jPgg

Zittauer Gebirge ( Natur, Wandern, Entspannung, Ruhe )

die indruk wekt t bij mij ook. Te weinig voeding. Eigenlijk horen courgettes, tomaten, komkommers etc in potten regelmatig bijbemest te worden.

Klopt! De vruchtgewassen in de pot mest ik bij met brandnetel en smeerwortelgier. Ik voeg steeds wat van die gier toe aan t water dat ik geef..succes gegarandeerd!

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Oeps ziet er zielig uit, maar inderdaadhet ligt aan het weer en waarschijnlijk de bemesting.

Ik had de cougettes in de volle grond maar heb praktisch niks geoogst, door het weer maar ook door de vele naaktslakken die wij hier hebben in de achtertuin. En normaal is courgette zo'n dankbare plant met veel oogst,