Dabar Geplaatst: 22 april 2014 Geplaatst: 22 april 2014 Hmmmm twee kroppen sla huppekeeee opgegeten! Ik denk dat ik woelmuizen heb? Ik heb geen verstand van muizen of mollen dus wie kan mij helpen? IS dit een gat voor muizen? Quote
appelvrouw Geplaatst: 24 april 2014 Geplaatst: 24 april 2014 Ja dat ziet eruit als een woelmuizengat...alhoewel ze bij mij geen sla eten, maar vooral wortels en wortelachtigen( van boom, druif, asperges,rabarber). Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
appelvrouw Geplaatst: 24 april 2014 Geplaatst: 24 april 2014 Willy had het ergens over pindakaas ivm de woelmuis..kunnen ze daar niet tegen dan? Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
aalterse-willy Geplaatst: 24 april 2014 Geplaatst: 24 april 2014 Dacht toch dat ik hier ergens gelezen had dat de woelmuizen geen kaas lusten maar wel pindakaas?Moet wel zeggen dat ik die pindakaas niet ken, is dat lekker? Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
appelvrouw Geplaatst: 24 april 2014 Geplaatst: 24 april 2014 Als je van pinda`s houdt is het lekker ja, maar wat zou het verband met de woelmuis zijn? Om ze te vangen of zo? Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
aalterse-willy Geplaatst: 24 april 2014 Geplaatst: 24 april 2014 Om op een muizenval te doen ipv gewone kaas, ze zouden dat lekker vinden. Maar aangezien ik dat spul niet ken, is in Nederland heel gewoon geloof ik, weet ik ook niet hoe of het ruikt of smaakt, even laten zoeken door de 'baas'. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Dabar Geplaatst: 24 april 2014 Geplaatst: 24 april 2014 Ohhh dan mis je wel wat hoor Willy! Ik kan je best een potje opsturen....heerlijk op brood. Jammssst Maar ik weet ook dat men het gebruikt om op de muizenvallen te smeren. ze zijn er gek op. Ik kwam gistermiddag in een tuinwinkel en dar stond deze plant. Schijnt dat mollen en woelmuizen ze haten, dus ik heb er twee gekocht en in mijn tuin gezet. Hij kan niet tegen vorst dus ik moet hem in de winter eruit halen en binnen neerzetten.Hoop dat het werkt....oh ja en ik heb speciale "oranje ballen " gekocht soort mottenballen volgens mij. In de gaten gegooid en de gaten dicht gemaakt. De oranje kleur van de ballen paste mooi bij de bloemen. Quote
appelvrouw Geplaatst: 24 april 2014 Geplaatst: 24 april 2014 Keizerskroon. Kan niet tegen vorst? Hij staat al jaren in mijn tuin, aan t begin en het einde van de aspergerijen..stinkt lekker in het voorjaar, en ik heb in ieder geval mijn aspergeplanten nog, of dat door deze bollen komt of niet...en nee, ik haal ze nooit binnen. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Dabar Geplaatst: 24 april 2014 Geplaatst: 24 april 2014 Oh wat fijn om te weten want dat stond wel op het kaartje! Nou dan ga ik de ander ook gewoon in mijn tuin zetten. Bedankt voor de tip! Quote
Greeniebee Geplaatst: 9 mei 2014 Geplaatst: 9 mei 2014 Er is een nieuw middel dat Tupoleum heet en dat lto lltb in limburg gaat toepassen een geurstof dat. Naar rook/ brandschade ruikt. Quote
Greeniebee Geplaatst: 20 mei 2014 Geplaatst: 20 mei 2014 Ik heb de woelmuizen verdreven door in de 6 holen druppel ampullen met de Tupoleum te drukken. Gekocht via TenF in oosteind. Quote
Greeniebee Geplaatst: 20 mei 2014 Geplaatst: 20 mei 2014 in de voortuin staat een plastic zuil waar de geurstof de katten en konijnen uit de voortuin weghoudt bij de hostas ed. Een Zwijnverdwijnzuil maar ook tegen kleine zwijntjes geschikt dus... Quote
Gemma Geplaatst: 25 mei 2014 Geplaatst: 25 mei 2014 Hier ook veel schade door woelmuizen. Op sommige plekken al 3x nieuwe kool plantjes gezet.De ochtend erop zijn ze bij de grond afgevreten en bladeren zijn hun gangenstelsel ingetrokken. Zeer fijn mazig net over de koolplantjes dus hazen oid zijn het niet.En ze graven ook precies gangetjes tot onder het net..Er zijn mensen op ons complex die een sooft tril naalden inde grond hebben die de beestjes verdrijft?? Quote http://www.buitenthuis.blogspot.comRien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.( St. Ignatus 1491-1556 )
Greeniebee Geplaatst: 6 juni 2014 Geplaatst: 6 juni 2014 De geurampullen met tupoleum werken zeer goed, na 2 weken alle woelmuizen weg....ik gebruikt er ongeveer 1 op een vierkante meter slaplanten...de website is http://www.t-f.nl in breda zitten ze Quote
Salamandertje Geplaatst: 3 juni 2015 Geplaatst: 3 juni 2015 ook ik heb enorm last van woelmuizen... ze hebben 9 tomaten planten, 3 aubergines, 4 meloenen en 8 paprika/peper planten aan gort gegeten in de kas. Daarna namen ze ook nog een hapje van mn asperges . Heb nu ook tupoleum gebruikt, hoop dat het werkt. Het stinkt flink iig. Niet heel vies, maar wel sterk. Vind het sowieso geruststellend dat het op alle fronten onschadelijk is bevonden voor dier en milieu. Quote Bzzzz...
appelvrouw Geplaatst: 3 juni 2015 Geplaatst: 3 juni 2015 Ik ben wel enorm benieuwd naar je ervaringen met dat spul Sander..wat kostte het? Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Salamandertje Geplaatst: 4 juni 2015 Geplaatst: 4 juni 2015 Sinds ik de tupoleum sponsjes in de gangen heb gedrukt komen er steeds minder gangen bij. Als ik de recensies goed begrijp zouden na 2 weken alle muizen weg moeten zijn. Het spul werkt 6 maanden. Ik heb 29,15 betaald voor 20 sponsjes (genoeg voor 500 m2). Quote Bzzzz...
kiekenboerinneke Geplaatst: 9 juni 2015 Geplaatst: 9 juni 2015 Doe een slang rond de uitlaat van je auto, andere kant van de slang in een ratten/woelmuisgang en je auto 15-30 min laten draaien. Zo heeft mijn buurvrouw het opgelost. Door de geur die de lijkjes verspreiden komen er geen nieuwe muizen/ratten meer. Quote
RobO Geplaatst: 10 juni 2015 Geplaatst: 10 juni 2015 Sinds ik de tupoleum sponsjes in de gangen heb gedrukt komen er steeds minder gangen bij. Als ik de recensies goed begrijp zouden na 2 weken alle muizen weg moeten zijn. Het spul werkt 6 maanden. Ik heb 29,15 betaald voor 20 sponsjes (genoeg voor 500 m2). weet je ook hoe lang het werkt misschien? hoe lang ze wegblijven? Quote
Salamandertje Geplaatst: 10 juni 2015 Geplaatst: 10 juni 2015 Rob, Sinds ik de tupoleum sponsjes in de gangen heb gedrukt komen er steeds minder gangen bij. Als ik de recensies goed begrijp zouden na 2 weken alle muizen weg moeten zijn. Het spul werkt 6 maanden. Ik heb 29,15 betaald voor 20 sponsjes (genoeg voor 500 m2). Quote Bzzzz...
Greeniebee Geplaatst: 14 juni 2015 Geplaatst: 14 juni 2015 Nog steeds geen nieuwe woelmuizen maar heb na 4 maanden wel de stinkvloeistof in de plastic paal ververst om de buurkatten te weren. De geur merk je zelf niks van na paar dagen na t vullen...gelukkig t ruikt naar fik/brandlucht/oude asbak... Tupoleum lijkt wondermiddel , als ze er maar niet aan gaan wennen Quote
Greeniebee Geplaatst: 14 juni 2015 Geplaatst: 14 juni 2015 Rob, Sinds ik de tupoleum sponsjes in de gangen heb gedrukt komen er steeds minder gangen bij. Als ik de recensies goed begrijp zouden na 2 weken alle muizen weg moeten zijn. Het spul werkt 6 maanden. Ik heb 29,15 betaald voor 20 sponsjes (genoeg voor 500 m2). Er zijn nu nieuwe sponsjes, dat zijn soort mega wattenstaafjes! Quote
groenevingers Geplaatst: 18 juni 2015 Geplaatst: 18 juni 2015 Hoi, Ik heb ook dat Tupoleum spul gekocht. Inderdaad blijven de muizen weg. we hadden onze bedenkingen maar het werkt En m'n buurman heeft er ook baat bij.... de geur waait ook over zijn volkstuintje. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.