Huibert Posted October 21, 2011 Share Posted October 21, 2011 ha! Het is nu eind oktober en mijn spruiten zijn nog erg klein. Ze komen ook niet meer in de zon. Vraag is of iemand weet of ze in deze tijd van het jaar nog groter gaan worden. Zelfde vraag heb ik voor mijn boerenkool..... Hoor graag! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorg Posted October 21, 2011 Share Posted October 21, 2011 Huibert,Wanneer heb je ze geplant? Je zou de planten evt. kunnen toppen zodat de plant zijn energie gaat stoppen in de reeds gevormde kooltjes. Heeft natuurlijk wel gevolgen voor de totale opbrengst en ze schijnen dan ook minder goed tegen de vorst te kunnen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Huibert Posted October 23, 2011 Author Share Posted October 23, 2011 Ergens in juli heb ik ze geplant denk ik.... Maar op een plek waar max 5 u zon komt en nu helemaal geen zon meer. Dat is in mn hele tuin zo trouwens. Toppen heb ik er vanaf gehaald. Maar heb dus zelfde probleem met boerenkool. Als deze nu zo'n 25 cm is met wat blad..... Gaan ze dan nog wat opleveren? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansm Posted October 23, 2011 Share Posted October 23, 2011 Van de boerenkool kun je gewoon de onderste bladen afhalen tot je maaltje hebt de top laat ik staan en zie wel of dat nog wat wordt want groei is er wel beetje uit nu het kouder wordt, mischien is het je ras boerenkool je hebt zoveel rassen sommige horen klein, sommige groot. Quote Players only love you when they're playing. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts