Bearded johnie Geplaatst: 18 juni 2021 Geplaatst: 18 juni 2021 Mijn galiameloen groeit behoorlijk. Ik heb er 4 stokjes bij gezet en de uitlopers er op vastgemaakt. Is dit goed of moet ik de plant gewoon over de grond laten groeien? moet ik misschien nog iets snoeien ofzo? Quote
acpronk Geplaatst: 18 juni 2021 Geplaatst: 18 juni 2021 Ik heb 2 jaar geleden ook galia meloen geteeld, niet zo geslaagd overigens. Ik had ze rond ijsheiligen geplant, en daarna was het nog 2 weken koud, en lange tijd droog. Ze stonden wel buiten.Maar die stokjes zijn niet zo stevig, de meloen trekt de plant zo omlaag.En als ik me goed herinner, is het eerste bloempje van elke zijtak een vrouwelijke bloem, daarna komen alleen mannelijke bloemen. Maar uit elke oksel komt een nieuwe tak, dus vrouwelijke bloemen genoeg. De meeste worden (althans bij mij, zonder snoei dus een grote warboel) niet bevrucht helaas.Snoeien helpt wel om de plant in bedwang te houden. 1 Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Bearded johnie Geplaatst: 19 juni 2021 Auteur Geplaatst: 19 juni 2021 Ja , ik heb nu heel wat gelezen,over meloenplanten en over mannelijke en vrouwelijke bloemen,maar onderstaande foto is de situatie op dit moment, ik word er geen wijs meer uit denk maar dat ik het laat gaan en ik zie wel wat er aankomt (of niet) Quote
Bearded johnie Geplaatst: 24 juni 2021 Auteur Geplaatst: 24 juni 2021 Heeft het zin/kan het kwaad dat ik de uitlopers een meter lang houd en dan gewoon afknip , ik heb de plant nl nietmeer onder controle, hij gaat als een jekko Quote
acpronk Geplaatst: 24 juni 2021 Geplaatst: 24 juni 2021 Ja hoor, geen probleem. Dan gaat die sneller vertakken (zijtakken komen er toch wel, maar nu worden die takken eerder gedwongen), en krijg je een bossiger plant. 1 Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
AshaiRey Geplaatst: 24 juni 2021 Geplaatst: 24 juni 2021 En aan de zijtakken komen dan ook veelal de fel begeerde vrouwelijke bloemen. 1 Quote Groetjes,Bram
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.