Cassy Posted July 8, 2021 Share Posted July 8, 2021 Vorig jaar hebben wij een huis gekocht waar deze perenboom reeds in stond, vol peren. Hij is gesnoeid vorig jaar en een meter naar achteren geplaatst nov vorig jaar. Nu begint hij sinds een paar weken er niet gezond gaan uitzien. We hebben geen vruchten maar wel bloesem gehad, maar door verplaatsing kan hij geen vruchten geven werd ons verteld. Wel is er in de rest van de tuin ook bestrating aangelegd. Hij is behandelt tegen bladluis en hebben nu ook larven besteld. Wie kan helpen om hem weer gezond te krijgen. Mvg Ilona Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bertus Posted July 9, 2021 Share Posted July 9, 2021 Dit is een zeer lichte vorm van perenroest, de schimmel overwintert op een juniperus (jeneverbes) en komt letterlijk aanwaaien. De boom ziet er verder goed uit. Google maar 'ns ... staat veel over op het net. Het enige wat echt helpt .... juniperus opruimen. Zie o.a. https://www.fruitbomen.net/mobile/info.php?id=3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cassy Posted July 9, 2021 Author Share Posted July 9, 2021 Dank je wel voor je reactie, heb hem vanavond verse koeienmest gegeven en ga hem behandelen tegen de roest. Helaas Juniperus opruimen is geen optie staan bij de buren. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
WortelWoman Posted July 10, 2021 Share Posted July 10, 2021 ik denk zelf dat dit wel recht trekt. ik vind hem er niet heel slecht uitzien. vermoed ook iets van roest geef hem genoeg liefde, komt goed. ik neem alleen wel aan dat ie gewoon weer een keer vruchten geeft hoor. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts