Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Wat heb je vandaag gezaaid/geplant? (seizoen 2012)


geedee

Aanbevolen berichten

Vanmiddag even op de tuin geweest.

Was een man zijn schuur aan het afbreken.

Stopte met zijn volkstuin.

Het was er een grote chaos van onkruid vooral veel knoopjeskruid.

Vroeg hij of ik zijn 2 handperenboompjes(conference) wou hebben

Ik zei dus geen nee.

Ben mijn schop gaan halen, en heb ze uitgegraven en gelijk weer bij mij geplant.

 

Dat was nog eens mazzel hebben.

Verder wat winterwortels, sla, boerenkool, prei en kruiden geoogst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Ik heb boven een klein kastje staan op zolder met wit licht. De peper zaai ik alvast om als hij groot is uit te planten voor het raam de sla om een lekkere salade van te maken. De tomaat weet ik nog niet. Ik had nieuwe zaadjes binnen en wilde hem gewoon zaaien om te kijken wat hij gaat doen. Vruchten geven ze niet omdat ze niet kunnen bloeien met dit licht. Ik ben gewoon verslaafd aan groente kweken en op deze manier kan ik iig nog wat doen. Over 8 weken weer een lekker zelf gezaaide salade. De eersteoogst is vorige week al opgegeten

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Vanmorgen bij het huisje de narcissen- en crocusbollen in potten gepoot. Met een lekker warm zonnetje erbij, vóórdat de sneeuwbuien weer losbarstten. En begeleidt door een gezellig nieuwsgierig roodborstje.

 

img1079k36081355267550.JPG

 

Vuurtje erbij voor het opwarmen tussendoor...

 

img107714431355267757.JPG

 

img108979591355267276.JPG

 

De potten staan nu in het huisje op de zonnigste plek.

 

img109245731355268011.JPG

 

En gisteren thuis wat kiemgroenten gestrooid, Breedblad- en Polycress en gemengde Amsoi. Beginnen nu al te kiemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Was ook heerlijk!! En windstil!! En de roodborstjes vlogen ook nog eens steeds het huisje in... zó gezellig waren ze... moest ik weer zorgen dat ze er ongedeerd uit kwamen...

Enne... had toch al weer 6 weken daar niet kunnen toeven... dus het werd ook wel tijd... kreeg ontwenningsverschijnselen...

 

Gisteren voor kiemgebeuren gezaaid: Doodnormale Tuinkers.

De eerst gezaaiden (van 11-12) zijn nu al meer als een cm hoog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De kas is niet verwarmd dus in de winter vriest het hier ook gewoon binnen.

Zolang er geen kool in zit (pas begin mrt.) hebben de plantjes geen last van de vorst hoewel ze natuurlijk niet meer groeien.

Je zal moeten zoeken naar een winter/voorjaars ras en geen zomerras ivm de vorstgevoeligheid.

Echte mannen komen thuis met honger ipv bloemen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...