RvO Geplaatst: 27 oktober 2011 Geplaatst: 27 oktober 2011 Een geel tapijtje in het voorjaar lijkt me wel erg mooi. Daarom: gevraagd speenkruidknolletjes (of bolletjes, wat zijn het precies?).Ik herinner me vaag dat mensen last hadden van teveel speenkruid. Helaas leverde de zoekfunctie niets op. Maar ik wil jullie overschot graag overnemen. Dank. Aanvulling: Ook voor andere lage schaduwplantjes (o.a. stinseplantjes) heb ik belangstelling, maar die zal wel niemand over hebben ....... Quote
geedee Geplaatst: 28 oktober 2011 Geplaatst: 28 oktober 2011 Aanvulling: Ook voor andere lage schaduwplantjes (o.a. stinseplantjes) heb ik belangstelling, maar die zal wel niemand over hebben ....... Vallen daar de "sneeuwklokjes" onder?? Quote
appelvrouw Geplaatst: 28 oktober 2011 Geplaatst: 28 oktober 2011 Hoi RvO, ik heb wel veel speenkruid in een bosperceel in Fr..maar ik weet niet of ik die nu gemakkelijk kan ontdekken..er staat ook veel anders tussen, zwarte weduwe geranium b.v.Als je dan nog belangstelling hebt wil ik met alle liefde over twee weken in mijn bosperceel aan t graven gaan naar die knolletjes..ik hoor het wel Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
RvO Geplaatst: 28 oktober 2011 Auteur Geplaatst: 28 oktober 2011 (aangepast) Vallen daar de "sneeuwklokjes" onder??Ja zeker, die ook! 28 oktober 2011 aangepast door Gast Quote
RvO Geplaatst: 28 oktober 2011 Auteur Geplaatst: 28 oktober 2011 ...er staat ook veel anders tussen, zwarte weduwe geranium b.v. ... Het hele mengsel (speenkruid, zwarte weduwe, etc.) zou ik ook geweldig vinden. Ik zie dan wel wat er op komt. Quote
appelvrouw Geplaatst: 29 oktober 2011 Geplaatst: 29 oktober 2011 ok! Help je me herinneren als je ziet dat ik weer in Fr ben? Dan schep ik een stukkie bosperceel voor je uit. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
RvO Geplaatst: 30 oktober 2011 Auteur Geplaatst: 30 oktober 2011 Dank je Appelvrouw! Ik heb het in mijn agenda gezet. Ik ben nu al benieuwd naar het uiteindelijk resultaat. Quote
appelvrouw Geplaatst: 29 februari 2012 Geplaatst: 29 februari 2012 Hoi R, ik heb het er eindelijk uitgehaald..het duurde door de vorst wel lang voordat ik kon zien waar het stond Ik zag dat je op de moestuindag komt, dan komt er dus een potje speenkruid mee. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
RvO Geplaatst: 29 februari 2012 Auteur Geplaatst: 29 februari 2012 Hoi R, ik heb het er eindelijk uitgehaald..het duurde door de vorst wel lang voordat ik kon zien waar het stond Ik zag dat je op de moestuindag komt, dan komt er dus een potje speenkruid mee.Hé leuk Bedankt! Quote
Bit Geplaatst: 29 februari 2012 Geplaatst: 29 februari 2012 hoi hoi. Speenkruid zijn kleine knolletjes die niet diep in de grond in zomerrust gaan, straks, zeg na april ongeveer.Ik heb achter mijn school een heel stuk speenkruid staan , wat nu net opkomt en bijna al in bloei komt ( er stond voor de vorst al wat te bloeien ) Als dat speenkruid straks in rust gaat, zijn de bolletjes het best op te graven , kan het voor je meenemen , maar ook wel opsturen dan , zonder gevaar voor uitdroging oid. wil je me half april een pm doen ? dat ik er dan aan denk ? neem ik t mee naar de moestuin dag. Weet wel wat je neemt he ? je raakt het nooit meer kwijt. Maar dat weet je vast wel. Quote
RvO Geplaatst: 29 februari 2012 Auteur Geplaatst: 29 februari 2012 @BitLeuk, dank je, nog een pol speenkruid.Ja ik weet wat ik doe. Bij een vorig huis stond de halve tuin vol met speenkruid. Elk voorjaar weer een vrolijk gevoel Quote
