geedee Geplaatst: 12 april 2012 Geplaatst: 12 april 2012 hier nog maar eens de ruil lijst hoe ie er nu voor staatik heb nog wat stekken die nog niet vergeven zijn...wie o wie.... *********************************ik neem in ieder geval mee een lekkere marsepein taart !!( ongeveer 25 pers )en wat te drinken iets voor de gast vrouw en heer ;pannekoekmeel, kaneel, citroensap, zonnebloemolie Ik heb nog (bol) mos en boomschors voor je op mn lijstje staan..of heb je inmiddels genoeg?
Thessa Geplaatst: 12 april 2012 Geplaatst: 12 april 2012 ehh...dat was toch geen geheim?ik neem altijd iets mee voor de gast heren (dame) en ....het was een vriendelijk verzoek van jorieke ik had juist het andere .....weg gelaten kijk eens op mijn site www.jamenzo.nl
aardbeijim Geplaatst: 14 april 2012 Geplaatst: 14 april 2012 Een braam geeft die goede/smakelijke vruchten in halfschaduw? Wat is onkruid?Iets wat je niet moet zaaien maar toch uitkomt.
Eva Geplaatst: 14 april 2012 Geplaatst: 14 april 2012 (aangepast) Marieke geeft: krijgt :aardperen in potten-----------------------------------HeylaneGeeft:hysopheemstpaarse basilicum ('Purple ruffles')dillewijnruit Krijgt:verschillende soorten muntMarokkaanse munt?appelmuntwollige muntchocolademuntgeneeskrachtige plantenSt-Janskruid Heelkruid?moerasspirea?vrouwenmantel?Mierikswortel?knoopkruid?bijvoet?--------------------------------Dennis29geeft:bosaardpeerjostabes(nog vragen)krijgt :groot hoefblad, kraailookwilg----------------------------------------------Joriekegeeft:- Kleine (zichzelf)uitgezaaide rozemarijn plantjes. - Bronzen venkel- citroentijm- Echte heemst- Grote bevernel. - Frans/Spaanse zuring- roomse kamille/ kruip kamille- 7-jaars spinazie zaailingen (net opgekomen). - vaste papaver met eetbaar maanzaad. Zaailingen van dit jaarkamperfoelieananassalie krijgt :pol heelblaadjes wilgenroosjewilde tulpjes haarlems klokkenspel ?Nigella sativadaslook(heel veel)maarts viooltje-----------------------------------------------LisaGeeft:Krijgt:daslook---------------------------------------------DickGeeft:chinese yamyakonknolcapucienCodonopsis pilosulaApiosgewone engelwortel als ze zich gezaaid heeft.damastbloempassiflora herbertianadruif Ramtas (wit pitloos)krijgt:lekker veel:crosnemieriksworteldaslook----------------------------------------------------------thea Geeft:zwarte framboosYaconkrijgt:pitaya zaadjes15 rode bleekselderij------------------------------------------------------Frank vwlGeeft:Jiaogulantijmkrijgtcrosne------------------------------------------------------geedee Geeft:aloe veraoosterse karmozijnbesKleine herfstasterPrikneusKrijgt:pitaya meloenpeerheelblaadjeshoge witte herfstasterklimspinazie----------------------------------------------appelvrouw Geeft:Gojibes Japanse wijnbesrode kruisbesKrijgt:hoefblad(groot én klein?)snackpaprikaMarokkaanse munt, chocolade munt, appelmunt, kruizemunt, pepermunt..witte toortsjesdropplant (?)vetplantjesAfrikaantjes------------------------------------------Margareth geeft: basilicumKrijgt:een paar muntsoortjes ----------------------------------------renate Geeft:digitaliskrijgt:----------------------------------------------BonnieFGeeft:citroengrasblauwe regen stekken? Of zaaien?krijgt:nieuwzeelandse spinazierare tomaat, courgette komkommer afrikaantjeskraailook wat daslook 2 rode