hamik Posted November 6, 2010 Share Posted November 6, 2010 Dag allemaal, ik heb weer een vraagje over mijn tuinkas. Ik heb de heg inmiddels gekort en nog een aantal mooie tomaatjes kunnen oogsten . Nu heb ik echter problemen met beslagen ruiten. Ik lees overal dat je de ruiten van de kas schoon moet maken maar dat heb ik al een paar keer gedaan nu. Het lijkt me ook niet goed dat de beslagen ruiten / vocht het licht tegenhouden. Ik heb namelijk nog wat sla staan. Hoe kan ik voorkomen dat de ramen van mijn tuinkas beslaan? p.s. ik heb vandaag al silicone spray aangebracht op een ruit als proef... Greets Hamik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
aardbeijim Posted November 6, 2010 Share Posted November 6, 2010 Als het gaat kan je ook het warmer maken in de kas.Hierdoor kan de lucht meer waterdamp vasthouden en slaat de waterdamp niet neer op de koude delen.Maar je kan ook zorgen dat de ruiten warmer zijn. Quote Wat is onkruid?Iets wat je niet moet zaaien maar toch uitkomt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorg Posted November 6, 2010 Share Posted November 6, 2010 Je moet regelmatig luchten in het najaar. Door te luchten daalt de luchtvochtigheid. Zeker nu de temperaturen nog redelijk goed zijn gaat dat prima. Met storm en vorst nooit luchten. IN de winter alleem met zonnig, vorstvrij weer. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts