Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Een geel tapijtje in het voorjaar lijkt me wel erg mooi.

Daarom: gevraagd speenkruidknolletjes (of bolletjes, wat zijn het precies?).

Ik herinner me vaag dat mensen last hadden van teveel speenkruid. Helaas leverde de zoekfunctie niets op. Maar ik wil jullie overschot graag overnemen. Dank.

Aanvulling: Ook voor andere lage schaduwplantjes (o.a. stinseplantjes) heb ik belangstelling, maar die zal wel niemand over hebben .......

Geplaatst:

Aanvulling: Ook voor andere lage schaduwplantjes (o.a. stinseplantjes) heb ik belangstelling, maar die zal wel niemand over hebben .......

Vallen daar de "sneeuwklokjes" onder??

Geplaatst:

Hoi RvO, ik heb wel veel speenkruid in een bosperceel in Fr..maar ik weet niet of ik die nu gemakkelijk kan ontdekken..er staat ook veel anders tussen, zwarte weduwe geranium b.v.

Als je dan nog belangstelling hebt wil ik met alle liefde over twee weken in mijn bosperceel aan t graven gaan naar die knolletjes..ik hoor het wel

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:
...er staat ook veel anders tussen, zwarte weduwe geranium b.v. ...
Het hele mengsel (speenkruid, zwarte weduwe, etc.) zou ik ook geweldig vinden. Ik zie dan wel wat er op komt.
  • 3 maanden later ...
Geplaatst:

Hoi R, ik heb het er eindelijk uitgehaald..het duurde door de vorst wel lang voordat ik kon zien waar het stond Ik zag dat je op de moestuindag komt, dan komt er dus een potje speenkruid mee.

Geplaatst:
Hoi R, ik heb het er eindelijk uitgehaald..het duurde door de vorst wel lang voordat ik kon zien waar het stond Ik zag dat je op de moestuindag komt, dan komt er dus een potje speenkruid mee.
Hé leuk Bedankt!
Geplaatst:

hoi hoi. Speenkruid zijn kleine knolletjes die niet diep in de grond in zomerrust gaan, straks, zeg na april ongeveer.

Ik heb achter mijn school een heel stuk speenkruid staan , wat nu net opkomt en bijna al in bloei komt ( er stond voor de vorst al wat te bloeien )

Als dat speenkruid straks in rust gaat, zijn de bolletjes het best op te graven , kan het voor je meenemen , maar ook wel opsturen dan , zonder gevaar voor uitdroging oid.

wil je me half april een pm doen ? dat ik er dan aan denk ? neem ik t mee naar de moestuin dag. Weet wel wat je neemt he ? je raakt het nooit meer kwijt. Maar dat weet je vast wel.

Geplaatst:

@Bit

Leuk, dank je, nog een pol speenkruid.

Ja ik weet wat ik doe. Bij een vorig huis stond de halve tuin vol met speenkruid. Elk voorjaar weer een vrolijk gevoel

Geplaatst:
...maar is gevlekt longkruid alvast een ideetje?
Mocht je over hebben, dan houdt ik me aanbevolen. Bedankt voor de moeite.

Maar ik heb longkruid ook in de voortuin staan, dus uitgraven of zaad winnen zou ook kunnen, maar daar ben ik nog niet aan toegekomen. Het idee van stinseplanten kwam pas afgelopen winter op.

Geplaatst:

ik begin een beetje het overzicht te verliezen...wie wil wat ook al weer?

het had verstandig geweest om het allemaal even te noteren...

zou je me even wille mailen over stinzeplanten RVO? dat vind ik veel handiger...

Geplaatst:

Eva, Jorieke heeft me de tip gegeven om het allemaal in een excell bestandje te zetten.Die staat met een link op mijn bureaublad. Zo kan ik gemakkelijk oproepen wie ik wat beloofd heb.

Ik zie dat wij nog niets ruilen

Geplaatst:
ik begin een beetje het overzicht te verliezen...wie wil wat ook al weer?

het had verstandig geweest om het allemaal even te noteren...

zou je me even wille mailen over stinzeplanten RVO? dat vind ik veel handiger...

Je had voor mij Pitaya

Geplaatst:

ik spit het ruil topic wel even door...maar ik heb ook aanvragen via pb..dus die ook even doorzoeken.

Jet, we vinden nog wel wat toch?

Geplaatst:
RvO welke stinzeplanten zoek je nog?
Ik doe het maar even andersom. Tot nu heb ik:

- Gele Dovennetel

- Gevlekt Longkruid in de voortuin, kan ik verplanten of zaad winnen

- Speenkruid tweemaal aanbod via dit forum.

Alles wat ik nog niet heb is welkom. Ik roep wel "stop" als het strookje grond vol is.

Geplaatst:

O dus dovenetels horen er ook bij....daar heb ik nog wel wat van....en bij een polletje bloeiende sneeuwklokjes staat een kaartje "20 mei RvO" want als er geen bloemetjes op zitten...weet ik al meteen niet meer waar t spul staat

Ik heb nog een roze/paarse dovenetel...(wil je die ook?) die moet je niet vlak bij de gele zetten want hij groeit een stuk langzamer.

img1022resize44471331556768.JPG

img1023resize33781331556768.JPG

dit zijn de RvO klokjes ...staat tussen zevenblad van Jorieke

img1024resize28411331556892.JPG

en dit is het longkruid dat ik heb....is dat hetzelfde wat je al hebt?

img1026resize88871331556975.JPG

en de gele dovenetel:

img1025resize61571331557034.JPG

Geplaatst:

ik kan waarschijnlijk komen aan:

italiaanse aronskelk

Haarlems klokkenspel

bostulp

knikkende vogelmelk

holwortel(of helmbloem, ik hou ze niet uit elkaar )

winterakoniet

adderwortel

maagdenpalm.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...