bleekselderij----------------------------------------------greetje11Geeft:gele framboos krijgt:paprikaplantjes------------------------------------------Kruidje Geeft:digitalisframbozen (dubbeldragers c.q. herfst)aardbeitjeskrijgt:Cayenne lombokhertshoorn wegbreemierikswortel---------------------------------------------------RvOGeeft:krijgt:stinzeplanten--------------------------------------------------renate Geeft:digitaliskrijgt:------------------------------------------------jeanne-gordijn Geeft:komkommersnack komkommerkrijgt:Nieuw zeelandse spinaziezaden of plantjes? HellyKrijgt:5 rode bleekselderijGeeft: Klopt het zo? als er iets vergeten is, meld het me even aub! 19 april 2012 aangepast door Gast
Eva Geplaatst: 14 april 2012 Geplaatst: 14 april 2012 (aangepast) wil iedereen die nog iets van me krijgt iets uitzoeken uit de ruillijst hieronder?andere liefhebbers mogen zich natuurlijk ook melden ruillijst daslooksleutelbloembostulpspaanse peperaardpeerbijvoetcrosnenieuw zeelandse spinaziekaardebolafrikaantjesananaskerspaarse tomatillochrysanthogevlekt longkruiddagkoekoeksbloemgroot hoefbladmaarts viooltjemoerasspireahertshoornweegbreesint janskruidgrote toorts,Mierikswortel,tuingeranium.Lavaskraailookpolletjes zoekt nog: lupine plantjes endruif 19 april 2012 aangepast door Gast
Jorieke123 Geplaatst: 14 april 2012 Auteur Geplaatst: 14 april 2012 Ik heb ananassalie voor je op mijn lijstje gezet Eva! Heb je voor mij nog wat maarts viooltje, en dus daslook (mag best veel ) Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
geedee Geplaatst: 14 april 2012 Geplaatst: 14 april 2012 @Eva ik heb ook nog een oosterse karmozijnbes voor je apart gezet.
bonnie f Geplaatst: 14 april 2012 Geplaatst: 14 april 2012 Eva: ik wil wel wat kraailook en wat daslook (als Jorieke gehad heeft). Ik ben gek op alles wat uit die familie komt! Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”
Jorieke123 Geplaatst: 14 april 2012 Auteur Geplaatst: 14 april 2012 iets voor de gast vrouw en heer ;pannekoekmeel, kaneel, citroensap, zonnebloemolie Lief! Stom van mij, dat ik helemaal vergeten ben dat ik inderdaad ook citroensap kan gebruiken Door elke lading jam/siroop/stroop/etc. gaat wel een flinke scheut. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
thea Geplaatst: 14 april 2012 Geplaatst: 14 april 2012 Heb je een naam van de braam?? http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.
thea Geplaatst: 14 april 2012 Geplaatst: 14 april 2012 Eva ik heb op mijn lijstje staan ,zwarte framboos /pitaya. http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.
jeanne-heijmans Geplaatst: 14 april 2012 Geplaatst: 14 april 2012 Jeanne hoeft niets. en je krijgt de komkommer plantje emalia en ben ook nog een snack komkommer voor je aan het opkweken als je dat leuk vindt en kwijt kunt.
Eva Geplaatst: 14 april 2012 Geplaatst: 14 april 2012 ik heb alles tot nu toe aangepast... Jeanne hoeft niets. en je krijgt de komkommer plantje emalia en ben ook nog een snack komkommer voor je aan het opkweken als je dat leuk vindt en kwijt kunt.echt niets? ook geen daslook? dat kun je gemakkelijk ergens onder een heg oid zetten dus ruimte neemt het niet in...die snack komkommer is welkom hoor! die komt thuis in een pot Eva ik heb op mijn lijstje staan ,zwarte framboos /pitaya.jij wilt pitaya zaden van mij? dat heb ik dus helemaal gemist! ik zal ze er bij zetten.
