Geplaatst: 12 december 201114 j Auteur Het is ook echt leuk, en super dankbaar. Persoonlijk ben ik niet zo van het doneren van geld. Opvangen is een goed doel waarbij je meteen het effect ziet! Lang niet alle honden zijn angstig, maar het duurt wel altijd even voordat je een 1e kwispel ziet, of een 1e likje krijgt. Je moet er alleen wel tegen kunnen om weer afscheid te nemen van zo'n hond, als hij een nieuw baasje vindt. facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 12 december 201114 j laat ik nou wel zijn voor doneren van geld, particulier opvang is tuurlijk hardstikke goed en zeer zeker zinvol,maar met geld help je structureel opbouw en leefomstandigheden in het asiel en daarmee veel meer hondenter plekke voor vele jaren.Uiteraard net wat in je mogelijkheden ligt maar bv de december actie waarbij 2000 euro nodig is een bedrag wat flink is maar moet kunnen lukken om het asiel in Abyda waterdicht en veilig voor de honden te krijgen, we praten over een asiel dat de winter ingaat enhonden onder plastic zeilen droog te houden, honden jassen moet aandoen tegen de kou.Hier link geen zielige beelden maar beelden hoe vrijwilligers iN Spanje met geen budget echt hun uiterste best doen honden de winter door te krijgen maar omstandigheden gewoon niet kunnen maar er voor nu niks anders opzit.Tot de 2000 euro bij elkaar is verzameld, het is geen luxe actie, enkel dat honden droog en warmer komen te zittenen hopelijk deze winter nog.Nogmaals geen zielige verhalen maar gewoon hoe het nu is, situatie waarbij praktische hulp in vorm van geld nodig is. http://friends-of-animals.sosforum.net/t2342-december-actie-help-de-honden-van-abyda Players only love you when they're playing.
Geplaatst: 12 december 201114 j Auteur Dat is nou het mooie van deze doelen. Heb je geen tijd/ruimte voor een opvanghondje, dan kan je altijd op andere manieren helpen! Idd door te doneren. Daar worden castratie-projecten mee opgezet, of inderdaad een asiel ter plaatse beter gemaakt Ook kan je artikelen doneren, eens in de zoveel tijd verscheept Mirtos een zeecontainer vol met benches, mandjes, anti vlooien middel, voer, etc etc naar die asielen op Kreta! En anders kan je nog andere artikelen doneren, die weer verkocht kunnen worden op vlooienmarkten. facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 12 december 201114 j Ja is leuk dat je met van alles kan helpen. Players only love you when they're playing.
Geplaatst: 13 december 201114 j Het is ook echt leuk, en super dankbaar. Persoonlijk ben ik niet zo van het doneren van geld. Opvangen is een goed doel waarbij je meteen het effect ziet! Lang niet alle honden zijn angstig, maar het duurt wel altijd even voordat je een 1e kwispel ziet, of een 1e likje krijgt. Je moet er alleen wel tegen kunnen om weer afscheid te nemen van zo'n hond, als hij een nieuw baasje vindt. ik begrijp wat je bedoelt als je zegt 'niet zo van het doneren te zijn'het betekent niet dat je geen geld wil geven, het betekent gewoon dat je liever iets doet...dat heb ik ook, ik besteed liever tijd aan zo'n project dan mijn kleine beetje geld. daardoor voel ik me namelijk niet beter...tijd is ook geld, en dan kan ik meteen zien wat voor resultaten ik boek. dat geeft me een goed gevoel. vertrouwen winnen vind ik niet erg. dat hoort er toch bij? cliche misschien, maar geduld is een schone zaak... een hond afstaan aan een nieuw baasje is prima denk ik.het is niet zo dat je hem opknapt en daarna de straat weer opstuurt...tuurlijk zal het misschien even pijn doen, maar je weet dat het beestje dan een echte eigen baas krijgt. mijn man heeft een enorm groot hart. ik zou hem zó kunnen ompraten als ik zou willen...maar ik wil graag dat hij er uit zichzelf volledig achter staat....dus ik laat hem er nog even over na denken. het zaadje is in ieder geval gezaaid
Geplaatst: 13 december 201114 j Eva wat je in de gaten moet houden is dat je een hond soms maar 1 dag in opvang hebt, soms gaat dat razendsnel dat hij geadopteerd is, onderweg hier naartoe kan een adoptie geregeld zijn.Dat had ik zelf met Levi en ik moet zeggen dat opvangadres niet speciaal vrolijk werdt dat ik zo vlug op stoep stondom haar optehalen, hun hadden echt zoiets van maar ze is hier net, maar kan ook dat hij een halfjaar of langer blijft.Gemiddeld maar paar weken maarja kan alle kanten op, als ik zo naar Jorieke kijk schat ik in dat hondenbij Jorieke wat ik van forum hier gezien heb bv toch iets langer blijven dan wat ik daarvan ken, dat kan bv te maken hebben dat Jorieke grote hondenneemt in opvang, kleintjes zijn vaak zo weg, of bv de pluspunten per individuele hond, sommige hebben allerlei plus punten kunnen met katten andere honden kinderen en noem maar op andere hebben weer moeite met 1 van die punten en dan duurt adoptie mogelijk iets langer.Mischien ook heeft regio ermee te maken, geluk en van alles eigenlijkIn iedergeval is opvang heel erg goed de honden, kunnen dan zo vlug tot rust komen en zich voorbereiden op gezinsleven (in huis) grappig is dat ze sommige dingen niet kennen maar heel vlot leren.Best veel werk vindt ik ook wil je goed doen, voorlopig vindt ikzelf dat Levi nog teveel aandacht nodig heeft om er eenopvang hond bij te nemen. Players only love you when they're playing.
