Jump to content

De tuin van Flor

Flor

Recommended Posts

Tja, ik moet zelfs nog beginnen met het gras (plaggen) eruithalen en met spitten dus die tuin is er alleen nog in m'n hoofd.

Dit is het voorlopige plan:

rode bessen

rabarber

worteltjes

radijs

zuring

snijbiet

verschillende soorten sla

boontjes

courgette

spaghetti squash

en misschien nog gewone pompoen maar daar ben ik nog niet over uit

verschillende soorten pepers (in potten)

En kruiden:

rozemarijn

tijm

salie

lavendel

oregano

goudsbloem

bieslook

lavas

peterselie

munt

laurier (in pot)

Ik heb nog een muur op 't zuidwesten waar iets tegenaan kan klimmen. Druif? Braam? Kweetutnognie.

mijn receptenblog: http://www.laag-pitje.net/

Leuk lijstje!!!

Misschien kan je tegen die muur nog wat adoptie-tomaten kwijt.... Grrr... ik heb een veeeeel te kleine tuin

Ik 'mis' nog afrikaantjes in je lijstje, werkt tegen aaltjes in de grond

En misschien is een mini pompoentje ook leuk, geeft als het goed is een flink aantal kleinere pompoenen. plantjes worden wel gewoon 3 meter maar wel minder grof dan een grote pompoen(dacht ik)

En wil je niet nog iets van komkommer of een tomaatje? Is natuurlijk errug lekker in de eigen sla!

Succes!!!

@Rantje

Ja natuuurlijk, afrikaantjes. Hoe kon ik die vergeten... heb nog zakken vol met zaad liggen

Ik heb nog zaad van uchi kuri pompoenen maar m'n tuin is echt piepklein dus dat moet ik nog eens kritisch bekijken... balen he, als je vantevoren al weet dat je aan het eind van je tuin nog een heleboel plannen/planten over hebt

Wat betreft tomaten e/o komkommers; ik heb ooit eens het idee opgevat dat dat "moeilijke" planten zijn dus ik moet eerst een drempel overwinnen voordat ik daaraan begin (kweetut, zelfvertrouwen is niet m'n sterkste kant ).

Maar wie weet hoor, kan zomaar de kolder in de kop krijgen.

En trouwens, pepers gaat altijd goed dus waarom tomaten niet he

mijn receptenblog: http://www.laag-pitje.net/

Ja das heel frustrerend

Ik ben helemaal het overzicht kwijt zelf. Nou probeer ik het maar een beetje los te laten en ik zie het wel. Maar wilde zooo graag een planning

maar ik heb én te veel én onbekende dingen....ik wil gewoon alles uitproberen.

Tomaten en komkommers zijn volgens mij helemaal niet echt moeilijk, lijkt me dat peper moeilijker is.

En je kan natuurlijk altijd in mei gewoon een plantje bij een tuincentrum kopen als je het toch ineens wilt proberen toch? Je hebt ook van die mini tomaten plantjes die niet groter worden dan zo'n 15 cm, heel leuk in pot op de tuintafel!

Als je maar weinig oppervlakte heb kan je er bewust voor kiezen om dingen juist de hoogte in te laten groeien. zo neemt het op de grond weinig ruimte in. Dat kan met stokbonen, komkommer, tomaten, courgette (rankende soort), oostindische kers, pompoen enz..

• Create New...