jeanne-heijmans Geplaatst: 14 april 2012 Geplaatst: 14 april 2012 Nou weet je Eva, wat zaadjes van de nieuw zeelandse spinazie vind ik wel heel leuk,mits het in juni of daarna nog gezaaid kan worden. Vind ik toch weer een uitdaging, omdat de gewone spinazie vorig jaar totaal mislukt was. met dank
dick Geplaatst: 15 april 2012 Geplaatst: 15 april 2012 Eva heb je voor mij nog, crosnemieriksworteldaslook Dat zou geweldig zijn.
jasmin Geplaatst: 15 april 2012 Geplaatst: 15 april 2012 Heeft er iemand een hazelaarstekje?? http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/
greetje11 Geplaatst: 15 april 2012 Geplaatst: 15 april 2012 Jasmin je bedoelt toch niet zo'n paastak Want daar hoef je maar een stukje van in een fles water te zetten, er zitten zo wortels aan. Een echte hazelnoot laat zich moeilijk stekken, tenminste dat is mijn ervaring. Ooit 1 in de tuin gehad, ik wilde de nootjes gaan plukken, maar helaas waren de eekhoorns mij voor geweest In 1 dag hele boom geen nootje meer te bekennen.
jasmin Geplaatst: 15 april 2012 Geplaatst: 15 april 2012 Ik las vandaag in de moestuin encyclopedie dat de hazelaar al na 2 jaar vrucht geeft, dus ik dacht: als er iemand is met een vette struik die daar een tak van kan missen, dan zou dat leuk zijn.... de hazelnootstruik dus... Maar is ie dan zo moeilijk te stekken?? Hmmm... hazelnoten genoeg in huis... zal ik??? (maar dan weet ik geen ras natuurlijk..) http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/
geedee Geplaatst: 15 april 2012 Geplaatst: 15 april 2012 Vaak vind je stekjes in een gebied (meestal gemeente grond) waar die struiken staan....nergens zo'n plek in jouw buurt? Jaren geleden een aantal in de wei gehad hier....je hebt er ook met rood blad...zie zijn best mooi. Ik heb echt moeite moeten doen om ze kwijt te raken.
Eva Geplaatst: 15 april 2012 Geplaatst: 15 april 2012 Nou weet je Eva, wat zaadjes van de nieuw zeelandse spinazie vind ik wel heel leuk,mits het in juni of daarna nog gezaaid kan worden. Vind ik toch weer een uitdaging, omdat de gewone spinazie vorig jaar totaal mislukt was. met dank ok, zaadjes staan op de lijst! maar ik kan er evt ook wel wat voor je voorzaaien....een tray met 10 stuks oid?vergeet niet, de nieuw-zeelandse spinazie blijft niet zo klein als de gewone....dus je hebt er veel minder plantjes voor nodig. Eva heb je voor mij nog, crosnemieriksworteldaslook Dat zou geweldig zijn.prima! fijn dat ook jij wat uit mijn ruillijst hebt kunnen vinden....ik zet ze op m'n lijst
jasmin Geplaatst: 15 april 2012 Geplaatst: 15 april 2012 Vaak vind je stekjes in een gebied (meestal gemeente grond) waar die struiken staan....nergens zo'n plek in jouw buurt? Jaren geleden een aantal in de wei gehad hier....je hebt er ook met rood blad...zie zijn best mooi. Ik heb echt moeite moeten doen om ze kwijt te raken. Inderdaad, ik weet wel een plek.... goeie tip... http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/
thea Geplaatst: 16 april 2012 Geplaatst: 16 april 2012 ruilenKaukasische vergeet-me-nietjes knikkend nagelkruid. witte longkruidphlomis Koeienooghopclematis snel groeiend klein witte bloemtjes http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.
appelvrouw Geplaatst: 17 april 2012 Geplaatst: 17 april 2012 Inderdaad, ik weet wel een plek.... goeie tip... Laat maar even weten als het niet gelukt is.. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Aanbevolen berichten