MartinH Posted June 29, 2021 Share Posted June 29, 2021 Dit jaar voor het eerst Red Samurai wortels gezaaid (van Premier Seeds, UK). Het zijn echt grote planten geworden. Er begonnen zich zelfs al bloemknoppen te vormen dus ik dacht dat ze wel klaar voor de oogst zouden zijn. Toen ik er echter een paar uittrok bleken ze helemaal geen wortel gevormd te hebben.. De andere soorten wortels in hetzelfde vak hebben al wel een aardige wortel gevormd. Heeft iemand ervaring met dit ras?? Ik heb de bloem knoppen er nu maar uitgeknipt, hopelijk groeit er nog iets aan... Quote mijn moestuin http://www.martinsmoestuin.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
oscardevos Posted June 30, 2021 Share Posted June 30, 2021 Als je nu al bloemknoppen hebt is er volgens mij wel iets goed mis. Wortels zijn tweejarige planten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Goudsbloempje2 Posted June 30, 2021 Share Posted June 30, 2021 Ik had dit jaar ook een aantal gewone wortels die door begonnen te schieten. Dacht dat het door het weer (afwisseling koud/heet nat/droog) kwam. De rest uit die rij staat er gewoon goed bij. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
oscardevos Posted June 30, 2021 Share Posted June 30, 2021 Mijn bieten zien er ook weelderig uit, maar enkele zijn ook al aan het schieten. Krootvorming blijft achter. Alleen uitgedund in de rijen en zelfs niets verplant. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts