Merle Posted March 3, 2021 Share Posted March 3, 2021 Goede middag, Wij zijn nog bezig met de opbouw van de moestuin bij ons nieuwe huis. Helaas gooit de aanbouw van de tuinkas vergunningstechnisch roet in het eten en zoek ik naar alternatieven. Zodoende vroeg ik me af of we onze nagenoeg lege loods niet kunnen benutten voor het verbouwen van kas-gewassen? Eventueel in combinatie met kweekverlichting? De loods is vanaf maart op ongeveer kamertemperatuur 18 - 21 graden en in de zomer érg warm. We hebben aan twee zijden ventilatiemogelijkheden. Planten staan dan beschut. Het doet een beetje af aan mijn groene vingers gevoel, maar zou het kunnen werken? Ik hoor heel graag, Groetjes Merle Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rorror Posted March 3, 2021 Share Posted March 3, 2021 (edited) 41 minuten geleden, Merle zei: Helaas gooit de aanbouw van de tuinkas vergunningstechnisch roet in het eten Vergunningen zijn er nodig voor permanente bouwwerken. B.v. een schutting op 2meter hoogteneer zetten, waar er regels zijn dat deze maar 1,20hoog mogen zijn, mag dus niet. De schutting zet je neer voor privacy. In die gedachte kan je in de zomer maanden een partytent neerzetten met dichte wanden, heb je geen vergunning voor nodig, maar heb je wel privacy. 'maas' in de wet. Dus als je geen vergunning krijgt voor een permanent bouwwerk. Kan je dus in het groeizeizoen een tijdelijke tunnelkas opzetten, die je na het seizoen weer weghaalt en opbergt in de loods. Ben trouwens wel benieuwd waarom de vergunning niet wordt verleent? Edited March 3, 2021 by rorror Quote Gebreksverschijnselen in paprika of pepers 18 gewassen gebreksverschijnselen (english only) Link to comment Share on other sites More sharing options...
donaldk Posted March 6, 2021 Share Posted March 6, 2021 Yup, alleen de vraag of de stroomkosten tegen de opbrengst opwegen. Kiemgroenten worden al veel zo geteeld. maar dan kom je weer op koeling en ontvochtiging. Je kunt ook dak vervangen door lichtdoorlatend materiaal. Niet haalbaar als je echt een mooie dure loods hebt, maar als je dak toch al minder is.Zijn voorbeelden op Youtube. Nu de andere suggesties even doornemen;-). Quote https://www.chillipepers.nl Home of the Turbo. De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frans Posted March 9, 2021 Share Posted March 9, 2021 @Merle Weet je wel zeker dat je een vergunning nodig hebt ? Je kunt online een vergunningscheck doen bij het omgevingsloket. https://www.omgevingsloket.nl/ Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. -- Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ton D Posted April 5, 2021 Share Posted April 5, 2021 Hoi Merle, ik vraag me inderdaad ook af waarom je een probleem hebt met vergunning voor een kas. die is in 99% van de gevallen vergunningsvrij te plaatsen. Ik ben dagelijks met omgevingsvergunningen bezig, moet ik eens meekijken? stuur me dan maar een pb groeten Ton Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts