bioboerke Posted December 4, 2011 Share Posted December 4, 2011 Halooooooo nog eens met bioboerke , hoe beschermen jullie uw winterporei tegen vorst ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorg Posted December 4, 2011 Share Posted December 4, 2011 Niet. Winterprei kan zonder bescherming worden opgekweekt en is goed bestand tegen de lage temperaturen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kamilla Posted December 4, 2011 Share Posted December 4, 2011 Ze zijn inderdaad winterhard. Toch zet ik soms er een kasje overheen en werk ik wat stro tegen de planten op om ze te kunnen oogsten tijdens de vorst. Uit bevroren grond haal jij namelijk geen prei heelhuids naar boven. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bioboerke Posted December 4, 2011 Author Share Posted December 4, 2011 he kamilla , uit welk materiaal bestaat je kasje dan en kan het ook met hooi of bladeren gr bioboerke Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kamilla Posted December 4, 2011 Share Posted December 4, 2011 Mijn verplaatsbare kasje bestaat uit een geïmpregneerd houten frame met plexiglas ruitjes, 90 bij 50 bij 35 tot 40 hoog. Volgens mij kunnen hooi en bladeren evengoed er omheen gerommeld worden. Alleen is van stro en hooi bekend dat het wat "broeit". Het geeft een paar graden voorsprong. Als het echt hard vriest, zal je toch moeten wachten met oogsten. Aan de afmetingen van mijn kasje snap je wel dat ik geen groot prei-veld heb. Ik verwacht dat er nog zo'n 20 planten staan van de 58 die ik uitgepoot had. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frans Posted December 4, 2011 Share Posted December 4, 2011 Ik doe niet aan het beschermen van winterprei tegen vorst. Wel leg ik tussen een gedeelte van de prei een flink pak bladeren maar dat is alleen om tijdens vorstperiodes toch prei te kunnen oogsten. Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. -- Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts