Jump to content

gras welk soort voor ganzen

Guest jack

Recommended Posts

we hebben ganzen .hoeraa

en we hebben natuurlijk gras in onze tuin ....

welk gras kan ik nu het best bij zaaien als het er tijd voor is.... .weide gras ??

nu zaai ik gewoon een speel gazon graszaad iedere keer bij om de kale plekken wat op te vullen .maar is weide gras niet sterker ??

en is dat bij de boerenbond te krijgen ??

wij hebben hier zomers nog al een droge grond en het gras word dan echt dun in der loop der zomer .sproeien doe ik

ik zal dan wat klaver bij gaan zaaien .is dat nog een speciaal soort ??die klaver

Toevallig weet ik dat ganzen heel graag grazen van witte klaver velden, je zou mischien daarvan een hoek kunnen inzaaien, ook bv tarwe eten ze heel graag de jonge sprieten en kun je bv nu wintertarwe nog doen.

Gras is vooral jong gras en inderdaad mals weidegras dat je daarom regelmatig moetn maaien als het tenminste al de kans krijgt om lang te worden.

Maar witte klaver veldje doe je ze denk ik groot plezier mee, dat wordt speciaal gezaaid in nederland om

wilde ganzen binnen een gebied te houden omdat ze dat veel lekkerder vinden dan gras gaan ze bijna niet naar bv

boeren grasland waar ze dan overlast bezorgen.

Soort slimme truuk het zaaien van witte klavervelden bij natuur manegement.

je kan bij zaadfirma's kijken zoals de cruydthoeck

Players only love you when they're playing.