elcablo Posted September 22, 2011 Share Posted September 22, 2011 Hallo iedereen, Ik ben hier nieuw op dit forum en ik moet toegeven ik ben niet echt een 'tuinman' maar het intresseerd mij wel. Ik ben dan ook nog jong, 27jaar. Mijn oma is wanhopig op zoek naar een groente dat haar moeder, mijn overgrootmoeder dus, vroeger in haar moestuin had staan. De catawissa ui!! Ik heb al eens rondgekeken op internet maar ik vind hier niet zo veel over terug. Dus ga ik maar ten rade bij de PRO's, jullie dus !! Zou er iemand van jullie weten waar we bollen van deze ui kunnen krijgen. Mijn oma zou deze graag nog eens planten.(ik weet nu niet zeker of het bollen of zaden zijn maar ik veronderstel bollen ) U zou er mij en vooral mijn oma een groot plezier mee doen moest U iets meer weten over deze groente en vooral waar ze te verkrijgen is!! U mag altijd indien U dat wenst een email sturen naar [email protected] als U ons kan helpen. MVG diego Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Claudia69 Posted September 22, 2011 Share Posted September 22, 2011 Je moet eens googelen op 'catawissa onion'. Het is blijkbaar een Egyptische ui. Latijnse benaming zou 'allium cepa proliferum' zijn. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
geedee Posted September 22, 2011 Share Posted September 22, 2011 Als het de boomui is kun je zaad bij vreeken krijgen, maar ik las dat je ze beter kunt "stekken" van een bestaande plant Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts