Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

• 2 weeks later...
Geplaatst:

Weet iemand of deze struiken giftig zijn voor kippen ? We willen hier de kippenren maken, maar als de struiken niet giftig zijn laat ik ze staan. Dan hebben ze schuilplekken2019042215362156521555940201.jpg

Geplaatst:

Er komen geen bloemetjes in. Ze blijven zo. Er wordt inderdaad overal verkondigd dat kippen niet van struiken eten als dat niet kan dus we laten ze staan voor de beschutting. Vandaag de heg verwijderd. Daar komt een schutting want dan hoeven we niet elke keer in het kippenhok te snoeien. Daar wil ik dan misschien nog wat eetbare struiken zoals frambozen of aalbessen tegen aanzetten. Zullen de kipjes wel lekker vinden. En anders misschien zonnebloemen

Geplaatst:

Kippen vinden aalbessen zeker lekker. En niet alleen de bessen. Een jonge struik had het hier zwaar te verduren. Een rondje gaas er om is noodzakelijk tot een stevige struik is gevormd.

Verder een leuk kippennieuwtje. De meeste eitjes zijn uitgekomen. Er zijn 3 gestreepte (patrijs-mix) en een wit doorniks kuiken. 2019042718381387131556520796.jpg

Geplaatst:

Ach wat een schattige donsjes, gefeliciteerd met je nieuwe generatie.

Bij Loraine weer nieuwe kuiks en hier morgen de eieren in de uitkomstlade. Afwachten of we een laatste ronde Barbezieux nog uitbroeden, Jersey gaan we deze maand ook nog uitbroeden de laatste broedrondes van dit jaar.

Dan nog de laatste stammen van Bresse en dan is het alweer gedaan.

De Barbezieux onderhouden de tuin naast hun weide, al dat lekkere groen hele bladeren gras grazen ze zo weg.

Geplaatst:

Oh. Daar wordt goed getankt! Hahaha. Fijn toch. Om zo weinig weg te hoeven gooien als je beestjes hebt he.

wees bevriend met kleine dingen

Geplaatst:

e9673582d626f77d84dcf21111b75bed.jpg

af233c449eaa39ae742f5da5adecc372.jpg

4 mega fluffy zijdekipjes! Ze zitten braaf in het nachthok te acclimatiseren. Morgen mogen ze eruit en ik ben nu al verliefd. Te zoet! Helemaal niet handig als je de kippen ook wil eten, want deze zijn veel te aaibaar.

Pokpoookkk

Zo leuk dit!

Geplaatst:

Waar zit zn hoofd?

Gefeliciteerd, Mellie!

Staat me er nou iets van bij dat zijdenkipjes heel luidruchtig zijn? Ff nazoeken...

Nagezocht. Nee niet luidruchtig. Gelukkig. Wel heel broeds. Maja. Dat maakt vast niet veel uit. Veel plezier met ze hoor!

Geplaatst:

Haha onder het Kuifje! Of bolletje pluis... wat je wil. De ogen kun je alleen zien als je mazzel hebt

Ze maken nagenoeg geen herrie, alleen van dat zoete zachte gekakel. Ik betrap me erop dat ik er steeds naast ga zitten en dan een paar minuten helemaal zen luister naar het lieve getok.

Geplaatst:

Leuk hoor, zo'n witte hadden wij ook En een grijze, een bruine, een een kleine zwarte die hier echt nog jaren heeft gelopen. We zijn wel snel overgestapt op stoerdere kippen, die tegen wat regen en wind kunnen hier op het platteland. Maar in onze stadstuin in Apeldoorn deden ze het heel goed

Veel plezier er mee.

Geplaatst:

Dank je wel! Zijn echt een leuke aanwinst. Kinderen vinden ze ook superleuk.

Snoepje kippetje geven mama? Mama??? Mamaaaaa! Snoepje mais kippetje geven! Haha! Het houdt je van de straat en even zen kippen knuffelen. Kan me voorstellen dat je bij jullie op het land een robuustere soort nodig hebt. Hier in een ruime stadstuin (dorpstuin officieel) is dit perfect. Mega Blij met de huureenkip-tip!

Geplaatst:

Wat een schitterende donsjes, maar zijn ze ook zo aanvallig als ze er uit zien met nat koud weer?

De Barbezieux vermaken zich kostelijk in de tuin, waar Sultan zich normaal uitleeft. Heb kips wel groen zien eten, topjes van de verse grassprieten. Maar niet hele grasblaasdjes jong of oud, elk groen als het maar smaakt.

Geplaatst:

Gefeliciteerd met je schattige pluizebollebolletjes op poten Melle.

2019051416542339341557986838.jpg

Mijn schattige kuikens zien er niet zo fluffy uit. Ze groeien gestaag door en zijn inmiddels vliegensvlug.

Ik heb straks te weinig ruimte om ze allemaal te houden. Heeft iemand belangstelling heeft om een hollandse kriel kloekje met 2 bonte kuikentjes over te nemen?

Geplaatst:

&Thea nou..:. Wij vinden kippen zó leuk dat het misschien wel mag van de man. Momenteel nog huurkippen om uit te proberen hoe het gaat met verzorgen en overlast ed. Ik weet niet of je haast hebt met het vertrek?

Ik ben er wel achter dat kippen net varkens zijn. Soort van dan. Poepen gewoon in hun eetbak, nachthok, op hun maïskorrels.. enz enz. Maar het zijn wel prettigere poepjes dan die vogelkak in de rest van mijn tuin (zie vogeloverlast topic).

Het zijn heel zachtaardige beestjes en erg knuffelig op Pythagoras en Erastostones na. (Deze hoogdravende namen komen van de man, ik was voorstander van geen namen bij huurkippen!) Aristoteles en Kippie (van de dochter, zoonliefs naamkeuze ‘Auto’ kwam er niet doorheen!) komen op schoot een aaitje halen, zó leuk is dat! Ik heb wel minder vogels en hun vieze drek in de tuin. Kan me niet voorstellen dat het door 4 kippetjes komt die in de tuin scharrelen, maar dat is het enige wat veranderd is. Hebben jullie dat ook of is dat toeval?

Geplaatst:

Hahahaha. Fijn dat de kippen je zo goed bevallen, Mel!

Maarre, moet toch even opkomen voor de ‘vieze’ varkens hoor; kippen zijn veel grotere smeerpeuken dan knorren hoor!

Varkens poepen absoluut niet in hun etensbak. Zelfs niet in hun stal. Ze hebben een speciaal deel van het veld waar ze gaan. Heel fijn ook. Want ik hoef de varkensstal dus ook nooit uit te mesten. In grote tegenstelling tot het kippen- en geitenhok...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...