patpetje Geplaatst: 12 november 2010 Geplaatst: 12 november 2010 Op de plaats waar wortels stonden is het heel nat en drassig er staan plassen op de grond de rest van de moestuin is wel goed wat betreft het water. Wat kan ik hier tegen doen misschien een beetje zand door de aarde heen werken? Quote
Erik Geplaatst: 12 november 2010 Geplaatst: 12 november 2010 Eventueel kan het helpen om compost (humus) en /of grof zand toe te voegen. Daarnaast kun je natte grond beter niet betreden in verband met dicht slaan. Komt het niet omdat de grond dicht geslagen na het oogsten? Of omdat er een kuil ontstaan is door het oogsten? Dit aangezien de rest van de tuin wel prima is. Ik zou dus niks (behalve compost / mest misschien) toevoegen en kijken hoe de situatie na het spitten is Quote
jos Geplaatst: 15 november 2010 Geplaatst: 15 november 2010 Een deel van mijn tuin heeft ook vlug last van natte voeten.Omdat we zware loss-grond hebben slaat de grond vlug dicht.Als je erop loopt en het droogt daarna op, kom je er zelfs met een scherpe schop moeilijk doorheen.Ik werk met veel compost, bij mij geen bladeren in de groenbak dus, alles in de compostbakken/hoop voor de tuin.Daarnaast werk ik met vaste (verhoogde)bedden van maximaal 1 meter breed, met daartussen vaste paden die ik aan/opvul met de houtkrullen uit mijn werkplaats. Zo heb je een goede afwatering door de ruggen en "loop" je de grond niet dicht. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.