Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Aanbiedingen voor de moestuin 2012

Featured Replies

Geplaatst:
Ze hadden ook van die s-haken. Daar kunnen de halve baskets aan hangen en ik heb bedacht dat ik mijn te kleine contructie voor bonen op kan lossen door een grote stok in het midden te doen en dan met die haken aan de rand van de pot touwtjes kan spannen. Alleen nog even verzinnen hoe ze bovenin vast komen. Haken zijn 12 stuks voor 1 euro.

Kan je t uittekenen? Ik moet ook nog een constructie voor mijn stokbonen verzinnen. Ben al blij dat ze nu pas uit de grond komen piepen. Maar eerdaags moet ik toch aan een constructie komen.

Good things come in small packages

Geplaatst:

Ik ben er nog niet uit, de s haken zijn misschien minder handig.

Ze staan in een pot nu en de korte contructie staat bij de hoge klimmer, heel snugger

Maar een bamboe stok in het midden, een schroef, spijker of zo'n oogjesding in het midden boven op.

Dan een aantal touwtjes naar beneden spannen. Alleen denk ik nu dat een touw om de pot slimmer is en daar de draden omheen te doen.

De pot heeft een rand dus daar zeg maar een lus omheen leggen, kan niet eroverheen getrokken worden.

Weet ook niet of de draden onder spanning moeten of dat iets losser ook werkt

Tekeningetje is moeilijker dan ik dacht

idee-bonenklimding-s-haak94781337795370.jpg

We hebben nog waslijn liggen maar dat knoopt niet zo makkelijk denk ik.

Dus anders dat sisalspul ofzo.

Geplaatst:

Ik heb ook zo`n pot, maar dan met Lathyrus. Bamboo stok in het midden. Gaatjes in de rand van de pot geboord. Geplastificeerd ijzerdraad ( tuindraad) bovenaan de bamboe stok vast geknoopt en onderaan door een gaatje in de rand. gaat voor het tweede jaar goed.

Geplaatst:

Een gaatje boren kan ook natuurlijk!! Maar ben wel bang dat de pot dan kapot gaat.

Hoe heb je ze aan de stok vastzitten, daar zijn we hier ook nog niet over uit

Geplaatst:

De pot is niet stuk gegaan, gaat goed met een boormachine.

Ik heb om de bovenkant van de stok tape gewikkeld, zodat er een verdikking kwam. daar boven de touwtjes vast geknoopt. Soms glipt er wel een touwtje naar onder de tape, tis ook allemaal een beetje geknutsel, maar voor mijn lathyrus werkt het goed.

Geplaatst:

Ok ik snap m.. maar denk niet dat stokbonen daar genoeg aan hebben, aan die ruimte bedoel ik. Of zou je stokbonen ook weer terug naar beneden kunnen leiden?

Geplaatst:

Dat weet ik niet maar dat ligt toch aan de grote van je stok?

Als je een stok neemt die 2 meter uitsteekt kunnen ze dus 2 meter omhoog.

Is je stok een meter dan kom je wel wat te kort

Ik had de fout gemaakt om de hoge contructie bij de lagere te zetten en bij de lage contructie bij de Sugar Snaps die dik 2 meter zouden kunnen worden

Dus dat laat ik staan en dan zet ik er 1 grotere stok in het midden en dan spannen met touw...

@Jootje: ik denk dat we het maar moeten proberen, even de boormachine lenen van opa

Geplaatst:
Ik heb ook zo`n pot, maar dan met Lathyrus. Bamboo stok in het midden. Gaatjes in de rand van de pot geboord. Geplastificeerd ijzerdraad ( tuindraad) bovenaan de bamboe stok vast geknoopt en onderaan door een gaatje in de rand. gaat voor het tweede jaar goed.

Toppie, zocht nog een plek voor m'n lathuyrus.. Dus die pot met n stok in het midden ga ik proberen!

Denk dat ik maar gewoon een 12 liter emmer van de action even vol boor met gaatjes, dat plastic zal sowieso ook niet stuk gaan met boren

Geplaatst:

Een oud fietswiel zonder band (gewoon even aan een fietsenmaker vragen of het nog een krom wiel heeft liggen) met de as in een dikke bamboestok plaatsen en de draden spannen naar de velg toe geeft ook een leuk klimrek voor bonen en peultjes.

Geplaatst:

Da's een leuke recycle tip!

Geplaatst:

Ik zou niet weten hoe ik die op een bamboestok moet krijgen. Heb hier 2 wielen voor klaar liggen maar 1 heeft nogal veel tandwielen eromheen zitten (veel versnellingen). En ze zijn nogal zwaar, dus dat houd een bamboestok niet. En ik heb er geen lange ijzeren paal voor, anders stonden ze al

Geplaatst:

[offtopic]

Hier een voorbeeldje.

klimrek1d.jpg

Geplaatst:

Morgen, 26 mei, tussen 8.00 en 10.00 uur vroege vogel korting 20% bij de intratuin.

Geldt bij de vestigingen in: Almelo, Apeldoorn, Deventer(Twello), Enschede en Lochem!!!

Geplaatst:

Bedankt voor de tip! Ga ik zeker 's morgens even langs, mijn buurvrouw had laatst

al van die pracht fruitboompjes gekocht daar, ik was helaas te laat

Geplaatst:

Ja ik ook

Geplaatst:

G'ee als ze kiwi Jenny hebben staan wil je dan twee voor mij meenemen? Kom ik ze wel halen(of jij ze brengen.. )

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Nou kan niet anders zeggen dat kruiden van begin dit jaar Aldi het hardstikke gaaf doen,

en ik ga dan ook nog bij dit fruit kijken, kan nog klimmers gebruiken

Wil altijd nog zo'tunnel/poort waar je doorheen kan lopen met fruit.

Players only love you when they're playing.

Geplaatst:

daar zeg je me wat..goed idee!

Geplaatst:

Vooral die Kiwi Jet, ik vindt het blad zo mooi, hoeft geeneens vrucht aan (nouja eerste tijd, dan toch wel)

Players only love you when they're playing.

Geplaatst:

Volgende week bij de Action in de aanbieding slakkenbestrijder en mierenbestrijder .Elk voor 2,99 euro per verpakking. Al vraag ik me af waarom je op paden en terrassen mieren zou willen bestrijden (volgens het opschrift) zolang de beestjes maar buiten de deur blijven.

103132-308-308-fit.png

-- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --

Geplaatst:

Tja wat zou dat nou wezen.."natuurlijke slakkenkorrel"?

Geplaatst:

veilig voor kinderen en huisdieren en de werkzame stof is een natuurlijke stof...

Geplaatst:

oh btw dat mierenpoeder stinkt wel enorm...

Geplaatst:
veilig voor kinderen en huisdieren en de werkzame stof is een natuurlijke stof...

Staat dat erop ( van die huisdieren?) ook veilig voor vogels en egels dan?

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.