Geplaatst: 13 december 201114 j Auteur Het gemiddelde hier is 3 maanden opvang. We vangen voornamelijk volwassen reuen op, dus dan is dat op zich nog best snel. Je moet ze natuurlijk ook kunnen 'verkopen'. Dus goed kunnen verwoorden hoe ze zijn (ook minpunten), en mooie foto's en filmpjes maken. Daar ligt het nog verrassend vaak aan, als honden heel lang in de opvang zitten. Binnen een week weg, is bij ons (13 opvanghonden tot nu toe) pas 1 maal gebeurt. Je kunt er ook voor kiezen om alleen honden op te vangen die al gereserveerd zijn, dat is dan vaak maar een weekje. Pups zijn zo weg, en teefjes zijn ook favoriet. facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 13 december 201114 j Wat goed zeg Jorieke 13 honden vindt ik echt veel dat je daarmee geholpen hebt, echt cool daar had ik geen ideevan, ik vindt toch dat je enorm help om een hond zijn leven te verbeteren, nuja opzich met boerderij en dat jullie zovaak omhuis zijn is het ook ideaalste mogelijkheid met opvang. maar wat ben jij lief en goed bezig eigenlijk Jorieke zoveel honden echt geholpen , je hebt me weer verbaasd, verdiend een zoen SMAK. Players only love you when they're playing.
Geplaatst: 13 december 201114 j Auteur Haha ik word er verlegen van! Jij bent ook heel goed op weg! Levi adopteren, veel aandacht vragen voor Boliche, en straks misschien ook opvangen! Het opvangen is soms ook lastig, vooral als je al moe bent, en je veel geduld op moet brengen voor honden die het allemaal nog niet helemaal snappen. Maar het voordeel is wel dat je ze eigenlijk voornamelijk moet observeren, en gewoon mee moet laten draaien in het gezin/huis. De meest normale zaken, moet de hond leren kennen en vaak zien. Je hoeft ze niet te trainen, dat doet de toekomstige baas wel. Een warm mandje, en goed kunnen kijken naar een hond. Zit er jacht in? Hoe gaat hij met kinderen? Met mannen? Leert hij snel? (en dan vooral de normale zaken, geen zit of af of rollen ) dat soort dingen. facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 14 december 201114 j oh....ik denk dat ik daar dus nog wel goed in kan zijn ook!observeren is mijn sterkste kant. ik kijk. zo simpel... heerlijk toch, dat je ze niet hoeft te trainen? kan ik ze mooi gewoon hond laten zijn...en laten wennen aan een gezinsleven.fotograferen tja, dat moet wel lukken en een leuk stukje schrijven kan ik ook wel denk ik...(dat is nou níet mijn sterkste kant) als mensen een hondje meteen meenemen is dat toch alleen maar goed?blij dat er weer eentje gered is...hoe schattig en lief ik puppies ook vind, (en ik vind kleine keffers meestal maar kuitenbijters )doe mij maar een paar grotere volwassen honden. ik ben een natuurmens dus ik hoop dat ze een stevige wandeling wel kunnen waarderen...en ik kan op de tuin een afrastering maken. wat me wel lastig lijkt is het zindelijk maken...maar als Hans zegt dat ze snel leren zal ik dat maar voor waar aannemen 13 honden vind ik ook super! dus je krijgt van mij ook een dikke tuut
Geplaatst: 14 december 201114 j Auteur Hou nou op! Bij Mirtos zijn mensen die dubbel of zelfs 3 dubbel zoveel hondjes hebben geholpen Ik vind puppies ook super schattig. Maar je hebt er veel tijd voor nodig, vooral bij het zinderlijk maken. Moeten er midden in de nacht uit... knagen overal aan/op. Etc.Plus: er zijn al heel veel puppie-opvangers bij Mirtos. Volwassen (zelfs al na 1 jaar ) honden zijn veel minder geliefd bij de opvanggezinnen. En de reuen al helemaal.En laat die groep met honden het nou super doen hier op de boerderij. Samen met onze 2 dames.Ze zijn niet meer zo druk (laatst nog een 'pup' gehad, van een maand of 10. Die Pluto die in 1 dag weg was, DRUK!!! Alle beesten van slag hier...) en pakken de normale gang van zaken heel snel op. Zinderlijk is niet echt een probleem. Tenminste... de meesten honden die hier hebben gelogeerd, waren dat al zo goed als. Gewoon omdat ze veel minder vaak hoeven (dan pups), en al snel leren dat de rest dat ook gewoon buiten doet. facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 14 december 201114 j Nou puppies die er midden in de nacht uit moeten lijkt me niet zo'n probleem voor Eva vroeg in de ochtend zal een andere zaak wezen Even a broken clock is right twice a day
