appelvrouw Geplaatst: 28 november 2020 Geplaatst: 28 november 2020 Dat gaat goed worden. Ga je iets erboven spannen? Wij hebben het eerste ei al van onze nw kippen. En de haan oefent met kukelen, hij heeft een echt pubergeluid, de baard in de keel😂 2 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Charly Geplaatst: 29 november 2020 Geplaatst: 29 november 2020 Ja geestig he, als ze net beginnen. Hoewel ik ze daarna ook weer goed zat ben, als ze te intensief oefenen Wij hebben deze keer een intens hard kukelende haan. En hij lijkt het soms te timen tot je net naast em bukt om het voerbakje bij de vullen. Echt. Je oren fluiten nog een paar minuten na. Maar hij is ontzettend lief en zorgzaam voor de (nog overgebleven) kippetjes. Houdt ze allemaal in t snotje. Roept ze als dr lekkers is en als dr gevaar dreigt dan roept ie ze. Leuk om te volgen als ze dan zo met zn vijfjes over de moestuin heen scharrelen (mag in deze tijd van het jaar. Heb alleen de kolen wel van netten voorzien natuurljk)Het gaat redelijk met de overgebleven kippen. Van de twee oudste is er 1 ‘stuk’ ivm die rare ziekte. Dus die legt niet meer. Maar ze wordt ook niet erger. Die andere had ook de eerste tekenen, maar lijkt niet te verergeren. Het in de kas zitten, lijkt ze goed te doen. Fijn dat jij weer eitjes hebt, Appeltje. Moest gniffelen om je buurtjes. Bijzonder dat ze allemaal zo aardig zijn tegen jullie (maar dan weer niet tegen elkaar )Die ren wordt beestachtig goed, en groot toch? Ga je dan ook meer kippies houden, Jorieke? Of is het puur om te zorgen voor een overkapte ren voor de kippen die je al hebt? 2 Quote wees bevriend met kleine dingen
Jorieke123 Geplaatst: 29 november 2020 Auteur Geplaatst: 29 november 2020 Ja, er komt een net over de ren, die dan ook overhangt tot het gaas en zo een dicht geheel vormt. Dicht tegen gevaar van bovenaf dan. Hij wordt 9 bij 11,5 groot, en dan 1,80 hoog. In het midden iets hoger, daar komt een wat langere paal. En er komt ook een luikje in het hek en een nieuw hek om de boomgaard zodat ze daar ook naartoe kunnen als het veilig is. Nee Charly, er komen geen kippen bij. 1 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Jorieke123 Geplaatst: 29 november 2020 Auteur Geplaatst: 29 november 2020 1 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
appelvrouw Geplaatst: 29 november 2020 Geplaatst: 29 november 2020 Dat ziet eruit als een goed net!! Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
tuinLB Geplaatst: 30 november 2020 Geplaatst: 30 november 2020 Ook hier een aantal slachtoffers van wild. De afgelopen jaren hebben wij hier bijna geen last gehad van dingen die onze kippen pakten, daarom gaan (gingen) hier de hokken s avonds niet meer dicht. (3 jaar geleden een ontsnapte nerts en een paar jaar geleden wat last gehad van roofvogels) Er liepen dus ook nog 7 jonge brahma´s op een stuk gras wat komend jaar moestuin moet worden. Dit stuk was slechts afgezet met schapennet en een verplaatsbaar hok. Dit is iets wat ik wel vaker doe en hier dus altijd goed ging. Tot ik vanochtend buiten kwam er er dus 1 brahma dood binnen het net lag en er 3 in de tuin verspreid lagen. De overige 3 heb ik nog niet terug gevonden dus vermoed dat die meegenomen zijn. Zeker weten doe ik het niet maar kan bijna niets anders zijn dan een vos die ze gepakt heeft. Welk ander dier krijgt 3 bijna volgroeide brahma´s meegenomen? Aller vervelendste aan dit verhaal is nog dat 1 van de hennen vandaag weg zou gaan en ik de rest dus niet verplaatst had dit weekend om dat ze dan minder makkelijk te vangen zouden zijn. Dus als die hen vandaag niet weg gegaan zou zijn had ik de dieren dit weekend verplaats en was er misschien wel niets gebeurd Quote
Mellie Geplaatst: 30 november 2020 Geplaatst: 30 november 2020 Je kan het jezelf niet kwalijk nemen... wat een verdrietig verhaal weer... Quote
appelvrouw Geplaatst: 30 november 2020 Geplaatst: 30 november 2020 59 minuten geleden, tuinLB zei: was er misschien wel niets gebeurd Dat ken ik heel goed. We zullen onze les hieruit moeten trekken, je moet maximaal bescherming houden, en verder gewoon ook veel mazzel hebben( mijn kippen en eenden lopen overdag al weer gewoon in de boomgaard en tuin, fingers crossed🤞🏽) Het had jullie en en ook ons al veel eerder kunnen gebeuren. Door schade en schande en zo... Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
tuinLB Geplaatst: 30 november 2020 Geplaatst: 30 november 2020 Ik neem mezelf ik niets kwalijk. Maar we gaan nu wel de hokken s avonds maar weer eens een tijdje dicht maken. Is alleen extra vervelend als je het er in het weekend over gehad hebt om ze te gaan verplaatsen. En voor diegene die nog een Brahma van ons tegoed had. S Quote
Trea Geplaatst: 2 december 2020 Geplaatst: 2 december 2020 Toch naar @tuinLB als zo’n vos 🦊 al je kippen te grazen neemt. Ik zou dat liever niet mee willen maken. Als je de kippen snachts veilig opsluit loop je al minder risico. Voor ca € 150 koop je een automatisch kippen luikje. Erg handig als je een keer uit wil slapen of s avonds van huis bent. Ik heb nu al ca 5 jaar zo’n chicken guard en die doet t nog steeds prima. Hij heeft maar een keer gehaperd toen er een hoop vocht bij was gekomen. Maar kreeg m met de hulp vd de leverancier weer aan de praat. https://www.beschermjekippen.be/nl/chickenguard-chickenguard-premium.html?gclid=EAIaIQobChMIptmrm4Ou7QIVCON3Ch1-Fge9EAAYAiAAEgLrpPD_BwE Quote
appelvrouw Geplaatst: 5 december 2020 Geplaatst: 5 december 2020 Beest een gekke kip toch die rode? ze legt prima, iedere twee dagen een groot ei, ik weet niet of het een oude kip is... En zwartje.. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Mellie Geplaatst: 6 december 2020 Geplaatst: 6 december 2020 Ze ziet eruit alsof ze een bochel heft... rare knik zo Quote
Trea Geplaatst: 7 december 2020 Geplaatst: 7 december 2020 Heel apart @appelvrouw Ik denk ook dat t al een wat oudere kip is. Misschien een leghybride 🤷♀️ die al wat minder uitbundig legt? Om de dag een ei in de winter vind ik best prima. Quote
appelvrouw Geplaatst: 9 december 2020 Geplaatst: 9 december 2020 Ja hè. De kip legt prima ondanks veel turbulentie rond het hok. Om de dag is uitstekend, en de eieren zijn ook nog van een behoorlijk formaat. Ik vroeg me of of ze niet een kruising is met oa zo’n kaalnek als ouder, die heeft de buurman wel nl. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Jorieke123 Geplaatst: 9 december 2020 Auteur Geplaatst: 9 december 2020 Hier beginnen de kippen weer wat meer te leggen. Eieren zijn ineens niet schaars meer hier 1 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Jorieke123 Geplaatst: 11 december 2020 Auteur Geplaatst: 11 december 2020 Net weer even schrikken: een roofvogel! Eentje met net zo'n gestreepte staart als de havik die ons een tijdje terug terroriseerde. Maar hij was toch wel even iets kleiner, en pakte op zo'n 20 meter van mij vandaan een (tortel)duif! Vlak op/bij de nieuwe kippenren. Dus alle kippen zaten binnen of iig tegen het binnenhok aan gedrukt (omdat er dan een paar naar binnen gaan, maar niet verder lopen, en dus kan niet iedereen naar binnen ) De loopeenden kwamen vrolijk op mij af waggelen, de roofvogel vloog over ze heen en landde in het bosje naast de moestuin. En vloog daarna verder weg, de duif achterlatend. Nu zit ik met een dode duif Er worden hier zeer regelmatig vogels gevangen en opgegeten. Door roofvogels, en boerderijkatten. Maar bijna nooit vlak voor onze ogen... we zien dan gewoon ergens een 'poefje' veren liggen. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Martijn Geplaatst: 11 december 2020 Geplaatst: 11 december 2020 (aangepast) Één sperwer. Ook een mooie rover 😉 Deze zat vorig jaar onder de veranda vast. 11 december 2020 aangepast door Martijn Quote
Jorieke123 Geplaatst: 11 december 2020 Auteur Geplaatst: 11 december 2020 Dat zal hem zijn Martijn, een sperwer. We hebben er ook wel eens van erg dichtbij gezien toen hij landde op de regenton bij het keukenraam. Je kon elk streepje zien Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
appelvrouw Geplaatst: 11 december 2020 Geplaatst: 11 december 2020 National Geographic in je eigen tuin. Hier ook wel eens gezien een valk met een koolmees. Best schrikken, wat een jagers. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
speets Geplaatst: 12 december 2020 Geplaatst: 12 december 2020 Op 11-12-2020 om 15:35, Jorieke123 zei: Nu zit ik met een dode duif Lekker opeten jòh! Gebraden duivenborst is heerlijk. En van de rest een soepje trekken... (Overigens is er een groot verschil in afmeting tussen een havik man en vrouw: de laatste is veel groter). 2 Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Jorieke123 Geplaatst: 12 december 2020 Auteur Geplaatst: 12 december 2020 Dit was zo'n klein tortelbeest, woog amper wat. De hoogzwangere zeug heeft er vandaag van genoten, met kop en veren en al Daarnet weer de sperwer gezien, nu ging ze op een boomstronk zitten die pal voor het raam van ons kantoortje staat. Ze keek mij door het raam aan, want ik zat te computeren. Ik pakte mijn camera, ze deed haar snavel een paar keer open en dicht en vloog weg voordat ik een foto kon maken. We hebben haar even goed (maar kort) kunnen bekijken dus Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
appelvrouw Geplaatst: 12 december 2020 Geplaatst: 12 december 2020 Gezellige beesten komen even dag zeggen🤗 wij hebben al even een vangkooi staan voor de steenmarter, niks erin voorlopig. We proberen het nu met sardines. Overigens stond het eerste kerstcadeau vandaag voor de deur: nieuwe haan. En toen we hem uit de doos lieten bleek er een witte kip onder te zitten... 1 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Arja Geplaatst: 12 december 2020 Geplaatst: 12 december 2020 Mooi verpakt! Maar eh, blijft het hele dorp je nu nieuwe kippen geven? Quote
appelvrouw Geplaatst: 12 december 2020 Geplaatst: 12 december 2020 Haha ik hoop het niet. De haan is heel mooi, zwart met wit. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.