Eva Geplaatst: 1 maart 2012 Geplaatst: 1 maart 2012 oh ja....jij zocht stinzenplanten...!ik zal eens even kijken maar is gevlekt longkruid alvast een ideetje? Quote
RvO Geplaatst: 1 maart 2012 Auteur Geplaatst: 1 maart 2012 ...maar is gevlekt longkruid alvast een ideetje?Mocht je over hebben, dan houdt ik me aanbevolen. Bedankt voor de moeite.Maar ik heb longkruid ook in de voortuin staan, dus uitgraven of zaad winnen zou ook kunnen, maar daar ben ik nog niet aan toegekomen. Het idee van stinseplanten kwam pas afgelopen winter op. Quote
Eva Geplaatst: 4 maart 2012 Geplaatst: 4 maart 2012 ik begin een beetje het overzicht te verliezen...wie wil wat ook al weer?het had verstandig geweest om het allemaal even te noteren...zou je me even wille mailen over stinzeplanten RVO? dat vind ik veel handiger... Quote
appelvrouw Geplaatst: 5 maart 2012 Geplaatst: 5 maart 2012 Eva, Jorieke heeft me de tip gegeven om het allemaal in een excell bestandje te zetten.Die staat met een link op mijn bureaublad. Zo kan ik gemakkelijk oproepen wie ik wat beloofd heb.Ik zie dat wij nog niets ruilen Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
geedee Geplaatst: 5 maart 2012 Geplaatst: 5 maart 2012 ik begin een beetje het overzicht te verliezen...wie wil wat ook al weer?het had verstandig geweest om het allemaal even te noteren...zou je me even wille mailen over stinzeplanten RVO? dat vind ik veel handiger... Je had voor mij Pitaya Quote
Eva Geplaatst: 6 maart 2012 Geplaatst: 6 maart 2012 ik spit het ruil topic wel even door...maar ik heb ook aanvragen via pb..dus die ook even doorzoeken.Jet, we vinden nog wel wat toch? Quote
RvO Geplaatst: 11 maart 2012 Auteur Geplaatst: 11 maart 2012 Je had voor mij Pitaya Tsja, dan moet ik het maar opbiechten, die Pitaya [dragonfruit] is helaas te groot voor een brievenbus, en als pakketje lukt ook niet meer. Plaatje: http://www.nufoto.nl/fotos/254738/prachtige-draak-in-centrum-assen.html Quote
appelvrouw Geplaatst: 12 maart 2012 Geplaatst: 12 maart 2012 RvO welke stinzeplanten zoek je nog? Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
RvO Geplaatst: 12 maart 2012 Auteur Geplaatst: 12 maart 2012 RvO welke stinzeplanten zoek je nog?Ik doe het maar even andersom. Tot nu heb ik:- Gele Dovennetel- Gevlekt Longkruid in de voortuin, kan ik verplanten of zaad winnen- Speenkruid tweemaal aanbod via dit forum.Alles wat ik nog niet heb is welkom. Ik roep wel "stop" als het strookje grond vol is. Quote
geedee Geplaatst: 12 maart 2012 Geplaatst: 12 maart 2012 O dus dovenetels horen er ook bij....daar heb ik nog wel wat van....en bij een polletje bloeiende sneeuwklokjes staat een kaartje "20 mei RvO" want als er geen bloemetjes op zitten...weet ik al meteen niet meer waar t spul staat Ik heb nog een roze/paarse dovenetel...(wil je die ook?) die moet je niet vlak bij de gele zetten want hij groeit een stuk langzamer. dit zijn de RvO klokjes ...staat tussen zevenblad van Jorieke en dit is het longkruid dat ik heb....is dat hetzelfde wat je al hebt? en de gele dovenetel: Quote
Eva Geplaatst: 12 maart 2012 Geplaatst: 12 maart 2012 ik kan waarschijnlijk komen aan:italiaanse aronskelkHaarlems klokkenspelbostulpknikkende vogelmelkholwortel(of helmbloem, ik hou ze niet uit elkaar )winterakonietadderwortelmaagdenpalm. Quote
appelvrouw Geplaatst: 12 maart 2012 Geplaatst: 12 maart 2012 Ik wilde graag weten welke planten erbij horen. Ik heb bv een stekje heemst en veel fijnstraal... Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.