Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

hier de planning ; niet dus

uhhhmmm...hoe krijg ik een word document hier naar toe gekopiert ?

ik kan hem niet kopieren en plakken....via foto toevoegen lukt ook niet..

kijk eens op mijn site www.jamenzo.nl

Geplaatst:

Voorraad groentenzaden:

Asperge

Boon Stokbonen

Radijs Zwarte

Radijs

Boon Soja dopboon

Sla Botersla

Boon Peultjes

Hé mij lukt het wel(bovenstaand is een gedeelte uit een word doc. van mij)

Ik deed als volgt:

Ga in het word document staan..selecteer de tekst helemaal(dat ie blauw ziet)..klik ctrl C vervolgens naar forum en ctrl V

Geplaatst:

Toch gelukt zie ik....lekker veel uien....ben ik ook van plan....gebruik ik veel.

Heb je die cranberry's al staan of is dat nog de planning? Wil er ook van aanschaffen maar heb ze hier in de buurt nog nergens gezien

En een wigwamstruik.....lekker! goed te combineren met de komkommers;kun je er 1 in laten klimmen

Geplaatst:

gelukt i.d maar wel bij mij mijn mam's , mij lukte het niet misschien om dat het een scan is ?

maar goed hij staat er nu !

en ja lekker veel uien, voor de zoet /zuur enz

we eten er zo veel van,

ik verbaasde me eigenlijk dat bij bijna alle gerechten wel een uitje gaat

enne die wigwam....die is gemaakt van bamboe uit de sier tuin,

er komen oude doeken omheen & de augurk lijkt me niet handig die gaat het daar dan niet overleven

die heeft een ander veilig plekje waar de kids niet mogen slopen

gisteren weer een deel gespit moet nu nog 1/4 van de tuin, dan is ie winterklaar

de crenberry heb ik 2 jaar gelden neer gezet, maar die doet niets....

( bij de Boet een tuincentra gekocht bij intratuin hebben ze ze ook )

ik ga er turf door de grond heen verwerken, dat lijkt ie lekkerder te vinden las ik, hoop dat ie wat gaan doen lijkt me heerlijk

Geplaatst:

ik wens jullie allemaal een goede jaarwisseling en heel veel plezier vanavond !

hier gaat de computer uit om morgen pas weer aan te gaan, het feest kan beginnen

( natuurlijk met eigen gebakken oliebollen en appel bignette's 2.5 uur staan bakken ,maar dan heb je wat )

voorzichtig allemaal en tot volgend jaar ha ha flauw he...

maak er wat moois van, succes in 2012 !

Geplaatst:

We zijn er al

Leuk om je moestuin updates te lezen. Vind je recepten ook altijd zo heerlijk lijken ook al heb ik er nog niets van geprobeerd

Wie weet dit jaar want ik wil wel meer gaan wecken. Maar dan moet t eerst nog gaan groeien

Ik blijf meelezen hier!

Good things come in small packages

Geplaatst:

ha iedereen een gelukkig nieuwjaar

beter laat dan niet

even geen moestuin praktijken hier, het hele huis ligt vol stof, troep en gereedschap

de allesbrander is bijna klaar voor gebruik,

de schouw is open geweest, een nieuwe pijp door de schoorsteen heen gewurmpt.....ongeveer 110 jaar oud.....

en nu wachten we nog op de speciale tegeltjes .....er waren er 25 stuk gegaan en gelukkig kunnen vinden op marktplaats !

( voor een lekkernij pakket uit eigen tuin kunnen ruilen gaaf he )

dan kan ie afgewerkt worden en in de fik

en ik dacht ...nu man lief toch troep aan het maken is...kan ik mooi al het hout werk schuren,plamuren enz...

morgen ga ik beginnen met af schilderen, echt alles moet er aan geloven, van plafond, muren, deuren enz

fris het nieuwe jaar in !!

Geplaatst:

Jeej... sta jij wel s stil?

Je doet t wel gelijk goed. Ik neem aan dat je dan even niets in de keuken te koken/bakken/in te maken hebt. Dat gaat nooit goed met al die bouwstof.

Geplaatst:

Ja dat stof...een ramp....hebben hier een paar jaar geleden alles binnen opnieuw moeten stucken.. ..het enige dat een beetje hielp , waren natte doeken voor de deurkieren....bleef het een beetje beperkt in de andere ruimtes die al klaar waren en bemeubeld.

