Ga naar inhoud

Wil je minder Advertenties?

Maak dan nu een account of log in!

Featured Replies

Geplaatst:

bij deze benoem ik mijzelf tot inleverpunt van oppe of overtollige kippen- hanen haha

Geplaatst:

Geweldig weer een "probleem" opgelost...

In de kern van alle problemen schuilt een kans

Geplaatst:
mooie kipjes jos

jammer dat je er geen haan bij heb .

Yep, twee zilvergrijze zijn haantjes geworden.

Eentje teveel, dus laat maar even horen als je er een wil hebben.

Geplaatst:
bij deze benoem ik mijzelf tot inleverpunt van oppe of overtollige kippen- hanen haha

ik heb ook al wat oudere kippen. ik wil kijken of ze dit jaar nog leggen en anders mogen ze weg en wil ik jonge kippen.

dan heb ik wel 4 middelgrote hennen voor je als je ze wil.

laat het nog weten tegen die tijd.

Geplaatst:

Hoe is het eigenlijk met de kipjes Jorieke?i? Komt er al eentje uit het e Krijg ik ook een haan erbij straks?

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:
  • Auteur

De standaard leg-kip-kippen zijn al een klein weekje uit het ei, en doen het goed. Ik heb hopelijk de haantjes van de hennetjes gescheiden, dus hoop je echte hennen mee te geven.

De Marans en Orpington en Bresse eieren liggen nog in de machine, die komen over 2 weken uit.

Ik ga mijn best doen, maar kan je niet beloven dat er geen haan bij zit. Of is dat nou juist niet erg?

Geplaatst:

Een haan willen we er wel bij..zegt Lie, maar niet een van de leghennen

Geplaatst:

Lijkt me een goed pan. Hij mag niet teveel kukelen zegt Lie, maar mij maakt het niets uit ik hou wel van vroeg op...

Geplaatst:

Sinds wij er een haan bij hebben vind ik de kippen-groep gezelliger geworden.

Hij zorgt echt voor zijn dames en vind het kukelen zo leuk!!

http://www.buitenthuis.blogspot.com

Rien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.

( St. Ignatus 1491-1556 )

Geplaatst:

Ik hoorde laatst van een tip dat als je een rode kerstbal ophing tussen je onrijpe, groene tomaten, de vogels en kippen daar aan gingen pikken; en als ze eenmaal door hebben dat het niet echt de moeite waard is, ze van zelf niet meer aan de tomaten gaan zitten als ze rijp zijn.

Geplaatst:

ik heb ook al wat oudere kippen. ik wil kijken of ze dit jaar nog leggen en anders mogen ze weg en wil ik jonge kippen.

dan heb ik wel 4 middelgrote hennen voor je als je ze wil.

laat het nog weten tegen die tijd.

altijd welkom!

Lijkt me een goed pan. Hij mag niet teveel kukelen zegt Lie, maar mij maakt het niets uit ik hou wel van vroeg op...

marans hanen zijn niet de meest subtiele hanen haha

Geplaatst:

Ha, dan heb je kans dat ie alsnog in de pan terecht komt...de ren ligt wel 30 meter van het slaapkamerraam..

Geplaatst:
@Jos: Mocht Jack niet meer willen....? Hier is nog wel ruimte voor een mooi haantje. En dan bedoel ik niet in de pan, maar bij onze hennetjes.

Jorieke, ik heb niets meer van Jack gehoord.

Zal er in ieder geval eentje meebrengen naar de moestuindag.

Twee haantjes is net even teveel van het goede tussen vier hennetjes.

En aangezien het goede broeders zijn denk ik dat er straks toch weer haantjes in aantocht zijn.

Ik vindt het gewoon zonde ze te slachten en ik moet zeggen dat sinds de haantjes volwassen zijn de onderlinge strijd in het toom kippetjes minimaal is. De haantjes zorgen voor rust "in de tent". Behoorlijke tegenspraak trouwens met het gekraai maar gelukkig hebben de buren er geen moeite mee.

gr Jos

• 1 maand later ...
Geplaatst:

Ik ga mais in huis voorzaaien, omdat ik de planten wil zetten op de plek waar ook de kippetjes lopen, dus ik wil de plantjes wat groter hebben voor ik ze buiten zet en dan maar hopen dat de kippetjes er van af blijven

aangepast door Gast

Geplaatst:

Kippenles 1.....kippen eten altijd dat op waarbij je zegt dat je niet wilt dat ze het op eten...

Kippenles 2.....kippen eten geen ongewenste kruiden buiten muur....

Kippenles 3.....kippen graven zelfs begraven zaden op....

Kippenles 4.....Kippen stelen de kaas van je brood als je buiten zit te eten en ze de kans krijgen )

MVG

Danuta

MVG

Danuta

Geplaatst:

je hebt geheel gelijk Dus ik zal ze maar vertellen dat ze het wel mogen opeten, dan blijven ze er dus vanaf Ik heb 3 kleine krieltjes die samen ongeveer 30 m2 tuin tot hun beschikking hebben, dus ik hoop dat ze de beleefdheid kunnen opbrengen om van die plantjes af te blijven

Geplaatst:

Mwoah, paar stenen er omheen plat in de grond gestampt zodat ze daar niet gaan friemelen helpt al een hoop... De mijne verliezen meestal al alle interesse als ze de boel niet om of op kunnen graven ) Zo hebben ze ook geen interesse in de voedermais die ik gekregen heb maar de Suikermais op de grill de volgende keer doen ze een moord voor....

MVG

Danuta

MVG

Danuta

Geplaatst:

Mijn kippeis vinden de citroen melisse erg lekker

Geplaatst:

Grijns...ik zie dat we verhuisd zijn, mogen we nu hier niet over het planten van mais praten ???

Naja, went vast wel, hier is alles weer op stok behalve de serama's die zijn altijd de laatsten om op stok te gaan...de grootsten gaan als eersten en de dwergen als goede tweede maar die kleine minkukels...altijd laat......

Hier mogen de kippen niet in de kruidentuin, de grote Amrocks graven met 2 of 3 krabben komplete planten op, ze hebben een heel groot oppervlak om rond te scharrelen, ze blijven er maar mooi uit om nog maar niet te spreken over mijn bessen/beien want die laten ze als sneeuw voor de zon verdwijnen:) Allerlei planten waar ze wel bij komen daar komt een flinke rand grove stenen omheen te liggen, zien kans om een pas ingegraven fruitboom op te graven als je dat niet doet

MVG

Danuta

MVG

Danuta

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic