Jump to content

winterharde kruiden?Pepermunt.

sanne

Recommended Posts

Dit jaar kreeg ik van een lieve vriendin : pepermunt.

Vanmiddag ga ik hier voor het eerst een kopje thee van maken...... Ik vraag mij af of deze plant winterhard is.

Het lijkt mij leuk om nog een aantal soorten aan te schaffen, welke kunnen jullie mij aanraden?

De plant is winterhard, niet wintergroen. Dus hij verdwijnt en komt volgend jaar weer op.

Het is leuk om wat verschillende soorten in leuke potten (ze woekeren nogal als je ze in de vollegrond poot) te doen. Appelmunt heeft mooi blad en ruikt/smaakt erg fruitig. Aardbeimunt is ook leuk.

Lavendelmunt is ook lekker... en en en

He wat een toffe site ik zie van alles om te kopen, thym soorten, geurgeraniums, uien dingen

teveel om op te noemen wat ik allemaal wil, alleen niet zo handig seizoen om te kopen voorjaar zou slimmer zijn daar denk ik nog maar even over.

Players only love you when they're playing.

Volgens mij wel die verzendkosten waard zitten aparte soorten plantjes tussen die ik hier

nog niet tekoop heb gezien en is natuurlijk helemaal uit Duitsland, ja met winter gaat mij om de geurgeraniums, ben nog steeds niet met mijn nieuwe kas begonnen, en deze moeten toch wel vorstvrij.

Zal even bekijken worden waneer die kas eindelijk een mee beginnen ga

Stekjes van munt soortjes hebben Jorieke of ik wel hoor, kun je zo ruilen voor iets leuks.

Players only love you when they're playing.

• 3 weeks later...
appelmunt en aarbeimunt klinkt interresant! heb een tijdje gegoogled maar kan nergens planten of zaden vinden mag ik vragen waar je ze vandaan hebt?

Hier vind je ook 'n heleboel soorten munt:

appelmunt groene munt

marokkaanse munt

kruizemunt

palingkruid of edelmunt

pepermunt

sinaasappelmunt

aarbeimunt vind ik ook nergens... lijkt me heerlijk