Jump to content

Snoep paprika

geedee

Recommended Posts

Ik heb een halve groente tuin binnen staan. Kon geen afscheid nemen van de snoep paprika planten want ze hingen vol kleine groene vruchten en er was vorst voorspeld. Heb ik ze maar in een grote pot gezet en binnen in het zonnetje. Er zijn er 2 die oranje zijn en de rest begint nu. Ze zijn trouwens het resultaat van een portie zaadjes uit de snoeppaprikaatjes van de supermarkt en dubbel zo groot als die waar het zaad vandaan komt.

En nee, ze staan niet de hele tijd op de salontafel....maar t zonnetje scheen daar toevallig en t was voor de foto 977_d466e16cf2ab7dbc928f4ea99a5f3cbd.jpg

leuke foto

ik heb ook zaadjes van een snack paprika uit de winkel geprobeerd.

het resultaat viel me niets tegen!

veel lekker zoete paprikaatjes, idd iets groter dan de originele snackpaprika.

dusss...helaas niet een geheel stabiele paprika en daarom ga ik de zaden van dit jaar waarschijnlijk niet gebruiken.

ik heb nog zaad van vorig jaar en daar ga ik twee planten mee kweken.

zodra ze bloeien ga ik ze kruisen. misschien komt er dan wat stabielers uit

Wat leuk ...ik ben iets soortgelijks van plan omdat ik verschillende soorten paprika's heb en geen verbastering wil. Ik zit te denken aan 3 planten van dezelfde soort afdekken met vitrage achtige net, om de ijverige bijtjes te omzeilen.....zo ok met pepers en tomaten.....

kan niet wachten tot t weer lente is

ik denk dat ik dezelfde paprikaatjes heb gehad en die zaden heb ik ook bewaard en gezaaid, staan nu lekker binnen te groeien onder een lamp.

had die zaden gezaaid omdat ik wat wilde experimenteren met meerdere planten tegen elkaar en dan vlechten, snoeien, etc. wist niet of het ook wat zou gaan worden maar als ik die planten zo zie staan gaat dat wel goed komen denk ik! leuk!

Maybe Slowpoke is pretty slow downstairs in the feet, but he's pretty fast upstairs in the cabeza.

Doet die het ook nog binnen?

Ik zat te denken om een experimentje te doen, ik heb wat groeilampen gekocht en ga een 'groei-kast' maken en heb al de zaden voor volgend seizoen liggen, misschien dat ik nog 1 a 2 leuke tomatenplantjes erbij ga zetten : )

nb. omdat mijn groeilampen nog niet binnen zijn heb ik 2 tl lampen (goedkoopste van de gamma) opgehangen en daar staat nu ea onder te wachten en niet normaal hoe hard alles groeit!

Maybe Slowpoke is pretty slow downstairs in the feet, but he's pretty fast upstairs in the cabeza.

• 2 months later...
  • 4 weeks later...