Geplaatst: 6 januari 201213 j Hansm had een kas bij koopgoedkoop gekocht. Nu wil ik er ook een kas kopen, alleen ik heb de maten met een duimstok opgemeten en het lijkt me erg klein. Nu is mijn vraag aan hansm: Is die kas echt zo klein? 2,5 m x 2,5 m lijkt mij niet erg groot! Er zijn zoveel dingen die belangrijk zijn in het leven, mijn tuin is daar een ding van.
Geplaatst: 6 januari 201213 j Dat wordt onduidelijk antwoord Ik zal eens nameten, klinkt beetje raar maar ik vindt de mijne groot veel groter dan ik dacht waardoor ik zelfs twijvelde of ik geen afwijkende maat heb gehad, ik heb kleinste maat gekocht dacht ik toch en helemaal niet het ideete klein ofzo sterker ik heb nog nooit zoveel ruimte gehad ik heb er wel een muurkas van gemaakt en niet opgebouwd zoals eigenlijk hoort, dit geeft meer hoogte aan 1 kant maar verder geen invloed op lengte en breedte.Kom ik nog even opterug na nameten of wat ik heb staan ook echt 2,5 bij 2,5 is want dat klinkt klein.Zelf had ik probleem gehad waneer ik een grotere had gekocht ivm ruimte in normale rijtjeshuis achtertuin. Players only love you when they're playing.
Geplaatst: 6 januari 201213 j Auteur Dus het lijkt groter dan het is?Welke type zal ik doen 6.25 m2 of 7.75 m2? Zoveel planten heb ik toch niet, maar het zijn meestal hoge planten dus. Ik zou het bijna niet durven te vragen , maar doe het toch: kun je wat foto's plaatsen van de kas/muurkas? Er zijn zoveel dingen die belangrijk zijn in het leven, mijn tuin is daar een ding van.
Geplaatst: 6 januari 201213 j Ik heb nagedacht en mijn kas is even lang als me schuur die is 3 meter, zal dus 3 bij 2,5 of 3 meter zijn,verder heb ik zelf liefst zo groot mogelijke kas dus als je ruimte en geld ervoor over hebt zou ik voor de grootste gaan.Helemaal nu ik lees in ander topic dat je meloen en druif leuk vindt die hebben wel ruimte nodig. foto's staan in orginele topic, beter krijg ik de kas er niet op mijn tuin is te klein om afstand te nemen om kas vol op de foto te zetten. Verder heeft Bor al aangegeven dat alle dak platen beste extra verstevigd kunnen worden met bv een dwarse lat,zodat ze met storm er niet uitwaaien, ik heb dat ook gedaan en afgelopen week met de storm ging dat goed Players only love you when they're playing.
Geplaatst: 6 januari 201213 j Koop je kas niet te klein, krijg je spijt van, want het is zo handig en hij staat binnen de kortste keren vol, en dan denk je oh jee maatje groter was toch handiger geweest.Als je budget het toe laat zeker voor een 3 meter kas gaan, ik geloof dat die ene van mij, mijn eerste kas 3,18 x 200 is. Ik heb er nu 2 naast elkaar staan.
Geplaatst: 6 januari 201213 j Ja dat zou ik ook doen...je hebt zoveel meer mogelijkheden met een kas....die heb je zo (te) vol. Ga maar voor de grootste....en dat extra budget betaald zich nog jarenlang dubbel en dik terug(honderden kilo's tomaat, paprika, peper) EN LOL
Geplaatst: 25 januari 201213 j Wat mij verder nog opvalt aan deze kas is dat de zijkanten niet erg hoog zijn. In het midden is de hoogte wel ok, maar aan de zijkanten heb je volgens mij maar ongeveer een meter hoogte. Nu heb ik de kas op grote rechtop staande terras stenen gefundeerd, en daardoor nog ongeveer 20 cm extra hoogte gecreëerd. Maar dit is misschien wel iets om rekening mee te houden. Een tomatenplant vlak bij het zijraam heeft weinig ruimte om de lucht in te groeien! De maten van mijn kas (lengte x breedte) zijn trouwens 3.00 X 2.50 meter, ze klopten precies met de omschrijving op internet.
Geplaatst: 25 januari 201213 j Auteur Ik ga geen kas meer kopen van koopgoedkoop. Ik koop deze: http://www.welkoop.nl/product/73802/Kaspopular106tglas.html of deze: http://www.buiten-goedwebshop.nl/vmchk/venus-tuinkassen/venus-6200-193-x-321-cm/flypage.tpl.html De laatste maakt het meeste kans! Wat denken jullie trouwens eerste of de laatste? Er zijn zoveel dingen die belangrijk zijn in het leven, mijn tuin is daar een ding van.
Geplaatst: 25 januari 201213 j Beiden zijn mooie. Wel vreemd dat de 1e aangeeft 2 dakramen te hebben , en in de verdere beschrijving rept over 1 dakraam. 2 is bij mij wel een minimum lijkt me. ( ik ben ook op zoek )
Geplaatst: 25 januari 201213 j Auteur Alsjeblieft bit, ik ga denk ik voor de tweede. De tweede is in Barneveld, de eerste is van de welkoop. Er zijn zoveel dingen die belangrijk zijn in het leven, mijn tuin is daar een ding van.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.