appelvrouw Posted September 15, 2011 Share Posted September 15, 2011 Mijn vriezer draait overuren,ik vries deze dagen zo veel mogelijk in. Groene kool geblancheerd en ongeblancheerd, venkel rauw, paprika rauw, pepers rauw,tomaten in stukken, bleekselderij... tja nu weet ik het even niet. Ik lees op t internet 3 minuten blancheren, maar alle berichten lijken elkaar nagebauwd te hebben, wie heeft ervaring en doet het..... ( De selder is al geoogst en ligt in het water te wachten op antwoord ) Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nicolette Posted September 15, 2011 Share Posted September 15, 2011 ik vries ze rauw in... maar t gaat hier wel snel op. Dacht dat je het dan zo'n maand of 3 kan bewaren. Als je ze iets langer wilt bewaren zal je ze moeten blancheren. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted September 15, 2011 Author Share Posted September 15, 2011 Dank Nicolette..Ja ik ben zo al bijna twee maanden weg, met een weekje ertussen..dan eet ik geen 4 grote bleekselders. Maar 3 minuten is dat niet een beetje veel? Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Helly Posted September 15, 2011 Share Posted September 15, 2011 Bleekselderij blijft dacht ik wel redelijk lang knapperig. Het word geen 'snot'. Ik doe het er altijd rauw gesneden in. Eigenlijk doe ik alle groenten er rauw gesneden in. Nooit geen problemen mee gehad. Wel in t begin geblancheerd, maar dan zit er altijd nog wat vocht bij en dat word zo'n klont in de vriezer. Ik schud de zakken ook altijd nog even als het bijna geheel bevroren is, dan kun je het er zo uitschudden. Handig vooral als je veel roerbakt en van alles een beetje neemt. Quote Good things come in small packages Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted September 15, 2011 Author Share Posted September 15, 2011 OK! En eet je dan nog in maart van je eigen groentes of is het allemaal al op? Ik heb nu voor drie maanden groentes in de vriezer, en zal er voorlopig niet eens van eten, vandaar even zeker weten hoelang het goed gaat.Ik vries ook vaak op dienbladen in, en als de groente dan bevroren is gooi ik het in een vriezerzak, dan is het ook lekker los.. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Helly Posted September 16, 2011 Share Posted September 16, 2011 Hele dienbladen in de vriezer? Hoe een grote vriezer heb je dan? Die passen hier echt niet in. Ik vind het schudden met de zak een stuk gemakkelijker, scheelt denk ik ook een hoop werk en ruimte in de vriezer. Als je de zakken dan met de opening (zip-lock) naar boven zet kan je ze er zo uithalen en schudden ofwel gebruiken en weer terug zetten. Gestapel met die zakken heb je dan niet meer. Scheelt meestal ook zoeken Over dat bewaren... wij hebben de groenten dacht ik hooguit een half jaar in de vriezer. Er staat wel een paar maanden voor maar ja meestal krijgen we dat niet op voor die tijd. Kruiden doen er bij mij zelfs langer over in de vriezer en ook nooit geen problemen mee dat ik t weg moet gooien. Quote Good things come in small packages Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted September 16, 2011 Author Share Posted September 16, 2011 Dank meiden, het zit er rauw in toch maar..hele stengels..voor de soep. Vriezer is groot genoeg voor man en mij..om er samen in te liggen bedoel ik. Maar ja: half varken, achtste koe, en veel groentes. vandaar dat ik niet of nauwelijks weck..geen noodzaak. Ik vries de groente op t dienblad in en doe meteen daarna in ziplocks..Hij staat op - 20 en het duurt wel twee uur voordat je ijs uit de vriezer kunt eten Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
geedee Posted October 11, 2011 Share Posted October 11, 2011 Vriezer is groot genoeg voor man en mij..om er samen in te liggen bedoel ik. Maar ja: half varken, achtste koe, moest ff lachen ik las wat snel en dacht : huhhh??? hebben ze dat uitgeprobeerd en wie speelt er dan voor half varken en wie is de achtste koe van jullie tweetjes....maar snap nu wat er staat........ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted October 11, 2011 Author Share Posted October 11, 2011 Ja wat denk je, ik ben de koe natuurlijk...Haha, ik lees het nu zoals jij deed..en heb een nw. koosnaampje voor manlief:Half vèrkentje.. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Helly Posted October 11, 2011 Share Posted October 11, 2011 Quote Good things come in small packages Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts