Geplaatst: 9 juni 20214 j Mijn grasmat lijkt wel een slagveld... overal emmertjes , soms heb ik er een maar vaak zijn ze me te slim af... Nou ja ze zijn ook nuttig en een paar mollen is acceptabel, maar the blackhills of southdakota in je achtertuin wordt minder🤐 Nou ja het evenwicht moet een beetje in stand blijven. Ze zitten nu heel aan de oppervlakte... daar zitten ook allemaal emelten.... dus dat zal het misschien zijn. ik probeerde flessen, leeg en net beetje water, keizerskroon, frettenpoep in de hang, kattenpoep in hang, carbiet, water vsn de tril dingen op een zonnepaneeltje.... ik heb 4 verschillende soorten klemmen, maar die je de gang in schuift en die kokertjes met lussen zijn niet mijn favo’s zeg maar... de gewone knijper met pen en gat blikje werkt kennelijk voor mij het simpelst rechts achter zie je de nu kale bamboe plek als je mee had gelezen Mahaar voor elke tip sta ik open!
Geplaatst: 9 juni 20214 j Mollen zijn prachtige dieren, in de tuin van de buren. Wees blij dat je ze mag vangen, hier zijn ze beschermd.
Geplaatst: 9 juni 20214 j Hier ook regelmatig last , de buren hun tuin ligt nog braak en veel zandgrond . Dus veel mieren en mollen hier . Ik krijg het steeds wel opgelost met deze klem . Al is de mijne wel wat meer roestkleurig . Het belangrijkste is de plaatsing . best een gang zoeken , maar ik zet het meestal in een gemaakte hoop .
Geplaatst: 9 juni 20214 j Auteur Heb jij een truukje voor deze klem? Bij mij lopen ze die hele klem eruit... zet ik hem dan soms niet goed ik kocht hem in het buitenland hier in de buurt hebben ze alleen die blikje gaatje pennetje val
Geplaatst: 9 juni 20214 j Ik gebruik die ook, maar in de hoop meestal niet tenzij ik geen andere gang vind. De mollen duwen het zand voor zich uit, zeker in directe omgeving van een hoop en laten soms zo de klem te vroeg afgaan. Het volgende lang geleden geleerd van een toen ouder persoon en werkt wel goed bij mij. Handschoenen aan (omwille van mensengeur) en de gang beide kanten van de klem vrij maken, klem zetten en met vochtige aarde balletje maken en aan beide zijde van de klem erop leggen en verder aanvullen met aarde, zo blijft de gang open onder de klem.
Geplaatst: 9 juni 20214 j Auteur O ja leuk idee ga ik proberen! ik heb idd altijd handschoenen aan en leg altijd een droog kluitje in het midden... andersom is ook een goeie!
Geplaatst: 10 juni 20214 j Je kan ook met een schroevendraaier een gang in de buurt van de hoop zoeken dat steek je wat uit klem er in wat brokken aarde er op en de dag nadien zou je prijs moeten hebben .
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.