jootje Posted November 14, 2011 Share Posted November 14, 2011 Door het topic over zuinig eten kwam ik op het idee om te kijken wat daar allemaal mee kan. Het is nu winter, dus dan gaan restjes brood meestal naar de vogeltjes, dus dan geen probleem. Ik las al dat je er paneermeel en croutons mee kan maken. Maar als je croutons maakt, kan je die dan ook bewaren? Of moet je die direct eten? Wentelteefjes eet ik ook wel en tosti`s! Maar wat kan nog meer? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted November 14, 2011 Share Posted November 14, 2011 Crutons kan je best lang bewaren. Ik ben wel eens een doosje crutons vergeten achter in de koelkast. Die heeft er toch zeker wel 1,5 maand gestaan.Als ze maar goed krokant zijn gebakken. Heerlijk met verschillende kruiden! Quote Kom 15 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! www.moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ Veldvarkens.nl En: Veldvarkens-facebook Link to comment Share on other sites More sharing options...
jootje Posted November 14, 2011 Author Share Posted November 14, 2011 Toppertje! Eerst effe de kids " de deur uit werken" en dan ga ik me eens met dat soort dingen bezighouden! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted November 14, 2011 Share Posted November 14, 2011 Ja superlekkere recepten!Ik heb er ook nog een:Mijn buurvrouw legt sneetjes oud brood onder in een ovenschaal en vult de schaal dan op met geschilde en uitgeboorde hele appels, het middelste van de appel gevuld met boter en kaneel. Een tijdje in de oven totdat de appels gaar zijn..megalekker toetje! Quote Waar de mol is is er hoop! Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted November 14, 2011 Share Posted November 14, 2011 Ik had het gisteren trouwens nog met manlief over de broodpap van mijn moeder, die smaak....nooit meer tegen gekomen. het had misschien ook wel met het brood te maken waarvan het was gemaakt, ik herinner me een hoog wit brood met een wat donkerige glimmende korst... Quote Waar de mol is is er hoop! Link to comment Share on other sites More sharing options...
geedee Posted November 14, 2011 Share Posted November 14, 2011 Ik maak wel een een 'panpizza".... boter in de pan...oud brood erin(passend gesneden op de rondte van de pan).... tomaten saus, kaas, salami, kruiden en paprika e.d. en op laag pitje met deksel erop een kwartiertje 20 minuten. kan ook nog geklopt ei met beetje melk overheen(moet je van houden...wordt minder krokant dan) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts