Diana76 Geplaatst: 18 mei 2021 Geplaatst: 18 mei 2021 (aangepast) Deze heb ik vorig jaar te laat gezaaid maar toen gebeurde er niks behalve dat de bloemknoppen eraf gingen vallen. Maar nu lijkt het erop dat er een paprikavrucht groeit. Nu weet ik in iedergeval dat het een paprikaplant is. 18 mei 2021 aangepast door Diana76 Verkeerde plantensoort 2 Quote
Flup Geplaatst: 18 mei 2021 Geplaatst: 18 mei 2021 In de huiskamer zijn geen bevruchters van de bloemen aanwezig, dus zul je die taak zelf moeten overnemen. Dat is hier bij je paprika / peper goed gelukt. Als tomaten binnenshuis gaan bloeien, dan tik ik voorzichtig tegen de stam aan. Dat een paar dagen achter elkaar en dat volstaat. Bij paprika neem ik stuifmeel van een bloem en doe dat voorzichtig op de andere bloemen en weer terug. Quote
Diana76 Geplaatst: 18 mei 2021 Auteur Geplaatst: 18 mei 2021 (aangepast) Hey @Flup Ik had gelezen dat dat niet nodig is bij paprikaplanten omdat de stamper tegen de meeldraden aanzitten. Ik heb er in iedergeval niks extras voor gedaan en nu 2 vruchten alleen deze is de grootste. En ik bedoelde paprikaplant. 18 mei 2021 aangepast door Diana76 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.