Geplaatst: Zondag om 19:174 d @Martijn heel praktisch randje. Ik heb ook zo'n randje voor 1 van mijn zesramers maar dat was ik vergeten, dus daar ga ik morgen ook een meteen een pak deeg op leggen. De andere zesramer heeft een 6raams honing opbouw bovenop de 6 broedramen , dus is eigenlijk een stuk groter. Daar ga ik wel honingramen inhangen die van binnen komen, dus die zijn al wat opgewarmd, en dan zo kort mogelijk de kast open en dan gauw weer dicht.
Geplaatst: 6 uren geleden6 u Beide volken leven nog, van het weekend wat vliegende bijen gespot!Hebben jullie je al ingeschreven voor overlarf dagen of kunstmatige inseminatie?
Geplaatst: 3 uren geleden3 u Auteur 2 uren geleden, Tjeerd zei:Beide volken leven nog, van het weekend wat vliegende bijen gespot!Hebben jullie je al ingeschreven voor overlarf dagen of kunstmatige inseminatie?Mooi om te horen 🎉Heb me nog nergens voor aangemeld, ziewel wat er op mijn weg komt dit jaar.
Geplaatst: 3 uren geleden3 u De hoeveelheid bijen loopt in beide kasten wel behoorlijk terug! Zal ik ze nog samenvoegen?
Geplaatst: 2 uren geleden2 u Ik zou alle kasten zoveel mogelijk met rust laten met deze kou. Tenzij ze aan het verhongeren zijn, dan bijvoeren, maar in bijna alle andere gevallen dicht laten. Zeker nu niet samenvoegen, je hebt geen idee wat er aan de hand kan zijn. Voor je het weet voeg je een ziek volk samen met een gezond volk...Het is vrij normaal dat het volk afneemt in grootte, het is tenslotte nog te koud om een groot broednest te onderhouden. Dat moet goed warm gehouden worden en dat kost veel energie. Dus als er al eitjes en larfjes zijn, dan zijn het er niet veel nu. Als het weer warmer wordt en de eerste bomen gaan bloeien, dan groeit ook het volk weer.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.