huppelpaard Posted February 18, 2021 Share Posted February 18, 2021 Hoi ik wil dit jaar mijn moestuintje automatisch water geven. Alleen weet er nog te weinig van. Heeft iemand ervaring met druppelsystemen? Ik heb al een Gardena Besproeiingscomputer Flex Control besteld Mijn tuin is als volgt ingedeeld. 1x grote bloembak van 1.5mtr x 3.0mtr 1x tuintje van 0.5mtr x 15mtr In de bloembak komt voornamelijk biet/aardbei/uien/boontjes/paprika In het tuintje de grotere planten Tomaat/courgette/div struiken en 1 kleine kersen boompje Ik lees dus verschillende verhalen de 1 is niet blij met Gardena starterset omdat deze te weinig sproeiers heeft En de ander zweert bij een druppelslang die continue een bepaalde hoeveelheid water afgeeft. Ik twijfel dus wat nu een geschikt systeem is Heb ik ook een drukverlager nodig of niet? Hopelijk hebben jullie iets meer ervaring want de lente is er voordat je het weet Alvast bedankt voor het meedenken Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted February 19, 2021 Share Posted February 19, 2021 als je tuintje niet overdekt is valt er ook wel eens regen dus continu druppelen of besproeien is dan niet handig als het heet is zul je toch moeten bijgieten bij sommige groenten die gardena kan meteen op de kraan als het de flex is; daarna kun je m instellen op een programma drukverlager is niet nodig bij de starterset, wel als je gaat druppelen of een zweetslang neemt ik bewater alleen in de kas met een druppelsysteem op de regenton, geen stroom, batterij etc. en moet bijgieteren als het heet is Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Oudholland Posted February 24, 2021 Share Posted February 24, 2021 Ik heb pe-slang met capillairdruppelaars (deze + de bijbehorende grondpennen). Die zitten bij mij op een grondwaterpomp (hydrofoor), met een drukverlager ertussen. Een zoals als in deze link . Lees dit topic eens door, daar heb ik mijn info toen ook uitgehaald (opgelet, is wel een avondje leesvoer 😁), daar staat veel info over dit systeem, al gebruiken de meesten dit op een regenton met relatief weinig (nagenoeg geen) waterdruk. Op een kraan of pomp heb je inderdaad wel een drukverlager nodig. Quote Oudholland Hebban olla vogala nestas hagunnan hinase hic anda thu, wat unbidan we nu? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts