Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

verplaatsen van aspergeplanten


ria011

Aanbevolen berichten

Weet van iemand bij ons op de tuin die na 2 of 3 jaar, ben niet echt zeker ze verplant heeft.

Was volgens horen zeggen een heel karwei, doch het is hem gelukt.

 

Weet nu niet wanneer juist hij die verplant heeft, voor of najaar, zou eerder denken voorjaar.

Dat geeft dan wel dat je een jaar oogst misloopt om de klauwen terug te laten aanslaan.

 

Maar! En nu komt het, tegelijkertijd heeft hij een nieuwe rij geplant en net die nieuwe rij doet het toch veel beter kwa opbrengst dan de verplaatste rij.

Wat de verplaatste rij ook heeft die verwildert kwa uitgroei naar alle kanten, de zijkanten inclusief.

 

Normaal zou ik volgend jaar ook mijn aspergebedden moeten verplaatsen, doch opteer dan voor verse aanleg in verhoogde bakken met 4 rijen nieuwe klauwen.

 

Het oud bed laat ik gewoon staan en oogst er later in oogstseizoen 2013 er dan maar groene van tot de buldozer ze opruimt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...