Geplaatst: 15 december 201114 j haha, nee...echt niet. ik ben zóoo vaak laat wakker!ik heb het 'vroeg' in slaap vallen al lang opgegeven. het uitslapen ook ik slaap niet lang, maar je moet niet voor 8 uur bij me komen zeuren gelukkig voor de aankomende pleeghondjes zijn man en kind dan al zeker 2 uur wakker... maar dat knagen...oh gut, dat was ik even vergeten...lol, ik zal mijn man er maar niet aan herinneren...maar dat doen volwassen honden ook niet zo vaak meer dus dat zal ook wel meevallen...toch? af en toe eens een puppie zou wel leuk zijn...een keer per jaar ofzo.. en dan niet langer dan een week
Geplaatst: 15 december 201114 j Auteur Volwassen honden knagen niet Misschien dat er eens 1 tussen zit die houdt van slopen, maar geen puppygeknaag. Ik wil wel eens een heel nestje pups opvangen. Dat we daar dan een mooie grote bak voor maken (net als je moet maken als je een hond hebt die gaat bevallen) waar ze zichzelf in uit kunnen laten 's nachts facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 15 december 201114 j Een heel nest, ach ja je hebt verder toch niks te doen en tijd zat Even a broken clock is right twice a day
Geplaatst: 15 december 201114 j Auteur Nou ja, die vermaken zichzelf wel, toch? facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 15 december 201114 j Hansm "het goede doel" is onderweg....volgens de juffrouw bij de post was het een pakket ...nou past echt wel door een brievenbus....wat een zeur was dat Ik hoop dat jullie flink wat ophalen voor de hondjes
Geplaatst: 16 december 201114 j Ik wil wel eens een heel nestje pups opvangen. Dat we daar dan een mooie grote bak voor maken (net als je moet maken als je een hond hebt die gaat bevallen) waar ze zichzelf in uit kunnen laten 's nachts OK!!! hierbij is het officieel....Jorieke is krankzinnig geworden... een heel nest?! jeetje!
Geplaatst: 16 december 201114 j Hansm "het goede doel" is onderweg....volgens de juffrouw bij de post was het een pakket ...nou past echt wel door een brievenbus....wat een zeur was dat Ik hoop dat jullie flink wat ophalen voor de hondjes Gaaf dankjewel resultaat als alles ingepakt is zal je hier ook zien, ik heb van Luc toestemming daarvoor gehad. Zo'n zeur had ik bij de carousel envelop toen hij nog door brievenbus ging, want ik protesteerde en toen ging ze naar een nep brievenbus en ging ze zogezegd proberen, heel dom net of ze hem erniet door kreeg en toen zei ik dreigend zal ik hem eens proberen grrrrrrrrrrrrrr, maar nee mocht niet Players only love you when they're playing.
Geplaatst: 16 december 201114 j Auteur Zorgen dat je postzegels plakt, en de enveloppe zelf in een bus krijgt. En dan geen retouradres vermelden natuurlijk facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 16 december 201114 j ja dat is wel de oplossing denk ik, hele gedoe met allerlei soorten zegels doet mij vaak besluiten bij post kantoor binnen te lopen dat zij dat lekker mag uitzoeken, maar evengoed krijg je wel idee dat je soms duurder uitbent dan zelf plakkenn of dus nodig is. Players only love you when they're playing.
Geplaatst: 16 december 201114 j Nou dat had ik precies zo de laatste caroussel-envelop, gewogen, gekeken hoeveel postzegels nodig was, ik had tekort aan postzegels, na 't postkantoor met dat ding...en inderdaad toen was ik meer kwijt!!!Ik dacht toen nog, mm heb ik niet goed gekeken, die baliemuts zal 't wel weten. volgende keer even goed in de gaten houden. Even a broken clock is right twice a day
Geplaatst: 16 december 201114 j Geedee echt gaaf wat je gestuurd hebt, kan ik echt veel zadenzakjes van maken,heel erg bedankt !! Players only love you when they're playing.
Geplaatst: 16 december 201114 j Zorgen dat je postzegels plakt, en de enveloppe zelf in een bus krijgt. En dan geen retouradres vermelden natuurlijk Yep had ik gedaan...maar de brievenbussen hier zijn al allemaal afgeplakt vanwege stoute kindertjes die er wel eens vuurwerk in mikken ....dus er past echt alleen maar een kaart door momenteel. Je kunt gewoon googlen op posttarieven 2011 en dan zie je meteen de afmetingen, gewicht en portoOp het postkantoor is al snel iets een pakket volgens mij...weten misschien zelf niet hun eigen regels... @ hansm graag gedaan! 16 december 201114 j aangepast door Gast
Geplaatst: 16 december 201114 j Auteur Ah ja, dat is hier in Zelhem niet Hier hoef je bijv. ook geen euro (of muntje) in je winkelwagentje te doen facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.