Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Vies smaakje Japanse Wijnbes


fre3ke

Aanbevolen berichten

Ik eet mijn Japanse wijnbesen meestal zo van de struik. En soms heb ik een besje dat direct zo vies is dat ik het meteen moet uitspugen. Ik heb de indruk dat ik een beestje opeet, het lijkt op gal of zoiets, een beetje bijtend. Niet gewoon een bedorven besje. Het zijn ook altijd gave vruchten aan de buitenzijde. Weet iemand wat dat smaakje is? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, ik heb deze hoog opgebonden dus het is geen urine of spuug van een beest. En dit is echt een bunzing-smaakje.

 

Larven proef je volgens mij niet echt, het fruit is dan alleen waterig. 

aangepast door fre3ke
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weeks later...

Kan zijn dat een schildwants (ook wel Stinkwants) er zijn geurstof op heeft achtergelaten. Google Grauwe Schildwants en kijk of die op je struiken zit. Als ze verstoord worden scheiden ze een stinkende (en behoorlijk smerig smakende) stof af

 

  • Thanks 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je, ik denk dat je gelijk hebt. Maar misschien een andere soort. Bij de groene stinkwants lees ik

 

"De wants laat zijn typische weeïge geur achter op bezochte plantendelen als vruchten waardoor de soort als schadelijk wordt gezien"

 

Terwijl de grauwe stinkwants dat alleen bij gevaar lijkt te doen. 

 

Wantsen heb ik volop in de tuin. Ik lees nu pas dat ze ook nog eens plantensappen zuigen. Weer een plaagdier erbij 🙁

 

Het was gelukkig alleen aan het begin van het seizoen, na twee weken trof ik geen vruchten meer die vies waren.

 

Ik had de dierlijke oorsprong wel goed herkend, met mijn beschrijving van bunzing-smaakje. Het was héél anders dan bederf of schimmel. Het prikte bijna.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...