Jump to content

Koolzaad

Dennis29

Recommended Posts

Ik heb het gisteravond gezaaid, voor de zaden. Want er schijnt heel veel olie uit te komen.

De tweejarige variant moet nu gezaaid worden, je hebt ook nog een eenjarige variant die je in het voorjaar zaait maar die geeft minder opbrengst.

De olie van de soorten die ze vroeger hadden stonk de pan uit, maar op een gegeven moment hebben ze dat eruit geteeld gelukkig. Bij de koolzaad die ik had besteld bij zaadhandelvanderwal stond geen ras naam, maar dat zal toch geen oud stink ras zijn? En zijn er nog meer mensen die dit telen?

Klopt Guus maar omdat het een groenbemester is uit de kruisbloemenfamilie ,ook mosterd hoort er bijvoorbeeld toe , gebruik ik deze groenbemesters niet. Reden is dat eventuele sporen van een knolvoet aantasting in je tuin zich via deze groenbemesters heel goed kunnen ontwikkelen en verspreiden.

-- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --

Hier bij de boeren staat het al een tijdje in de grond, velden beginnen alweer geel te kleuren! Van die stank heb ik nog nooit iets gemerkt, niet op het veld en niet in de olie. Maar wellicht hebben de boeren de niet-stinkende variant, of heb ik een neus die het niet goed doet

Dennis, waarmee ga je die olie winnen?

Klopt Guus maar omdat het een groenbemester is uit de kruisbloemenfamilie ,ook mosterd hoort er bijvoorbeeld toe , gebruik ik deze groenbemesters niet. Reden is dat eventuele sporen van een knolvoet aantasting in je tuin zich via deze groenbemesters heel goed kunnen ontwikkelen en verspreiden.

Klopt Frans, maar als je geen kolen teelt dan is de knolvoet ook lang zo'n probleem niet.

Edited by Guest

Veuvecouderc

De weduwe in 2012 blog/veuvecouderc/

Met zo'n oliepers, er staan bij inmaken en bewaren een topic over.

En over het stinken: de stink varianten worden tegenwoordig niet meer geteeld, de niet-stink rassen zijn gewoon natuurlijk ontstaan en er is dus niet mee gerommeld in laboratoriums. Dus ik denk niet dat die boeren de stink soorten telen. Dus die verkopen ze denk ook niet, en anders merk ik het wel

Met zo'n oliepers, er staan bij inmaken en bewaren een topic over.

Oh ja de piteba Heeft iemand em nou al eens gebruikt? Ben reuzebenieuwd naar het resultaat.

Je haalt je wel wat op de hals Dennis, lijkt mij geen pretje om handmatig die koolzaadpeultjes van hun zaadjes te ontdoen! Voel wel heerlijk aan om je hand door een berg koolzaadjes te halen. Hoeveel hectare ga je zetten?

Veuvecouderc

De weduwe in 2012 blog/veuvecouderc/