Geplaatst: 11 april 20178 j Auteur Nou die mensen gingen staan afdingen (omdat er zoveel gratis haantjes op marktplaats staan.... ), en daar kan ik HEEL slecht tegen dus hij staat nog te koop En anders zal hij op een andere manier nuttig zijn hier Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 13 april 20178 j Auteur Zo ziet het kuiken met de eyeliner er nu uit: Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 17 april 20178 j Ik wilde wat foto's maken van de 'kuikens'. Die zijn alweer bijna 15 weken... Maar ik werd een beetje lastig gevallen door de grote dames... Ze zitten beide op de arm hier, tam zijn ze wel...
Geplaatst: 18 april 20178 j Kan het zijn dat kippen hun eigen eieren uit het hok gooien? Ik heb nu 2x een kapot ei gehad buiten maar snap niet hoe. De eerste keer dacht ik dat het de katten waren geweest, maar vandaag was het weer, en de katten zijn vandaag niet buiten geweest... Ik heb dit hok, en de kippen leggen altijd netjes in t nest rechts. Het is dus best nog een klus om het ei daar vandaan door de deur links op de grond te krijgen...
Geplaatst: 27 april 20178 j Auteur Onze krielkuikens zijn geboren! Kruisingen tussen meerdere rassen (ouderdieren en grootouderdieren zijn ook al kruisingen), en zo nu en dan komt er weer een 'zijderhoender-teen' tevoorschijn: (dit zijn de 'normale' pootjes) Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 27 april 20178 j Auteur Een een filmpje van het spul Ja; er zit 1 geel kuiken bij. Geen idee hoe dat kan, ze zijn normaal altijd bruinzwartgrijs. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 27 april 20178 j Schattig! Vooral die gestreepte is erg leuk. Hoe ziet dat er uit als volwassen kip?
Geplaatst: 27 april 20178 j Geinig. Die gele is beslist geen haantje de voorste. Inhoud bloempot of bak berekenen
Geplaatst: 3 mei 20178 j Auteur Onze Veldkippen zijn nu 5 weken oud en lopen sinds vandaag in een ren, buiten! Er is een klein stukje overdekt, waar we ook met een plaat een lekker hoekje hebben gemaakt voor ze. Waar ze droog en uit de wind kunnen zitten. Ze hebben al heel wat groenvoer gegeten en vertrappeld ook Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 4 mei 20178 j Auteur Het viel me een beetje van ze tegen dat ze gisteravond in de regen zaten, op een hoopje, terwijl ze een mooi plekje hadden om droog en uit de wind te zitten Maar we hadden er al rekening mee gehouden, dus we waren al gaan kijken met de zaklamp. En we hebben ze maar even een duwtje gegeven in de goede richting (ofwel: opgepakt en op de juiste plek gezet ) en na een 10 minuten nog eens gekeken of ze nu bleven zitten. En dat deden ze Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 5 mei 20178 j Wat leuk die kippetjes allemaal Wij willen na onze vakantie een aantal kippen gaan aanschaffen. We zullen waarschijnlijk voor volwasse Barnevelders gaan. We durven krielkippen niet aan omdat ze een beetje klein zijn (man wilt grote eieren en we hebben 2 katten waarvan 1 een echte jager). Ook schijnen Barnevelders redelijk kind vriendelijk te zijn. Try a little harder to be a little better.
Geplaatst: 11 mei 20178 j Auteur Na een dikke week is er weinig groens te vinden in het verblijf van de Veldkipjes: De krieltjes lijken niet echt te groeien, maar dat lijkt ook zo omdat de rest nu zo hard gaat en maanden voorsprong heeft. Niika vroeg hoe de gestreepte kuikens er uit komen te zien. Das lastig zeggen... ze kleuren nog wat af de komende tijd, en pakken elke keer net weer anders uit qua print. Maar hier is er 1, je ziet nu de print op de veren al: Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 11 mei 20178 j Wat een leukerdjes zijn dat , die krieltjes. Maar voor vlees heb je vast meer aan de veldkipjes.