Geplaatst:

dat is wel een nadeel ja die stof ......

maar kan niet op tegen een heerlijk schoon en fris huis

enne....jam e.d vorige week nog gemaakt voor de troep begon en nu moet ik weer snel aan de gang als alles klaar en schoon is,

de gemaakte stoofpeertjes jam vliegt de deur uit is ook wel erg lekker

nou ik ga snel weer verder, een kid op bed de ander tot 15.00 op school, kan snel nog even een meur doen

Geplaatst:

Nops, echt niet! Maar we zijn gek van stoofpeertjes met kaneel dus we zijn er heeeeel benieuwd naar

Meur = muur

Als je bij ons in de streek zegt "wat meur je", dan betekend dat: "wat stink je". Dus ik vond t al een rare woordspeling

Dacht dat ze misschien een 'tukje' ging doen

Geplaatst:

Ik heb misschien het voordeel dat ik toch alles uit de context moet halen als niet-moedertalige. En ze had ergens geschreven dat ze met de muren bezig was ... Voor het zelfde geld was het een typfout?

Groetjes, Birgit (Soil Food Web Consultant) Meer weten over het microscopische bodemleven? https://rijkebodem.eu

Geplaatst:

Ik heb nu echt al een paar keer hardop in m'n eentje zitten lachen tijdens het lezen van dit forum. Dit was weer zo'n momentje.

If you have a garden and a library, you have everything you need. ~ Cicero

Geplaatst:

was natuurlijk MUUR !!!!

o o ben een beetje moe dan krijg je dit soort dingen.....

gisteren na de middag zo ziek geworden heb van 13.30 tot vanmorgen 5.30 geslapen.....

maar ik ben er weer

en helaas nog niet klaar met de MUREN ......

Geplaatst:

Was je vast ziek geworden van die nare meurlucht in huis.....

Intussen wel goed voor jezelf blijven zorgen he?! met al dat gevlieg en ge ren

Geplaatst:

ha ha

ik had een beetje slaap te kort....

zaterdag op zondag niet geslapen had een erg leuk feest en moest de kids om 6.30 ophalen bij opa en oma...

maar niet erg ik ging meteen lekker schilderen .....

en toen viel kind no 2 met winkelwagen en al om , moest naar het ziekenhuis en gewekt worden om de 2 uur....kon er nog wel bij

toen ging even het licht uit bij mij..

maar goed, nu weer uitgeslapen voor het komende jaar

Geplaatst:

Alles nu goed met kind nr.2 en jezelf? Ja als je zo weinig slaap krijgt val je vanzelf een keertje om. Gelukkig niet tijdens het schilderen tegen je muur. Had je nu een mooie afdruk gehad

Geplaatst:

leuk voor de toekomstige bewoners z'n afdruk

ha ha

maar Jop ( kind no 2 ) heeft een flinke jaap ( 2,5 cm lang 0,5 cm diep )boven zijn wenkbrauw die geplakt is.

nu gaat het als vanouds hij is erg druk, ondernemend en stout, zoals een 2 jarige behoord te zijn

ja en ik...had 2 dagen vrij en ga morgen weer schilderen !

moestuin komt volgende week wel weer, moet nog wel stuk van ongeveer 10 bij 6 spitten.....

• 2 weeks later...
Geplaatst: (aangepast)

bah, veel te nat om buiten bezig te zijn...

de tuin moet nog steeds deels worden gespit...

maar de eerste zaailingen binnen komen op !

in boterbakjes met folie er op, en nat keukenpapier

in de grond kwam bijna niets op, dus zo maar geprobeerd;

de ( durf het bijna niet op te schrijven ) bleu berry wiet komt op , heeft nu 2 blaadjes

de tomaat nior de crime heeft uitlopertje van halve cm

de red zebra & mini Yello plim nog niets...

de wedstrijd aubergine doet nog niets...

de peper chinese 5 collar klein groei puntje en de large red cherry halve cm uitloopje maar de hot apple doet nog niets....

kijk ze groot kan niet wachten, foto volgd.

ga nu de kraam naar binnen halen .... waaid bijna weg

bleu-berry-wiet68891327249203.JPG

de eerste poging bleu berry staat al 2 weken zonder resulaat...

kamer-plant28781327249231.JPG

ook de kamer planten moeten gestekt worden...

zaailingen-tomaat-peper-aubergine-wiet64161327249248.JPG

en de boter bakjes doen zo hun 2 de leven eer aan

morgen ga ik even zoeken of de buurman nog wat bruikbaar perzik snoeihout heeft liggen om te enten, er stond een mooi stukje over in landleven ! de buurman heeft de hele boom omgezaagd die in de te slopen kas staat.....nu nog een geschikte onderstam....

ik wil graag een stek van de gesloopte perzik, die was zo lekker hoop dat het lukt, hou jullie op de hoogte !

zo dat ging snel, wat een positieve verandering dat uploden !

aangepast door Gast

• Nieuwe aanmaken...