Plotiemoos Posted January 18, 2021 Share Posted January 18, 2021 Door de bomen het bos niet meer zien. Ik ben op zoek naar de zaden van de bospeen. De wortels die bij de Albert Hein liggen. Ik kan ze niet vinden in een webshop. Weet iemand welke wortel ik moet hebben voor de bospeen? Bij de groenteboer wel eens wortels gekocht maar die smaakten echt zo anders... Hopelijk kan iemand mij helpen zodat ik de bestelling kan plaatsen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
acpronk Posted January 18, 2021 Share Posted January 18, 2021 Wat je zou kunnen proberen is de toppen van de peen (beetje blad met zeg 2-3cm peen) in de grond te stoppen. Die gaat wortelen, groeien en dan bloeien. Als je geen kruisbestuiving hebt, en het is geen F1, dan heb je straks goed zaad. Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
donaldk Posted January 18, 2021 Share Posted January 18, 2021 Gewoon wortelzaad, elke wortel is zijn eigen plantje. Quote https://www.chillipepers.nl Home of the Turbo. De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrijs Posted January 18, 2021 Share Posted January 18, 2021 Je hebt veel soorten peen en bospeen. Welke AH verkoopt? Ze zullen het toch wel weten ?? Mocht deze vraag niets opleveren en als er niets op de verpakking staat en AH geeft niet thuis bij navragen welke soort het is kan je altijd nog wat peeën planten. Is het geen F1 hybride soort,(wat ik wel vermoed), dan krijg je na bloei perfect wortelzaad.😉 Quote De moestuin van Patrijs Link to comment Share on other sites More sharing options...
donaldk Posted January 18, 2021 Share Posted January 18, 2021 Bij Ah is de soort ongetwijfeld afhankelijk van seizoen en oorsprong, dus verschillend. Quote https://www.chillipepers.nl Home of the Turbo. De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrijs Posted January 18, 2021 Share Posted January 18, 2021 (edited) Dat zal wel, wat ook meespeelt is dat veel uit de kas komt. Kwaliteit is dan gecontroleerd. Op mijn tuin smaken de zelfde soorten bospeen ook verschillend door weersinvloeden etc. Ik heb wel resistafly F1 gehad , moet tegen wortelvlieg kunnen, maar die vond ik echt niet lekker. En werd bij langer staan ook aangetast. Dan smaakt bijv. Wortelen Mokum F1 kopen bij Garantzaden.nl een stuk beter. Edited January 18, 2021 by Patrijs Quote De moestuin van Patrijs Link to comment Share on other sites More sharing options...
Amrutten Posted January 19, 2021 Share Posted January 19, 2021 Amsterdamse selectie ‘amfine’, AMSTERDAMSE BAK - 2 sel.ABK, Mokum F 1. 3 soorten wortelzaad, bij van der Wal, waar in de beschrijving, bospeen wordt genoemd. Bospeen heet zo, omdat ze met groen eraan per bos verkocht worden. Het is geen apart soort. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Plotiemoos Posted January 20, 2021 Author Share Posted January 20, 2021 @Amrutten Wat een duidelijk antwoord. Bedankt!!! Ik ga gewoon proberen. Ik ga ook even bij vd wal kijken, ook bij garantzaden Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts