Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo :)

Ik heb sinds kort twee mooie wijnstokken opgehaald en geplant. Ze staan nog even in een tijdelijke bak tot ze op hun vaste plek kunnen. De bedoeling is ze eind maart daar te kunnen planten.
Nu viel mij op dat de bast van de wijnstok afbladert. Bij beide tussen de knobbel en de grond, dus op de onderstam. Dit deel staat niet geheel onder de grond omdat de bak te ondiep is.

Kan dit kwaad? En kan ik ze straks alsnog dieper planten - wel de knobbel boven de grond laten - maar dus het afbladerende stuk onder de grond zetten?

Ik wil heel graag dat ze het goed gaan doen.

Geplaatst:

Nee, geen konijnen, maar er zitten wel muizen hier. Ik zat wel met het idee te spelen dat die misschien de oorzaak zijn geweest. Of heeft dit door het recente vriezen kunnen komen? Ik vind het ook zo opvallend dat het op de onderstam is.

Geplaatst:

Is er een mogelijkheid dat het een ander knaagdier is.
Zie dit ook voor de eerste keer bij een druif, plant diepte lijkt goed te zijn.

insmeren met snoeibalsem kan oplossing zijn.

• 1 maand later ...
Geplaatst:

De druiven staan tegenwoordig in een grotere en diepere bak, zodat de grote knobbels nog wel boven de grond staat maar de rest onder de grond kan. Wel zie ik nog geen enkele knoppen of teken van leven... horen ze niet al uit te lopen?

Geplaatst:

Bij mij zijn ook van alle planten de knoppen aan het zwellen. De enige waar dat niet het geval is, is vermoedelijk dood. Bij de Kyoho zijn de knoppen nog heel klein, maar er zit wel leven in. Dus ja, ze horen uit te lopen als ze lekker in de zon staan. 

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...