Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Energy meting in de bodem

Featured Replies

Geplaatst:

Hallo mijn naam is Willem van der Weide en had me aangemeld op deze erg interessante website met vele enthousiaste grondwerkers. Zelf woon en werk ik in de Caucacus , Georgie waar we een unieke boerderij opzetten waar alleen gewerkt wordt met orginele soorten groentes , granen etc . Geen kunstmest en bestrijdingsmiddelen die een chemische afkomst hebben. Daarbij voor ons van belang in harmonisatie met de natuur om te regeneren uit de principles van de Bijbelse Landbouw uit de tijd van Israel en Juda. Wij wilden graag weten wie in Nederland nog kennis heeft van Bijbelse begrippen in de Landbouw ??

Ook meten wij de bodem en planten op enrgie waarden in Mjoule, Mvolt en Brix.

U kunt het allemaal lezen op onze website www.condit-energy.org . Veel plezier ( het is alleen in het engels )

Met vriendelijke groet.

Willem van der Weide

Signagi - Georgia

Geplaatst:
Ook meten wij de bodem en planten op enrgie waarden in Mjoule, Mvolt en Brix.

Is dat volgens de principles van de Bijbelse Landbouw uit de tijd van Israel en Juda?

Wat is precies je vraag / punt dat je wilt delen? De condit biologische meststof? Door je website kom ik niet heen met al die bijbelse teksten.

Geplaatst:
  • Auteur

We denken dat er niemand is in de huidige wereld systeem die de juiste Landbouw laat zien op basis van wijsheid van de Schepper Jehovah God. Het is daarom ook de uitdaging om het wel te laten zien , met veel moed.

Hiervoor zijn de ware liefhebbers van landbouw ook verenigt in de Association " New World Agriculture" , om de enige juiste landbouw te laten zien ondanks veel oppositie en egoisme van de mens die zich verlaat op allerhande "afgoderij" in de landbouw ( demeter bv ) en het grootste landbouwfeest "kerstmis" ( afgoderij )jaarlijks.

Van een simpel lijkende micro-organisme tot de vele talrijke soorten planten en groentes , alles ontworpen om ons te voorzien . De landbouwwetten werden door Mozes in ontvangst genomen en uitgevoerd in harmonisatie met de ware aanbidding tnv Jehovah God.

Energie meting van de soil en in planten en in ons lichaam, hierin wilden wij wel eens weten wie bij jullie kennis heeft hierin ?

Begrijpt men dit niet dan is er ook geen noodzaak te discusseren want wij redeneren alleen op basis van feiten . Zonder energie is er geen leven en vanuit dode materie is geen leven te maken.

We meten de soil energie waarde in Mvolt , Mjoule en Brix value om te zien wat verloren gaat en wat we dienen terug te brengen in de soil.

Geplaatst:

Kerstmis afgoderij?

Of lees ik niet goed.....heb er wel 3 x doorheen geworsteld om te begrijpen wat er allemaal staat.

Geplaatst:

ik denk dat er maar weinig mensen volgens de bijbel hun moestuintje bewerken.

Geplaatst:

Hahaha, mij wordt vaak verweten dat ik iets te kort door de bocht reageer hier op het forum, maar jij kan er ook wat van

ondanks veel oppositie en egoisme van de mens die zich verlaat op allerhande "afgoderij" in de landbouw ( demeter bv ) en het grootste landbouwfeest "kerstmis" ( afgoderij )jaarlijks.
Geplaatst:

Tsja , ten tijde van Mozes had Jehova de kunstmest nog niet uitgevonden dus zal hij het ook niet verboden hebben . Ik respecteer je overtuiging en de manier waarop jij landbouw wil bedrijven Condit , die zal kleinschalig t.b.v. een beperkt aantal personen best bruikbaar zijn , maar wereldwijd ingevoerd zouden zonder hulpmiddelen als kunstmest en pesticiden de landbouwopbrengsten zo dramatisch dalen dat er enorme hongersnoden ontstaan. Dat zou jouw Jehova toch niet willen neem ik aan ?

-- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --

Geplaatst:
  • Auteur

Voor Frans....

De Aarde kan makkelijk aan 20-25 miljard mensen voedsel voorzien maar niet in dit huidige systeem waar mensen met het doorlopende zelfzucht aan elk begrip voorbij gaan en hun zgn zekerheden op mensen bouwen en instituten. Jehovah God heeft geen schuld aan het lange experiment die de eerste "businessman" Satan bracht door iets aante bieden wat de persoon ( Eva ) niet nodig had met een goedkoop verhaal.

Gezien ik menige Conferentie heb bezocht incl de V.N. en hun voedselorganisaties als FAO praat men alleen in frases en rijdt men rond in grote autoos en hangt men om in dure hotels en geen klank omtrent hoe men nu werkelijk nutrienten vol voedsel kan produceren om juist honger en ziektes te voorkomen.

Hiermee doelende op het gebruik van kunstmest en daardoor alle andere bestrijdingsmiddelen . Voedsel opbrengsten per hektare is niet afhankelijk van "tonnen" per hektare maar van de energie waarden per hektare. Men begrijpt wel welke benzine in de auto moet komen of wat voor filters er gekocht dienen te worden maar wat we werkelijk moeten gaan eten daar hebben we als mens geen flauwbenul van , ondanks alle theorien van "melk als witte motor" om maar te scoren commercieel. Hiervoor hebben we ook de website om juist het benul en onbenul te tonen.

Kunstmest wordt geproduceerd met enorme CO2 uitstoten en levert helemaal geen "energie" op dan circa 30% in 3 elementen en de rest is restbalast. De plant dient dit te vreten en de mikro organismen serven af. Dhr. Liebig was de uitvinder en die kwam er zlf achter dat na verloop der jaren zijn grondstukje steeds armoediger werd. In Iran ben ik aktief als Agronoom , de enige westerling op ministerie nivo , en daar heeft men in 35 jaar ook een dramatische soil conditie , vele kinderen ziek door allergische symptonen van besmet tarwe en ga zo maar door. Grondwater vervuild en onmogelijk brood aan tebieden die gezond zou moeten zijn. Nog geen 10% voedingswaarden van de oorspronkelijke waarden . Dus het gevolg van kunstmest zegt het al "kunstmatig" voedsel zoals de Nederlandse tomaten kweekers , die wel de tomaat voeden met chemie maar zelf het niet drinken......

Tot zover !

Geplaatst:
Geplaatst:

Tot zover !

Wat mij betreft ook, dit is -denk ik- het enige waar we het over eens zullen zijn.

Voor deze keer zet ik er een 2-de onderschrift bij.

Feiten bestaan niet; alleen aannames!

Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”

Geplaatst:

Sorry, maar wat mij betreft mag dit topic op slot. Voordat er een enorme discussie losbarst die niets te maken heeft met moestuinieren.

Geplaatst:

Hier jeuken mijn vingers om een reactie te plaatsen, die niet met moestuinieren te maken heeft, ik zeg niks.

Ik trek zo mijn oude broek aan en ga boontjes oogsten en een vergietje sla

Geplaatst:

Ik ben niet schuw voor een pittige discussie, maar in deze laat ik mij niet verleiden.

en wel om deze quote:

Inspite of many opposers we shall inform you that nobody can broke our believe in the restoration of the right agriculture today .

kansloos, dus

Ik ben ook op weg naar mijn tuintje.... knoflookveldje bepalen... nog drie nachtjes slapen en dan is het 10/10

Geplaatst:

Locked

Geplaatst:

Dit topic hoeft helemaal niet opslot, er wordt ook door sommige mensen steeds over de maankalender gepraat en dat lijkt aardig op elkaar, dus mag rustig ook dit topic bestaan.

Anders mag dat maangedoe ook direkt weg !

Ik wil wel graag weten wat tuinieren volgens bijbel is maar dan beetje simpel uitgelegd bv welke groente en waarom.

Simpel omdat anders mensen afhaken, want je site is niet interesant door de ingewikkelde geschreven teksten vindt ik niks aan om te lezen, maar opzich wel interesant hoe en wat mensen vroeger deden

aan groente kweken, bv vindt ik groente die Indianen vroeger kweekte ook leuk en vergeten groente.

Kun je dus iets vertellen over bepaalde groeten kweek en gebruik dan lees ik dat graag.

Players only love you when they're playing.

Geplaatst:

Maan, Indianen, Bijbel.....voor ieder wat wils . Waarom discussiëren, laat ieder zijn ding doen.

Geplaatst:

om de enige juiste landbouw te laten zien ondanks veel oppositie en egoisme van de mens die zich verlaat op allerhande "afgoderij" in de landbouw ( demeter bv ) en het grootste landbouwfeest "kerstmis" ( afgoderij )jaarlijks.

Hierdoor haak ik dus meteen af. Andere opvattingen worden niet in hun waarde gelaten. Naar mijn mening bestaat er niet iets als de enige waarheid, eb en vloed worden bijv beïnvloed door de stand vd maan en als je daar jouw manier van tuinieren aan wilt verbinden, prima, maar wat je ook vindt en hoe je ook tuiniert, hebt respect voor anderen!

Geplaatst:

Nou Harmony daar heb je gelijk in, nog een reden om niet gelijk een topic dicht te gooien

en als topic starter er dan nog even rekening mee houdt dat veel termen als afgoderij niet echt in de smaak vallen bij doorsnee moestuinierder komt het allemaal goed.

Geplaatst:

Hans: van mij hoeft het ook niet dicht, maar het is een topic dat pittige discussies kan 'uitlokken' over de geloofsovertuiging van mensen en dat vind ik zelf geen onderwerp voor een forum op internet

Groetjes en een fijn weekend!

Geplaatst:

owja absoluut en dat lijkt mij ook zeker niet de bedoeling hier daar heb ik ook geenzin in,

nouja we kunnen toch vragen het gewoon bij groente kweken te houden.

jij ook fijn weekend

Geplaatst:

Wat is precies je vraag / punt dat je wilt delen? De condit biologische meststof?

Ik denk dat jorg het meteen bij het juiste eind had.

Ff huiswerk gedaan:

De genoemde meststof is een uitvinding van de topic starter.

Geplaatst:
Ff huiswerk gedaan:

De genoemde meststof is een uitvinding van de topic starter.

Blijkbaar vond je meer dan ik geedee want mijn 'huiswerk' leverde niet het bewijs dat Willem van der Weide (nick condit op dit forum) de uitvinder van condit is . Wel dat het zeker is dat hij banden heeft met Interfood Ost LTD. Condit is een produkt van Interfood ost LTD . Adres: Square of Liberty 3,Michalovce,Slovak Republic,Slovakia

Klink onderstaande link aan , vul in het zoekveld ( Søg ) de naam Willem als tekst in en druk op -Enter- .

http://li.lr.dk/applikationer/tilmelding/oekokongres2006/tilmeldte/tilmeldteDA.asp?kid=26

Willem van der Weide zal ons vast wel willen vertellen hoe e.e.a. in elkaar zit.

-- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --

Geplaatst:

Volgens mij is de topic starter zo geschokken van de reacties dat ie niks meer post. Nou ja, moet eerlijk zeggen, dat mensen die zeggen dat zijn/haar manier van landbouw doen de enige echte, niet echt de persoon is met wie ik in een leuk debat terecht kan komen...

Tevens ben ik wel best benieuwd naar verschillende manieren van landbouw, dus wil daar best meer over lezen, maar wel graag zonder als die bijbel quotes, daar kan ik niks mee....

Geplaatst:

Heeft er weinig mee van doen maar heb een boek: planten uit de Bijbel. besproken worden ook enkele groenten daarin. Molsla, Johannesbroodboom, komkommer, augurk, ook oa de Judasboom, passiebloem, alòë en knoflook. Gewoon voor de leuk. Helaas staan mijn heilige boontjes er in niet in......

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.