Archer Posted February 4, 2021 Share Posted February 4, 2021 Hallo, Ik ben op zoek naar aardperen om aan te planten. In mijn vorige woning had ik aardperen die 1m5 / max 2m werden en die iedere zomer bloeiden. Deze waren ook weinig woekerend. Mijn schoonvader heeft ook aardperen staan die groter worden dan 2m, nauwelijks bloeien en woekeren... Hij heeft ze al vervloekt en krijgt ze moeilijk onder controle. Uiteraard wil ik de juiste variëteit aanplanten dus ben ik op zoek naar de soort die niet te hoog wordt, bloeit en niet teveel woekert ... en bovenal met lekkere aardperen Wie kan me helpen hierbij? Ik zag in de winkel aardperen te koop van VT maar daar staat geen variëteit op dus heb ik deze voorlopig niet durven aan te schaffen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
acpronk Posted February 4, 2021 Share Posted February 4, 2021 Den Ouden Kastanje heeft 4 soorten.Gisteren kreeg ik een nieuwsbrief van de Tuinen van Weldadigheid, en zij hebben er meer: https://winkel.detuinenvanweldadigheid.nl/collections/aardperen Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Flup Posted February 5, 2021 Share Posted February 5, 2021 Aardperen bloeien altijd wel en woekeren ook, maar dat woekeren kun je prima onder controle houden door alle ongewenste woekeringen af te maaien. Ik heb 4 soorten in de tuin (2 paarse en 2 geelwitte), maar heb geen idee welke soorten dat zijn. Moet ik even navragen bij de tuinvereniging waar ik ze vandaan heb. Het woekeren vind ik persoonlijk nog meevallen. De aardperen staan al jaren in dezelfde hoeken van de tuin en breiden zich niet echt uit (tot nu toe dan). Ze worden wel hoog en krijgen bloemen. Zelf hou ik meer van de paarse aardperen dan van de geelwitte, maar dat komt ook omdat de paarse aardperen groter zijn en makkelijker schilbaar zijn. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts