Jorieke123 Posted December 20, 2010 Share Posted December 20, 2010 Ik heb zo nu en dan een takje kruiden in een vaasje staan waar dan in no-time een boel wortels aan groeien. Alleen krijg ik het daarna eigenlijk nooit voor elkaar om ze verder op de kweken in een potje potgrond. Ze gaan dan altijd vrij snel dood.Heeft iemand tips? Ik gebruik normale potgrond, geen stekgrond. Ook geen stekpoeder, want het stekje heeft al een boel wortels... Quote Veldvee-facebook Link to comment Share on other sites More sharing options...
DVL Posted December 20, 2010 Share Posted December 20, 2010 Jorieke, ik denk dat het misgaat bij het stekken in water. Stekjes op water geven zogenaamde waterwortels die afsterven bij het overpotten. Het stekje moet dan opnieuw beginnen met wortels maken en dit lukt niet altijd. Dus als je wilt stekken zet de takjes dan direct in stekgrond. Tips:- Over het algemeen stek je kruiden het best in juni en juli.- Snijdt de stekken 5 mm onder een bladknop schuin afs (liefst met een scherp mes) - Onderste bladeren verwijderen en tot aan de bladeren in de stekgrond steken- Direct in stekgrond zetten (niet in water) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted December 20, 2010 Author Share Posted December 20, 2010 Dank je voor het antwoord. Jammer hoor, dat dat niet wil door de waterwortels. Stekken in grond lukt in de zomer wel goed, vooral munt gaat dan erg goed. Quote Veldvee-facebook Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stampy Posted May 21, 2011 Share Posted May 21, 2011 Ik heb een paar stekjes van munt. Hoe wortelen ze sneller in aarde of in water? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dennislp Posted May 21, 2011 Share Posted May 21, 2011 goed vochtige aarde werkt meestal wel goed wel op een donker plekje zetten!! zeker niet in de volle zon als het hele dunne takjes zijn: zou ik voor water gaan, anders voor aarde. Quote > Planten kopen? Doe het bewust! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moestuinfreak Posted May 21, 2011 Share Posted May 21, 2011 Volgens mij doet munt het altijd en overal...Niets zo makkelijk als munt! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted May 21, 2011 Author Share Posted May 21, 2011 Inderdaad in vochtige potgrond. Even donker zetten, na een weekje kunnen ze naar buiten (met pot en al, nog niet verplanten) Quote Veldvee-facebook Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts