ilse Geplaatst: 16 oktober 2012 Geplaatst: 16 oktober 2012 Gisteren knoflooktenen gepoot. Nu hopen dat het goed gaat en dan hopelijk over 10 maanden 8 nieuwe bollen http://meestuintje.blogspot.nl/
appelvrouw Geplaatst: 16 oktober 2012 Geplaatst: 16 oktober 2012 De blaadjes beginnen al te hangen/verkleuren. Ik denk dat het wel goed komt Elrike..dat de boom de blaadjes laat hangen of vallen komt ook door het seizoen, dat het bij jou vroeg is is waarschijnlijk bescherming van de boom om zijn wortels alle kracht te geven zich te vormen. Je hebt toch wel gaten in de bodem van je olievat? Als het flink gaat vriezen moet je misschien de wortels beschermen door bubbeltjesplastic om het vat te wikkelen. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
jeanne-heijmans Geplaatst: 16 oktober 2012 Geplaatst: 16 oktober 2012 Ook ik knoflooktenen geplant, heb alleen geen rondjes er om heen gelopen enzo
Erny Geplaatst: 17 oktober 2012 Geplaatst: 17 oktober 2012 Gisteren.... Nóg meer (biologische) knoflook gepoot (dit keer zo'n 60 tenen). Gekocht op de markt bij het mannetje naast de Korenbeurs (ík kreeg ook nog een extra bolletje... tuinvrind die 's middags eerder was geweest en hetzelfde had gekocht... niet... ). Naam v/d knoflook helaas snel vergeten... En Jeanne... nee, nix met koelkast etc. Ook nog nooit gedaan.
rommert Geplaatst: 17 oktober 2012 Geplaatst: 17 oktober 2012 kun je knoflook ook gewoon bij de intratuin kopen of moet je het echt bestellen?
Erny Geplaatst: 17 oktober 2012 Geplaatst: 17 oktober 2012 Je kan het natuurlijk bestellen maar dan zit je vaak met nogal hoge (in verhouding) verzendkosten. Daarom bestellen wij op de Piccardthof met een aantal mensen bij "Biologisch Pootgoed Bouma". Dat drukt de kosten.Verder verkoopt de Welkoop (in Groningen) alleen in februari knoflook. Bij de Tuinland (voorheen Intratuin) weet ik niet of je knoflook kan kopen. Bij ons vast niet... Misschien hebben jullie ook een "mannetje op de markt" ... vaak hebben ze om deze tijd ook bloembollen etc... misschien is daar ook knoflook te koop. En dan heb je natuurlijk de geijkte leveranciers zoals v/d Wal/Vreeken's en anderen op het net. Maar dan zit je dus weer met die verzendkosten...
appelvrouw Geplaatst: 17 oktober 2012 Geplaatst: 17 oktober 2012 Omdat de knofloken uit de biologische winkel niet behandeld zijn zul je die ook wel kunnen planten. je weet natuurlijk niet of het een soort is voor de voorjaarsplant of voor de najaarsplant We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Borsalino Geplaatst: 18 oktober 2012 Geplaatst: 18 oktober 2012 Nog wat witloofwortels ingekuild iets van 200 stuks.
rommert Geplaatst: 18 oktober 2012 Geplaatst: 18 oktober 2012 @ erny dan zal ik eens op de markt kijken
appelvrouw Geplaatst: 18 oktober 2012 Geplaatst: 18 oktober 2012 Voor bij de beek Dalmera Peltata gezet, plus roze Philpendula en Potentilla. In de kas 6 knolselderijen ingekuild... We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Gemma Geplaatst: 21 oktober 2012 Geplaatst: 21 oktober 2012 Olifanteknoflook gepoot.25 teentjes http://www.buitenthuis.blogspot.comRien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.( St. Ignatus 1491-1556 )
RobO Geplaatst: 21 oktober 2012 Geplaatst: 21 oktober 2012 He Gemmawaar heb je die verkregen? de Firma V te D stuurde oerprei ipv olifantenknoflook en zegt dan doodleuk dat hun leveranciers het verschil ook niet precies wisten, "ik moest het maar proberen" (= ze hadden het kennelijk niet... )
nanda Geplaatst: 21 oktober 2012 Geplaatst: 21 oktober 2012 Amarcrinum bollen gepoot (http://www.bulbsdirect.com/ShopImages/product/12193WH.JPG ) 5 stuks in de kas en voor de zekerheid toch nog 1 binnen. Die in de kas direct afgedekt met een goede laag blad want ze hebben wel wat bescherming nodig. Verder de gember uitgegraven en binnen gezet. De oude wortel was helemaal leeg en ik heb nu 5 nieuwe knolletjes met elke een scheut erop. Rook heerlijk naar gember...
wilma2 Geplaatst: 21 oktober 2012 Geplaatst: 21 oktober 2012 2 vijgen zaailingen ,wilde maar niet boven aarde komen,duurde echt weken, had de moed al opgegeven,( zijn in koffiedik gezaaid) hebben het gepresteerd om hun kopjes in de lucht te steken.vandaag in een pot met potgrond overgezet.hopelijk wordt dit een vijgenboom die, tegen de tijd dat ik int bejaardenhuis terecht kom mij met lekkere vijgen verrast.als je maar lol hebt
Maarten Geplaatst: 22 oktober 2012 Geplaatst: 22 oktober 2012 Uien, knoflook en sjalotjes gepoot. Verder een paar fruitstruiken op halfstam gepoot; rode bes, rode kruisbes en een jostabes. Alle niet winterharde kruiden uit de volle grond gehaald en in potten gedaan. Vanmiddag nog wat kool- en slasoorten zaaien voor in de kas; Amsoi, bloemkool, spitskool, witte kool, veldsla, barbarakruid(winterkers) en raapstelen.
Sovreze Geplaatst: 22 oktober 2012 Geplaatst: 22 oktober 2012 Nog een paar rijtje veldsla, spinazie en knoflook.
geedee Geplaatst: 22 oktober 2012 Auteur Geplaatst: 22 oktober 2012 Aardbeienjonkies van een vroege aardbei geplant... ras: gekregen
appelvrouw Geplaatst: 22 oktober 2012 Geplaatst: 22 oktober 2012 Een lading bollen( muscari, tulp, narcis, gele ui, krokus) in potten gedaan en deze in de kas gezet. Voor een vroeg voorjaar! Verder enkele frittalaria`s ( keizerskroon) geplant bij de asperges..tegen de mol/woelmuis (voor wie daar een cent voor geeft) We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Gemma Geplaatst: 23 oktober 2012 Geplaatst: 23 oktober 2012 Inderdaad firma V te D.....Nou ja, ga voor de zekerheid nog knoflook poten van de oogst van dit jaar.Zien we wel wat de 'olifantenknoflook" gaat doen. Bedankt voor de tip RobO http://www.buitenthuis.blogspot.comRien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.( St. Ignatus 1491-1556 )
Dennis29 Geplaatst: 23 oktober 2012 Geplaatst: 23 oktober 2012 Van de week geplant: knoflook, sla en spitskool.
Gem Geplaatst: 23 oktober 2012 Geplaatst: 23 oktober 2012 Heb net 12 tenen knoflook gepoot ~I believe in God, only I spell it Nature~
jeanne-heijmans Geplaatst: 23 oktober 2012 Geplaatst: 23 oktober 2012 knoflook 16 okt geplant ,en nu komen er al 3 boven,helemaal blij.
Erny Geplaatst: 24 oktober 2012 Geplaatst: 24 oktober 2012 Gisteren bleek de gezamelijke bestelling binnen te zijn... maar lag nog opgesloten in de "Bloghut...". Daar had ik dus niet zoveel aan... Gelukkig was er lieve tuinvriendin die rondje is gefietst en sleutel heeft geregeld en die kwam zomaar aan met mijn knoflook. Dus... gepoot:Biologische Knoflook Vallelado 55 tenen en Winterpootuitjes 30 stuks.
Aanbevolen berichten