Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Nou, ik zou het recept wel willen....mijn A V groeit hier heel goed en heeft al 9 nakomelingen waarvan er 3 al in de pubertijd verkeren.....

Geplaatst:

Klopt ik ben zo iemand die alleen de binnenkant gebruikt; meestal voor brandwonden e.d. dus dan wil ik niet dat de huid samentrekt; kreeg die tip jaren geleden tijdens vakantie australie toen ik heel erg verbrand was en iemand daar een stuk "onkruid" afsneed en zei dat ik dat erop moest smeren. hielp direct....mijn eerste ervaring met AV

ik begrijp van jouw verhaal dat je dus de schil en dat bruin/gele sap ook erbij doet? ivm looistoffen die daar inzitten

Geplaatst:

Ok, dan krijg je dus de eigenschappen van aloë vera in een creme?

Dan ga ik strakst ook maar een paar stengels op olie zetten, ik wil over een tijdje ook creme's en zalfjes gaan maken. Grappig soort heb je, ik heb er een zonder stekels...

Geplaatst:

sjips... ik dacht dat het een normale was.... maar als ik hier kijk... http://www.google.nl/search?q=alo%C3%AB+vera&oe=utf-8&rls=org.mozilla:nl:official&client=firefox-a&channel=np&um=1&ie=UTF-8&hl=nl&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&biw=1262&bih=639

heeft er geen een rode stekels... moet mij weer overkomen...

ehem... ik ga net in mijn vensterbank kijken... staat er een potje te pruttelen alsof ie op vuur staat.... ziet er weird uit....

wel te verklaren... door de zon is de olie warm geworden, en willen de luchtbellen ontsnappen... dekseltje eraf... en ploppend schieten de bellen naar boven, alsof de boel staat te koken... dat is bij de worteltjes, om wortelolie te verkrijgen...

Geplaatst:

Die van mij hebben ook geen rode stekels...denk dat het een cultivar is. Ik heb even een close up gemaakt van de aloë officinalis:

977_20400ac13d3a75335581ffcee42eab62.jpg

en dit is een jonkie van 'm:

977_d1ffd4aa240c7c80e642e1b5b579ba1d.jpg

Geplaatst:

Ik heb precies de zelfde. Die met rode stekels is ook een wild soort, niet door de mens 'gemaakt'

Zo zijn er nog heel wat aloë soortjes... Vond dit net op internet:

10 unieke voordelen

1 Penetratie heeft de eigenschap snel en diep in de huid door te dringen, gaat door het basaalmembraam en neemt alles mee naar binnen waardoor het ook geschikt is als vehiculum om b.v. corticosteroïden beter door de huid te doen doordringen en te laten werken

2 Antiseptisch heeft tenminste 6 antiseptische bestanddelen die bacteriën, virussen en schimmels doden of remmen in de groei

3 Stimuleert celgroei stimuleert, dosis afhankelijk, de groei en ontwikkeling van nieuw gezond celweefsel met name bindweefsel en heeft daarom een uniek wondhelend effect

4 Kalmeert zenuwen heeft een kalmerend effect op het zenuwgestel waardoor men zich beter kan concentreren en gemakkelijker kan inslapen

5 Reinigt Aloe vera harmoniseert, normaliseert en ontgift het spijsverteringskanaal en de enzymen ondersteunen de spijsvertering

6 Analgetisch verlicht pijnen in spieren en gewrichten en werkt synergistisch met anti-reumatica

7 Anti-inflammatoir onderdrukt ontstekingsreacties waarbij de roodheid, de zwelling en het warme kloppende gevoel verdwijnen vergelijkbaar met corticosteroïden maar zonder de bijwerkingen er van

8 Anti-pruritisch het onderdrukt de jeuk vergelijkbaar met antihistaminica

9 Anti-pyretisch Koorts werend, het branderige gevoel van wonden en insecten beten of na aanraken van brandnetels en kwallen verdwijnt

10 Veilig het is een natuurlijke en veilige niet toxische voedingsbron die eigenlijk geen contra-indicaties heeft, slechts zeer zeldzaam is een allergische overgevoeligheid (idiosyncrasie) gemeld die soms gepaard gaat met overgevoeligheid voor knoflook of uien

Lijkt me een ideale plant voor in een creme of zalf!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...