Moest tuintje Posted November 10, 2020 Share Posted November 10, 2020 Hallo tuinders, Ben mijn 2🖐s broeikas aan het opbouwen. Alle ramen zijn erg vuil, maak ze nat en daarna met scheermesje in houder veeg ik al het vuil eraf. Nu is mijn vraag wat kan ik doen om ze helemaal schoon te maken én te houden. M.a.w wat kan ik in het water doen zodat aanslag zo min mogelijk terug komt. Ben heel benieuwd naar jullie ervaringen. Oh ja, geen chemische trop maar natuurlijke (simpele) middeltjes hebben mijn voorkeur. Groet, Roel Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted November 10, 2020 Share Posted November 10, 2020 beetje vuil=niet erg toch? soort van zonwering in klimaatverandering we poetsen hier alleen de temperzon eraf en doen die er weer op in maart Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrijs Posted November 10, 2020 Share Posted November 10, 2020 Twee keers per jaar wassen met wat bio-afwasmiddel. Met een schuursponsje en goed spoelen met de gieter/ slang. Een keer nu ( bij winterteelt) en een keer in het voorjaar. Eigenlijk net als thuis.😳 Quote De moestuin van Patrijs Link to comment Share on other sites More sharing options...
HuubvG Posted November 10, 2020 Share Posted November 10, 2020 Beetje in eigen tuintje kletsen nu, maar ik maak de ramen van mijn tuinkas niet meer schoon. Er komen mussen in de kas en die zien het vuil op de ramen zodat ze de uitgang weten te vinden. Spinnenwebben laat ik ook zitten, de natuur lekker zijn gang laten gaan. Het vuil dient ook als schaduw. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts