Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Wie weet er of het mogelijk is vijgen binnen (bijvoorbeeld in de vensterbank of op een fruitschaal met een banaan erbij) na te laten rijpen? We hebben dit jaar al een prachtige oogst gehad maar er zitten nog veel bijna rijpe vijgen aan de struik. Ik ben bang dat die het buiten nu niet meer redden.

• 3 weeks later...
Geplaatst:

Ze rijpen naar mijn oordeel slecht na.Ik heb nu zelfs nog enkele vijgen buiten die afrijpen maar ik woon wel in Zuidwest vlaanderen waar het wat warmer is.Ik zeg wel enkle want de meeste van mijn 40 vijgeboompjes rijpen nu niet meer buiten.In 2006 had ik ook buiten rijpe vijgen tot eind november maar ook maar enkele.Verleden jaar had ik na september geen rijpe vijgen meer ,het hangt veel van de zonneschijn af.Dit najaar was hier uitzonderlijk veel zon en tegen een muur wordt het dan gemakkelijk warm.

Geplaatst:

Mischien moet je ze bij ander fruit leggen want hier moet ik opletten dat de vijgen niet te rijp worden en een plek krijgen.

Players only love you when they're playing.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...