Tuut Posted December 15, 2020 Share Posted December 15, 2020 (edited) Beste forum leden, Ik heb wel eens bramen gezien die op 1 stam groeien in plaats van een woekerende stuik. Ik ben benieuwd of jullie hier meer over weten. En dan precies: * Is dit een specifiek soort, of een manier van snoeien? * Sterft de hoofdtak/stam elk jaar weer af of overleeft die de winter? Hartelijk dank voor het delen van informatie. Groeten Ruud. Edited December 15, 2020 by Tuut Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
acpronk Posted December 15, 2020 Share Posted December 15, 2020 Heb je een foto? Dat zegt meer dan 1000 woorden.Normaal gesproken heb je in jaar 1 een tak welke in jaar 2 vruchten geeft. Nooit gezien dat die het derde jaar nog leeft.Een braam kun je toppen op bv een meter hoogte en maakt dan zijtakken. Kan handig zijn als je maar 1 hoofdtak hebt. Bij meerdere hoofdtakken (grondscheuten) is dat nadelig want de zijtakken zijn altijd minder dan de oorspronkelijke grondscheut. Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
rorror Posted December 15, 2020 Share Posted December 15, 2020 Misschien bedoel je de moerbij (mulberry), lijkt op de braam, maar groeit als een boom. Quote Gebreksverschijnselen in paprika of pepers 18 gewassen gebreksverschijnselen (english only) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts