Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

garantia vulautomaat voor regenton aangeboden

Recommended Posts

Ik heb een Garantie vulautomaat te koop in de kleur grijs, voor 6 euro.

Hij werkt zo: je zaagt een stuk uit je regenpijp en stopt de regenautomaat in het ontbrekende stuk, eventueel met een mof (verbinding). Als hij is gemonteerd, boor je een gat in de regenton op de juiste hoogte en sluit de slurf daar waterdicht op aan (moer en pakking zitten erbij).

De automaat sluist een deel van het water de ton in, terwijl in het midden het water kan blijven doorlopen naar beneden. Als de ton vol zit, loopt er geen water meer in de ton en gaat al het water naar beneden. Ook in de winterstand loopt er geen water in de ton.

Ik was er niet tevreden genoeg mee, omdat niet al het water in de ton komt en in de zomer wil ik dat wel. Bovendien heb ik de kleinste maat regenpijp, 70 mm doorsnee, en bij die maat druppelt erj onderaan water langs de regenpijp. Dat is alleen bij die maat, ik heb dat op Amazon nagelezen, en de regenpijpen zijn tegenwoordig 100 mm in doorsnee. 

Hij is 1 jaar in gebruik geweest, en compleet (gebruiksaanwijzing is te downloaden). Te koop voor 6 euro. Ophalen in Amsterdam, of in Kleef (20 minuten van Nijmegen).

@fre3ke, ik heb een tip voor je:

gebruik een klein schaaltje/kommetje wat  de opening naar het riool blokkeert. Het ligt er in mijn geval op de kop overheen. Wanneer dit precies past blijft de uitgang richting regenton vrij.Zo loopt al het water je regenton in. Bij twijfel of je ton de hele regenbui wel  aankan :  het deksel van de ton er niet sluitend opleggen. Zo kan de regenpijp zijn water kwijt via alleen de ziji-ngang van de vulautomaat . Bij mij werkt het perfect.

Dank Grork, maar ik heb inmiddels zo'n ding met een drijvend balletje gekocht, waarmee al het water de ton in gaat, tot die vol zit.

Wat jij nu noemt, is hetzelfde als een klep die altijd open staat. Daarvoor heb ik geen automaat, dat kan bij mij gewoon niet.