Ga naar inhoud

Wat heb je net gegeten, of ga je nog eten (uit eigen tuin) 2021

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Gisteren risotto met gekregen gerookte haring en makreel. In de risotto eigen ui, knof, knoflookpasta, suppengewürz

Salade met eigen sla oa rucola, Tom, basilicum en basilicummunt en knoflookpasta.
Ow ja. Soep vooraf met eigen tomatenpuree, Chili, pepermunt en suppengewürz.

Geplaatst:

In de risotto van de laatste post zat trouwens een stuk parmezaan in. Geraspt met een stuk vinger… dat was zo pijnlijk dat de rest van de parmezaan uiteindelijk in de keukenmachine is gegaan. Mijn vinger doet nog steeds pijn

Gisteren aten we wel 20 eitjes van eigen kippen in een moluks gerecht! Whahaha, je wordt er nog net geen kip van na zo veel eieren. Hadden wel eters moet ik zeggen. Bezoekkind at wel 4 eieren en kreeg er ook een mee naar huis.

Eigen koriander erbij -beste jaar voor koriander en dille; geen doorschieten, mooie volle takken en laag bij de grond!-
Veel suppengewürz, tomatenprut en kurkuma van mezelf. Erg lekker gegeten.

Geplaatst:

allerlei lekkers uit andermans moestuin vanwege feestje op het landje

maissalade op nr 1, courgettesoepje uit mijn tuin, doorgegroeid tot 2 kg, hartige worteltaart

Geplaatst:

Lie kookt deze week! Ik kreeg gekookte en daarna gestoofde venkel, fijngesneden sla, tomaten sla met basilicum en worteltjes met peterselie. Overal gekookte aardappeltjes bij, lekkere kleine rode Jeanettes.

Als lunch vandaag noodlesoep met pepers tomaten basilicum en uitgebakken rauwe ham bij een omelet met veel platte peterselie.

• Like 1

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Vandaag uit de tuin sla, bietjes en aardappeltjes. En twee Veldvarken Gelderse schijfjes erbij met een lekker lang getrokken uienbouillonkruidensjuutje ( laurier, peterselie, bieslook en marjolein)

• Like 2

Geplaatst:

Wij eten al een paar dagen witte kool. Ik moet ze volgend jaar toch eens dichter bij elkaar zetten ofzo, dan worden ze niet zo enorm groot. Of eerder oogsten :think:

We eten er lekker van hoor, daar gaat het niet om. En ik vries ook wel wat in, maar dat vind ik toch minder. En zuurkool heb ik vorig jaar al zoveel gemaakt dat dat dit jaar niet nodig is :lol:

Gisteren in een ovenschotel, vandaag met noodles en kruiden enzo, en dan morgen als bedje waar ik Orange Chicken op kwak. :cool:

• Like 1
Geplaatst:
5 uren geleden, Jorieke123 zei:

kwak

Of tok😎Ja wij hebben dat ook, met de rode kolen. En ook nog genoeg zuurkool, ik heb liever ook niet teveel sluit kolen,  hier is de winterfavoriet toch boerenkool die gaan altijd wel op.  Na de heerlijke maaltijd ook enkele vers geplukte Groninger kroon appeltjes die niet op hun best zijn dit jaar..zurig en een tikje melig🤨

Geplaatst:
Venkel (die van de wedstrijd) a la: Miljuschka

Mmm ik ben dol op venkel. Rauw, gestoofd, gegratineerd, op de barbecue. Noem maar op. Dit recept gaat op mijn to do met gekochte venkels, want die van mij… lachertje
Geplaatst:

Nou @Mellie ik heb ook het hele zwikkie ineens geoogst voor een familiemaaltijd hoor. En ik vond ze zelfs al wat vezelig worden aan de onderkant dus ze waren er ook wel klaar voor/mee. Het pepertje is echt geweldig eroverheen. Ik had er een rode padron overheen gegooid. Lekker beetje pit en toch nog kids proof. Aanradertje!

• Like 1
Geplaatst:

2 soorten quiche met de laatste 2 eigen courgettes en zongedroogde tomaat, knoflookpasta, dille, ui en nagerijote tomaten en heel veel eieren. De nagerijote tomaten liggen al maanden in een krantenzak. Was het eigenlijk alweer vergeten en blijkt hij gewoon vol te zitten
met tomaten. Leuk man!
De quiche met broccoli had oa 10 eieren en pesto en ook veel tomaten erin.
Salade erbij met augurk, kappertjes en mosterd. Jummm

• Like 3
Geplaatst:

Soepje met bottenbouillon van eend en verder pompoen, wortels en kruiden. Omelet met paprika en peterselie.Broodje met mirabellenjam.

• Like 1

Geplaatst:
On 10/12/2021 at 10:01 AM, CherryCharlie said:

Zaterdag appels geplukt bij mijn oom en tante, zondag de eerste appels verwerkt tot appelcrumble. Gisteren appelchips gemaakt en appelmoes bij het eten. Vandaag nog een lichting appelchips maken.

@CherryCharlie dat was niet toevallig in de buurt van Deventer? Ik plukte namelijk zondag appels bij vrienden daar… (nou is het wel het plukseizoen…)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...