Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Deze heb ik vorig jaar te laat gezaaid maar toen gebeurde er niks behalve dat de bloemknoppen eraf gingen vallen. Maar nu lijkt het erop dat er een paprikavrucht groeit. Nu weet ik in iedergeval dat het een paprikaplant is.

20210518_090233.jpg

aangepast door Diana76
Verkeerde plantensoort
  • Like 2
Geplaatst:

In de huiskamer zijn geen bevruchters van de bloemen aanwezig, dus zul je die taak zelf moeten overnemen. Dat is hier bij je paprika / peper goed gelukt.

Als tomaten binnenshuis gaan bloeien, dan tik ik voorzichtig tegen de stam aan. Dat een paar dagen achter elkaar en dat volstaat.

Bij paprika neem ik stuifmeel van een bloem en doe dat voorzichtig op de andere bloemen en weer terug.

Geplaatst: (aangepast)

Hey @Flup Ik had gelezen dat dat niet nodig is bij paprikaplanten omdat de stamper tegen de meeldraden aanzitten. Ik heb er in iedergeval niks extras voor gedaan en nu 2 vruchten alleen deze is de grootste. En ik bedoelde paprikaplant.

aangepast door Diana76

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...