Geplaatst: 16 mei 20178 j De kuiks hebben al 8 metertjes moestuin gekrabt en gedaan, nog heel wat metertjes te gaan en dan dwars door de tuin.Gaan van planttafels van 6 x 2 m kippentractoren maken, zodat de kuiks en kips dan door de hele tuin kunnen scharrelen.Trio loopeenden madammekes krijgen eindelijk hun woerd en scharrelen door de hele tuin. S'avonds gaan ze vrijwillig de voliere in en krijgen daar hun eten. Dan hoef ik niet naar hun eieren te zoeken en zitten veilig voor de nacht.
Geplaatst: 24 juli 20177 j Auteur Het enige gele kuiken is een mooi wit klein kipje nu. Ze groeien de komende tijd nog wel wat, maar je ziet nu echt wat voor een kippen het gaan worden. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 27 augustus 20177 j Auteur Onze kippen lopen in de boomgaard, en daar hebben we lage hekjes gemaakt om de bomen zodat de kippen daar niet met zijn allen 1 boom kunnen gaan uitgraven. Geloof me, dat doen ze als ze de kans krijgen Net zo lang krabben en spitten op 1 plek tot er wortels boven de grond uit steken Ze kunnen nu nog wel over die lage hekjes rond die bomen, maar ze doen het amper. En ze mogen er van mij best af en toe komen, om even wat beestjes op te ruimen en eventueel valfruit op te ruimen. Vandaag waren we weer eens op zoek naar eendeneieren, die worden her en der gelegd steeds. En toen stuitte Joep op een nest achter 1 van die boomhekjes, met maar liefst 15 kippeneieren er in. Ik vond al dat ik weinig eieren kon pakken elke dag, uit de legnesten. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 16 september 20177 j Auteur Via via kregen we grote zakken lijnzaad, sesamzaad, en een kleine hoeveelheid pompoenzaden. In 1e instantie voor de varkens, maar die vonden er weinig tot niets aan. De kippen aten het wel, maar ook niet heel erg van harte. En de varkens poepen het natuurlijk zo ongeveer onverwerkt weer uit. Ik heb toen wat rondgezocht en gevraagd, en ben toen de gemengde zaden gaan fermenteren. En nu zijn er al meer varkens die het graag eten (er zijn nog steeds een paar zeikerds die niet willen), en de kippen en ook de loopeenden eten het nu erg graag! EN de varkens kunnen het nu tenminste ook verteren.Ik blijf me er over verbazen wat er zoal weg wordt gegooid, zo ook al deze zaden. En het is altijd weer mooi om het dan te kunnen voeren aan onze dieren. (en ik heb zelf van die keiharde koekjes gemaakt van sesam/honing en wat suiker ) Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 16 september 20177 j Slim dat fermenteren Jorieke!Gewoon met wat water weggezet en wachten? Of heb je er nog iets bijzonders aan toegevoegd? Oh en nu heb ik ook zin in sesamkoekjes (die zo enorm tussen je kiezen blijven plakken ) wees bevriend met kleine dingen
Geplaatst: 16 september 20177 j Auteur Ja onder water zetten (al gaan ze aardig drijven) en zorgen dat dat water er ook nog is als de volgende dag alle zaadjes al veel hebben opgenomen. Dus meer dan genoeg water. Je kunt wat toevoegen, maar op de buitenkanten van onbehandelde zaden schijnt genoeg te zitten om de soort van vertering op gang te zetten Ik maak elke 1 á 2 dagen een emmer vol, deksel er op, en dan kan je een oudere emmer pakken om uit te voeren Na een dag of 2 á 3 gaat het bubbelen en ruiken. In dit geval naar uhm, natte warme broodjes. Wel lekker dus. Met warmer weer gaat het vast harder. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 10 december 20177 j Auteur Onze kippen zijn normaal wel stoer, maar gaan met die sneeuw echt niet aan de wandel! Ja, even naar de waterbak en weer terug. We voeren ze dus maar even pal voor hun deurtje. Ze leggen deze dagen ineens wel meer eieren dan anders Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 10 december 20177 j Ze voelen vast dat de dagen snel gaan lengen.Wij willen al ( nou ja al, het zijn er nog 3) onze kippen gaan slachten voor half januari. Ze leggen nog wel een eitje af en toe. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.