Arja Geplaatst: 28 september 2021 Geplaatst: 28 september 2021 Ovenschotel met pompoen paprika spruitjes peper appel, alles uet, en wat kruiden en rozijntjes niet uet. Quote
RobO Geplaatst: 28 september 2021 Geplaatst: 28 september 2021 rijst, tempeh, snijboon, kool, atjar, eitje, roedjak, koolsalade Quote
Mellie Geplaatst: 29 september 2021 Geplaatst: 29 september 2021 Bonen op z’n Turks en slaoi met heel veel dille en blijkbaar hete paprika’s (huilend kind wat geblust diende te worden…) 1 Quote
Mellie Geplaatst: 1 oktober 2021 Geplaatst: 1 oktober 2021 Gisteren risotto met gekregen gerookte haring en makreel. In de risotto eigen ui, knof, knoflookpasta, suppengewürz Salade met eigen sla oa rucola, Tom, basilicum en basilicummunt en knoflookpasta. Ow ja. Soep vooraf met eigen tomatenpuree, Chili, pepermunt en suppengewürz. Quote
Mellie Geplaatst: 2 oktober 2021 Geplaatst: 2 oktober 2021 In de risotto van de laatste post zat trouwens een stuk parmezaan in. Geraspt met een stuk vinger… dat was zo pijnlijk dat de rest van de parmezaan uiteindelijk in de keukenmachine is gegaan. Mijn vinger doet nog steeds pijn Gisteren aten we wel 20 eitjes van eigen kippen in een moluks gerecht! Whahaha, je wordt er nog net geen kip van na zo veel eieren. Hadden wel eters moet ik zeggen. Bezoekkind at wel 4 eieren en kreeg er ook een mee naar huis. Eigen koriander erbij -beste jaar voor koriander en dille; geen doorschieten, mooie volle takken en laag bij de grond!- Veel suppengewürz, tomatenprut en kurkuma van mezelf. Erg lekker gegeten. Quote
RobO Geplaatst: 3 oktober 2021 Geplaatst: 3 oktober 2021 allerlei lekkers uit andermans moestuin vanwege feestje op het landje maissalade op nr 1, courgettesoepje uit mijn tuin, doorgegroeid tot 2 kg, hartige worteltaart Quote
appelvrouw Geplaatst: 3 oktober 2021 Geplaatst: 3 oktober 2021 Lie kookt deze week! Ik kreeg gekookte en daarna gestoofde venkel, fijngesneden sla, tomaten sla met basilicum en worteltjes met peterselie. Overal gekookte aardappeltjes bij, lekkere kleine rode Jeanettes. Als lunch vandaag noodlesoep met pepers tomaten basilicum en uitgebakken rauwe ham bij een omelet met veel platte peterselie. 1 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Mellie Geplaatst: 3 oktober 2021 Geplaatst: 3 oktober 2021 Stoofvlees met gisteren geoogste aardappels en pompoensoep met gember vooraf. Quote
appelvrouw Geplaatst: 4 oktober 2021 Geplaatst: 4 oktober 2021 Vandaag uit de tuin sla, bietjes en aardappeltjes. En twee Veldvarken Gelderse schijfjes erbij met een lekker lang getrokken uienbouillonkruidensjuutje ( laurier, peterselie, bieslook en marjolein) 2 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Jorieke123 Geplaatst: 4 oktober 2021 Auteur Geplaatst: 4 oktober 2021 Wij eten al een paar dagen witte kool. Ik moet ze volgend jaar toch eens dichter bij elkaar zetten ofzo, dan worden ze niet zo enorm groot. Of eerder oogsten We eten er lekker van hoor, daar gaat het niet om. En ik vries ook wel wat in, maar dat vind ik toch minder. En zuurkool heb ik vorig jaar al zoveel gemaakt dat dat dit jaar niet nodig is Gisteren in een ovenschotel, vandaag met noodles en kruiden enzo, en dan morgen als bedje waar ik Orange Chicken op kwak. 1 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
appelvrouw Geplaatst: 4 oktober 2021 Geplaatst: 4 oktober 2021 5 uren geleden, Jorieke123 zei: kwak Of tok😎Ja wij hebben dat ook, met de rode kolen. En ook nog genoeg zuurkool, ik heb liever ook niet teveel sluit kolen, hier is de winterfavoriet toch boerenkool die gaan altijd wel op. Na de heerlijke maaltijd ook enkele vers geplukte Groninger kroon appeltjes die niet op hun best zijn dit jaar..zurig en een tikje melig🤨 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Liekie Geplaatst: 4 oktober 2021 Geplaatst: 4 oktober 2021 (aangepast) Venkel (die van de wedstrijd) a la: Miljuschka 4 oktober 2021 aangepast door Liekie Quote
