moestuinliefhebber1 Geplaatst: 2 mei 2021 Geplaatst: 2 mei 2021 Beste Forumleden, Wij hebben een perenboom in onze tuin staan. Deze staat nu mooi in bloei Witte bloemen met rode/bruine stampers. Alleen weten wij niet wat voor soort het is. Heeft iemand een idee? Quote
tielse flipje Geplaatst: 2 mei 2021 Geplaatst: 2 mei 2021 De poolvorm (sorry, flauw 😏) van Doyenné du Comice? Quote
rorror Geplaatst: 2 mei 2021 Geplaatst: 2 mei 2021 @tielse flipje Ik zit te googlen hoe je peren bomen kunt herkennen. Hoe zie jij dat zo snel? Zonder knoppen, bast etc goed te kunnen zien? Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
tielse flipje Geplaatst: 2 mei 2021 Geplaatst: 2 mei 2021 Doyenné du Comice is bij mij vrijwel uitgebloeid, ik neem aan dat Bolsward iets later is. Bovendien zal het wel een populaire cultivar zijn en Conference bloeit niet met zulke mooie rood stuifmeel. Quote
rorror Geplaatst: 3 mei 2021 Geplaatst: 3 mei 2021 Dit is trouwens mijn conference peer, staan er nog 2 van de 4 in bloei hier. Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
moestuinliefhebber1 Geplaatst: 3 mei 2021 Auteur Geplaatst: 3 mei 2021 20 uren geleden, tielse flipje zei: Doyenné du Comice is bij mij vrijwel uitgebloeid, ik neem aan dat Bolsward iets later is. Bovendien zal het wel een populaire cultivar zijn en Conference bloeit niet met zulke mooie rood stuifmeel. 20 uren geleden, tielse flipje zei: Doyenné du Comice is bij mij vrijwel uitgebloeid, ik neem aan dat Bolsward iets later is. Bovendien zal het wel een populaire cultivar zijn en Conference bloeit niet met zulke mooie rood stuifmeel. Quote
moestuinliefhebber1 Geplaatst: 3 mei 2021 Auteur Geplaatst: 3 mei 2021 Super bedankt voor de reacties. De perenboom is wit gemaakt door ongebluste kalk toe te voegen( kalkmelk). De perenboom is in september verplant, wat niet echt gunstig is voor de boom. Ik had nog een planten en bomen app gedownload. Om te achterhalen wat voor soort perenboom het is. De app kwam met 2 opties. Prunus mahaleb.l pyrus communis L Quote
rorror Geplaatst: 3 mei 2021 Geplaatst: 3 mei 2021 Prunus mahaleb.l <-- dit is een kers. De ander is wel een peer. Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
annaelizabeth Geplaatst: 3 mei 2021 Geplaatst: 3 mei 2021 ja, ik denk ook dat het de Doyenne is. Die van mij heeft ook dat subtiele roze: lekker man. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.