Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hey lieve mensen, het is al weer een tijdje geleden dat ik heb gereageerd maar nu heb ik toch een vraag. Ik ben druk bezig in de moestuin en ik heb iets nodig wat ik graag ter plekke kan beoordelen. Het is nogal lastig in deze tijd om een winkel te vinden die nog open is. Ik ben op zoek naar grote zaaitrays waarbij de gaatjes onderin groot genoeg zijn om het geheel er met de vinger uit te kunnen duwen. Geen 2-3x gebruik maar vaker, dus stevig plastic. Ik zie door de bomen het bos niet meer, wat een gigantisch aanbod en ik kan online die gaatjes bij de meesten niet eens bekijken. Ik wil ze ook met een maat van rond de 4cm zodat ik ze niet te vroeg hoef over te  planten.

Wie heeft ervaringen met grote zaaitrays waar je de kluit er in z'n geheel uit kan duwen om zo in de aarde te planten. En zijn er nog moestuin winkels open waar je naar binnen kunt stappen om spullen aan te schaffen en te bekijken?

Alvast heel erg bedankt voor jullie antwoorden! 🙂

Groetjes, Helly

Good things come in small packages

Geplaatst:

Ik heb precies die die jij wil hebben, maar heb die ooit gekregen.

Ik neem aan dat je in NL woont, daar zijn alle winkels open, bezoek op afspraak al lukt het in mijn dorp ook om terplekke een afspraak te maken.🤫

De Welkoop is wel gewoon open hoorde ik. Maar ik weet weer niet of die de gevraagde zaaitrays hebben.

Geplaatst:

@Patrijs

Helaas is niet elke winkel open. En als ik verder weg moet rijden dan is een tijdslot ook niet handig om te winkelen. Stel dat ik langer onderweg ben, wat dan? Ik zoek een specifieke moestuin winkel die alles heeft wat je nodig zou kunnen hebben in de moestuin.

Good things come in small packages

Geplaatst: (aangepast)

Voor professioneel trays moet je ook de uitdruk plaat hebben, dus de bijhorende plaat met noppen op de juist afstand. Anders gaat je tray alsnog buigen en scheuren.

Tja ik heb ze gescoord bij plastic afval toen het nog langs de weg werd gezet.

Zoek eens op jiffy 126 (kleine 3x3x3 vakjes. Grootste gat aantal is dacht ik 164. Als je naar Jiffy 126 zoekt vind je vast ook de officiele benamingen van deze trays,om verder te zoeken.

Andere merken Modiform, schiet mij te binnen. Ik weet dat er in profesionele kwekerij zowel statiegeld als wegwerptrays waren. Modiform en Jiffy zijn best dun.

Zaailingenleverancier Beekenkamp heeft blijkbaar ook zijn eigen verpakkingsafdeling, zelfs 285 gaats trays: https://www.beekenkamp.nl/verpakkingen/product/zaaitray-285-gaats/

Voor stevigheid altijd met omgebogen rand nemen: VERSPEENPLAAT MET OMGEBOGEN RAND 

aangepast door donaldk

https://www.chillipepers.nl

Home of the Turbo.

De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol.

Bedoelen jullie de trays van quickpot toevallig?

die bestellen wij in dozen van 25 stuks geloof ik, zijn voor tuinderij in vele vormen en grote verkrijgbaar. Met ondertray en deksel, helaas zijn ze niet zo sterk als beweerd wordt gezien zoneman ze door de doos heen meteen kapot had geslagen. Waren monsters van de goedkope lijn en quickpot, met ondertrays en deksels om het verschil te zien. "Eenmalig" gebruik en de quickpot is herbruikbaar, met de trays en deksels.

In de bodem zijn gaten dat je de plantjes er zo kan uitdrukken, met een plaat of zelfs machine die ook te koop zijn. Maar met de vinger gaat ook of zelf een diy plaat met bijv ikea duvels. 

Binnenkort gaat hiet een bestelling uit, verschillende soorten quickpot met onder trays en deksels. Die ook voor hydroponic gebruikt kunnen worden.

aangepast door Jane Doe
Geplaatst:

Dan kan je kijken naar deze hieronder die zijn supersterk ik werk er prettig mee, dat zijn de quickpot bakken in Duitsland per 25 goedkoper zoals @Jane Doe al schreef.

https://www.moestuinweetjes.com/welkom/winkel/materiaal/zaaitray-stektray/tray-zaai-en-stekplaat-hard-plastic-31-x-53-cm-4cm-diam-77-gaatjes/

hier de aanbieding uit Duitsland https://meyer-gartenbedarf.de/quick-pot-anzuchtplatte-qp-77-platte-33-5x51-5-77-toepfe-eckig-40x40x50mm-25-platten-1.html

Er zijn er zelfs die lijken op een pallet, Zag ik als illustratie in een schoolmethode proefwerk/examen module van 2010. Maar die zware uitvoering van Jane Doe ziet er redelijk sterk uit, zelfs die hertupak lichtere uitvoering van ze ziet er vrij stevig uit. Rest verhaal met links ben ik kwijt door eerdere forum postblock.

Deze is ook wat steviger merk onbekend.

verspeenplaat_150vaks_omgebogen_rand.web

aangepast door donaldk

https://www.chillipepers.nl

Home of the Turbo.

De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol.

Geplaatst:
16 uren geleden, Helly zei:

@Patrijs

Helaas is niet elke winkel open. En als ik verder weg moet rijden dan is een tijdslot ook niet handig om te winkelen. Stel dat ik langer onderweg ben, wat dan? Ik zoek een specifieke moestuin winkel die alles heeft wat je nodig zou kunnen hebben in de moestuin.

Gewoon net zoals voor de coronacrisis wanneer je ergens op een afgesproken tijd moest zijn? Op tijd vertrekken en vooraf even overleggen met de winkel helpt ook. Tenzij het een keten is waar de tijdvakken allemaal bomvol zitten is er vaak wel wat speling. 
Maar als je toch al aan het overleggen bent met de winkel kunnen ze vast de vraag beantwoorden over de gaten aan de onderkant, dat scheelt je mogelijk een ritje. 

• Thanks 1
Geplaatst:

Koop ze als tuinderij in, vanaf fabriek. 

De lichtere versie zijn ook al steviger dan de meeste, maar denk dat voor quickpot gaan op langer termijn sparen zal. Het verschil is groot. Er is voor ieder wat te vinden, kwa maten en soorten en hydro.

• Thanks 1
  • 1 year later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...