Mellie Geplaatst: 5 oktober 2021 Geplaatst: 5 oktober 2021 Venkel (die van de wedstrijd) a la: MiljuschkaMmm ik ben dol op venkel. Rauw, gestoofd, gegratineerd, op de barbecue. Noem maar op. Dit recept gaat op mijn to do met gekochte venkels, want die van mij… lachertje Quote
Liekie Geplaatst: 5 oktober 2021 Geplaatst: 5 oktober 2021 Nou @Mellie ik heb ook het hele zwikkie ineens geoogst voor een familiemaaltijd hoor. En ik vond ze zelfs al wat vezelig worden aan de onderkant dus ze waren er ook wel klaar voor/mee. Het pepertje is echt geweldig eroverheen. Ik had er een rode padron overheen gegooid. Lekker beetje pit en toch nog kids proof. Aanradertje! 1 Quote
Mellie Geplaatst: 8 oktober 2021 Geplaatst: 8 oktober 2021 2 soorten quiche met de laatste 2 eigen courgettes en zongedroogde tomaat, knoflookpasta, dille, ui en nagerijote tomaten en heel veel eieren. De nagerijote tomaten liggen al maanden in een krantenzak. Was het eigenlijk alweer vergeten en blijkt hij gewoon vol te zittenmet tomaten. Leuk man! De quiche met broccoli had oa 10 eieren en pesto en ook veel tomaten erin. Salade erbij met augurk, kappertjes en mosterd. Jummm 3 Quote
appelvrouw Geplaatst: 8 oktober 2021 Geplaatst: 8 oktober 2021 In bouillon gestoofde heilbot met venkel. Wortelen met peterselie en boter. Broodje zwarte bessenjam vanmorgen mmmm😋 1 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Mellie Geplaatst: 8 oktober 2021 Geplaatst: 8 oktober 2021 Eitjes en wortel! Niet samen overigens. Quote
CherryCharlie Geplaatst: 12 oktober 2021 Geplaatst: 12 oktober 2021 Zaterdag appels geplukt bij mijn oom en tante, zondag de eerste appels verwerkt tot appelcrumble. Gisteren appelchips gemaakt en appelmoes bij het eten. Vandaag nog een lichting appelchips maken. 2 Quote Schrijft over outdoor, groene en duurzame lifestyle op http://www.cherrycharlie.nl (shameless plug)
RobO Geplaatst: 12 oktober 2021 Geplaatst: 12 oktober 2021 roseval, andijviesla, kipinjasje, pompo op de grilpan met wat bacon er omheen kleinzoon van 1 at smakelijk Quote
appelvrouw Geplaatst: 12 oktober 2021 Geplaatst: 12 oktober 2021 Soepje met bottenbouillon van eend en verder pompoen, wortels en kruiden. Omelet met paprika en peterselie.Broodje met mirabellenjam. 1 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
appelvrouw Geplaatst: 12 oktober 2021 Geplaatst: 12 oktober 2021 Stamppot van Nieuw Zeelandse spinazie met Veldvarkensgehakt en twee gekookte eitjes. Sla vooraf en druiven en frambozen toe Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Jeanne heijmans Geplaatst: 13 oktober 2021 Geplaatst: 13 oktober 2021 Morgen boerenkoolstamppot Quote
mdubbelm Geplaatst: 13 oktober 2021 Geplaatst: 13 oktober 2021 Zelfgemaakte verse pasta met pesto-achtige saus van palmkool en basilicum uet. erop een halve burrata. Quote
mdubbelm Geplaatst: 13 oktober 2021 Geplaatst: 13 oktober 2021 On 10/12/2021 at 10:01 AM, CherryCharlie said: Zaterdag appels geplukt bij mijn oom en tante, zondag de eerste appels verwerkt tot appelcrumble. Gisteren appelchips gemaakt en appelmoes bij het eten. Vandaag nog een lichting appelchips maken. @CherryCharlie dat was niet toevallig in de buurt van Deventer? Ik plukte namelijk zondag appels bij vrienden daar… (nou is het wel het plukseizoen…) Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.